IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Färg til ''utblås områden''

4 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Färg til ''utblås områden'' Empty Färg til ''utblås områden''

Inlägg av JOooCKE fre apr 10 2009, 19:32

Hej !

Jag har suttit och kollat på lite på färger som jag tänkte köpa , främst till ''utblås områden '' ( kan man kalla det så )
Då hade jag tänkt mig att köpa alclad men jag vet inte riktigt vilka färger jag ska köpa då , så skulle någon / några kunna hjälpa mig med att säga vilka färger ni använder till det Smile

Mvh Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Färg til ''utblås områden'' Empty Sv: Färg til ''utblås områden''

Inlägg av merlin1953packard lör apr 11 2009, 00:39

Visst kan man kalla det för utblåsområden där jetmotorernas heta avgaser löper ut, Jocke! Har själv prövat lite Aclad och det fungerar bra (om man gör underarbetet ordentligt). Jag skulle nog rekommendera JET EXHAUST och eventuellt PALE BURNT METAL i Aclads serie av metallfärger. Ett litet råd bara när du sprutar med dessa; använd riktig andningsmask (alltså organisk filter/aktivt kol) och god ventilation! Aclad ger fantastisk yta men är inte direkt nyttig för oskyddade andningsvägar. Be också gärna Janne om råd, som jag bedömer vara den mest skickade att ge dig adekvata tips om Aclad, åtminstone om man ska gå efter de fantastiska modeller med metallyta som han visat på månadsmöten.
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Färg til ''utblås områden'' Empty Sv: Färg til ''utblås områden''

Inlägg av JOooCKE lör apr 11 2009, 08:45

Tack för svaret Merlin ! Smile

Jet Exhaust och pale burnt metal ska jag skriva upp Razz

Om det finns fler färger som någon rekomenderar så säg gärna till Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Färg til ''utblås områden'' Empty Sv: Färg til ''utblås områden''

Inlägg av Janne.S lör apr 11 2009, 10:14

Ett till tips förutom Alclad färgerna är att du även inskaffar tamyia smoke, clear yellow, clear blue. Dessa färger är bra att använda till att göra "bränd" metall effekter.

En annan färg som jag gillar at använda där bak på flygplan är Citadells Boltgun Metal, och det är en underbar färg att torrborsta med åxå Very Happy

LYcka till!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Färg til ''utblås områden'' Empty Sv: Färg til ''utblås områden''

Inlägg av merlin1953packard tis apr 14 2009, 20:43

Janne.S skrev:Ett till tips förutom Alclad färgerna är att du även inskaffar tamyia smoke, clear yellow, clear blue. Dessa färger är bra att använda till att göra "bränd" metall effekter.

En annan färg som jag gillar at använda där bak på flygplan är Citadells Boltgun Metal, och det är en underbar färg att torrborsta med åxå Very Happy

LYcka till!

Hmm, mycket intressant, Janne! Men det där med Citadells Boltgun Metal gör mig nyfiken. Var kan man hitta denna pärla? Möjligen hos allas vår förträfflige Kempe? Eller annorstädes...?
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Färg til ''utblås områden'' Empty Sv: Färg til ''utblås områden''

Inlägg av Azgaron tis apr 14 2009, 22:47

Citadels färger torde finnas varhelst där de säljer Warhammerfigurer etc. Här har de det på Brio!

Alclad står väl närmast i tur på inköpslistan efter färger till tyskt pansar! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Färg til ''utblås områden'' Empty Sv: Färg til ''utblås områden''

Inlägg av Janne.S tis apr 14 2009, 22:50

merlin1953packard skrev:
Janne.S skrev:Ett till tips förutom Alclad färgerna är att du även inskaffar tamyia smoke, clear yellow, clear blue. Dessa färger är bra att använda till att göra "bränd" metall effekter.

En annan färg som jag gillar at använda där bak på flygplan är Citadells Boltgun Metal, och det är en underbar färg att torrborsta med åxå Very Happy

LYcka till!

Hmm, mycket intressant, Janne! Men det där med Citadells Boltgun Metal gör mig nyfiken. Var kan man hitta denna pärla? Möjligen hos allas vår förträfflige Kempe? Eller annorstädes...?

Du hittar deras färger på Games&Workshop på drottninggatan bakom kompassen Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Färg til ''utblås områden'' Empty Sv: Färg til ''utblås områden''

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet