Marder III 1/35
+15
Stråhatt
MiniStuff
Stefan E
linusorn
Fisken35
frznlogic
Exelon
Azgaron
joopet
Mal
Marlin
cas
Matt_Public
Janne.S
Gigabyte
19 posters
Sida 6 av 8
Sida 6 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Marder III 1/35
Tack Håkan o Stråhatt
Stråhatt ,,lägg märke på elevations rattarna på min DRG byggsats,, så ser dom lite felplacerade ,,plus att att axeln är för kort på den ena
kan ju vara så att Marder III har kortare axlar pga det är ju trångt ,, får titta på referens bilder....
så en bild
Och här en till,, värt att notera är att den är relaterad till MarderIII, men ser ut som en modifikation på dom dubbla rören .
Stråhatt ,,lägg märke på elevations rattarna på min DRG byggsats,, så ser dom lite felplacerade ,,plus att att axeln är för kort på den ena
kan ju vara så att Marder III har kortare axlar pga det är ju trångt ,, får titta på referens bilder....
så en bild
Och här en till,, värt att notera är att den är relaterad till MarderIII, men ser ut som en modifikation på dom dubbla rören .
Senast ändrad av Gigabyte den fre sep 26 2014, 23:43, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : referens Bild)
Gigabyte
Gösses vad snyggt....
Kikade genom det jag missat....Kan säga fan vad snyggt...
Kikade genom det jag missat....Kan säga fan vad snyggt...
Mal
Tack Mal
jag skall föröka att få lite rödtonad metall på den , lite svagt om du förstår vad jag menar , Tjock gjuten metall blir lite , ytters lite röd även om den sköts och underhålls,, sen får det duga
jag skall föröka att få lite rödtonad metall på den , lite svagt om du förstår vad jag menar , Tjock gjuten metall blir lite , ytters lite röd även om den sköts och underhålls,, sen får det duga
Gigabyte
Jag vet precis vad du menar.....jag vet precis vad du menar
Det ska vara subtilt utav fasiken men lät lätt reddish...
två vägar...som du vet så vädrar jag just Waffekärror mkt....en av favoriterna är just olje färger....det är en variant....
den andra är svagt subtilt m ABn m svart+Redbrown Tamiya (utspätt utav fasiken)..då på dem ställena som är rätt...kolla bilden...
Av det jag ser på bilden så är det senare alternativet...
ps...jobbar mkt så i mina jobb (toner i vädringen...flummigt jag vet då med oljor o postshade m abn )
samt gunkfläckarna får du med oljefärger
Det ska vara subtilt utav fasiken men lät lätt reddish...
två vägar...som du vet så vädrar jag just Waffekärror mkt....en av favoriterna är just olje färger....det är en variant....
den andra är svagt subtilt m ABn m svart+Redbrown Tamiya (utspätt utav fasiken)..då på dem ställena som är rätt...kolla bilden...
Av det jag ser på bilden så är det senare alternativet...
ps...jobbar mkt så i mina jobb (toner i vädringen...flummigt jag vet då med oljor o postshade m abn )
samt gunkfläckarna får du med oljefärger
Mal
Den röda pilen svagt subtilt från ovan redbrown+svart utspätt from hell m ABn.....och andra strategiska ställen...
Den gula pilen är gunk/färgsläpp rost...det är mera gult o reddish i oljefärger , men subtilt from hell duttat o smerat ut m tops alt pensel (var inte perfekt för det ser fel ut, var imperfekt det är rätt)...om du fattar vad jag menar...
ush vad flummig jag e när jag försöker förklara men jag tror du fattar vad jag menar
Mal
Ok jag fattar Mal .och tack för tipset .jag får köra med Abn o träna in tekniken o spädning nu i helgen
Gigabyte
Se bara till att det är utspätt galet mkt......... subtilt bara....
Synns det på engång är det för mkt .... det ska anas bara.....
Synns det på engång är det för mkt .... det ska anas bara.....
Mal
Glasklart tips, och ändå så flummigt.Mal skrev:Syns det på en gång är det för mkt. Det ska anas bara...
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Glasklart tips, och ändå så flummigt.Mal skrev:Syns det på en gång är det för mkt. Det ska anas bara...
jo,men svaret speglar väldigt väl,, vad vi alla gör här ,en tunnlinje mellan Hobby o konstform .
Senast ändrad av Gigabyte den lör sep 27 2014, 19:25, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : vill ochså meddela att jag är Fjärås egen Fröding ;))
Gigabyte
Vill inte låta som en surgubbe, men det ser ut som att vändhjulen hamnat lite tokigt. De sitter alldeles för lågt. Hoppas att det går att korrigera.
Hayabusa
Hoppsan jo du har helt rätt ..men det var inte så svårt ,,axlarna var inte limmade i chassiet ,,så det var bara att limma om dom i rätt lägeHayabusa skrev:Vill inte låta som en surgubbe, men det ser ut som att vändhjulen hamnat lite tokigt. De sitter alldeles för lågt. Hoppas att det går att korrigera.
Gigabyte
Ets må vara jämrans jucklo, men fasen vad grannt det blir.
Matt_Public- Master of DNF
Snyggt målat Kent! Blir snyggt när du fått dit lite vädring!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Rejält snygg mård!
Vinterpäls på den blir mycket spännande att följa!
Vinterpäls på den blir mycket spännande att följa!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 6 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sida 6 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet