IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Johnson Future aka Klear aka Pledge

+11
Delmar
Jokkocze
Cpt_Farrel
Nizztos
dm4
Azgaron
merlin1953packard
Warsawpact
Linus
Janne.S
MiniStuff
15 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Janne.S tor 19 aug 2010, 01:27

Tack för tipset Anders! och välkommen till forumet Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Nizztos tor 19 aug 2010, 20:05

Finns en flaska kvar på ovan nämnda Hemköp.

Nizztos


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Jokkocze tis 21 sep 2010, 11:49

Så.. vet någon om den nya formulan fungerar lika bra som den gamla än? Razz
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Delmar tis 21 sep 2010, 12:02

Själv har jag bara använt den nyare "Hårdglans" som är lite mjölkigare i färgen. Men jag är nöjd med resultatet jag fått. Vet inte om det är bättre eller sämre än den gamla, bara att den är fullt duglig.
Delmar
Delmar


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Jokkocze mån 04 okt 2010, 10:19

JohnsonDiversity verkar vara samma företag som Johnson, men inriktade på företag. (Enligt en god vän som jobbar på papyrus)

Kanske kan någon av de här produkterna matcha den gamla som fungerar bra?
http://www2.papyrus.com/viewMarket/prodcat/SE01_cat2111372,0.jhtml?cnt=prodcat&cat=SE01_cat2111372
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Warsawpact mån 04 okt 2010, 10:21

[quote="Jokkocze"]JohnsonDiversity verkar vara samma företag som Johnson, men inriktade på företag. (Enligt en god vän som jobbar på papyrus)

Dotterbolag?

Tänk Toyota o Lexus. Bilar till vanlig svenssons och bilar till inte-svenssons.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Jokkocze mån 04 okt 2010, 10:23

Mjae, är väl mer så att Johnson och Diversity gått samman och bildat ett företag som heter JohnsonDiversity, där Johnson kör konsumentprodukter och Diversity kör produkter till företag, eller något sånt.
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Warsawpact mån 04 okt 2010, 10:42

Jokkocze skrev:Mjae, är väl mer så att Johnson och Diversity gått samman och bildat ett företag som heter JohnsonDiversity, där Johnson kör konsumentprodukter och Diversity kör produkter till företag, eller något sånt.

ahaa...du tänker Toyota o Scion Very Happy
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Jokkocze lör 16 okt 2010, 02:04

Nu har jag tutat runt i varenda butik här i stan och det enda från johnson jag har hittat var de här: (Ursäkta den dåliga bilden, skyndade mig med mobilkameran)
Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 IMG_0151
De matchar inget annat jag sett, vad tusan gör man nu då? :S
Jokkocze
Jokkocze


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Matt_Public mån 18 okt 2010, 09:55

Jokkocze skrev: De matchar inget annat jag sett, vad tusan gör man nu då? :S

Ber någon köpa ut?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av MiniStuff mån 18 okt 2010, 10:08

Matt_Public skrev:
Jokkocze skrev: De matchar inget annat jag sett, vad tusan gör man nu då? :S

Ber någon köpa ut?

du vet väl att lagning är ett lagbrott! What a Face

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Matt_Public mån 18 okt 2010, 10:26

MiniStuff skrev: Du vet väl att lagning är ett lagbrott! What a Face

Är det min matlagning som åsyftas? Håller med om att den är rent kriminellt god.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av MiniStuff mån 18 okt 2010, 11:25

Embarassed skäms jättemycket, hur kunde jag stava så fel (fast ändå inte - dumma datorer)...

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Matt_Public mån 18 okt 2010, 12:43

Inget att skämmas för, jag har gjort åtskilligt värre (och jag är dessutom verksam som språkgranskare).
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av MiniStuff mån 18 okt 2010, 13:01

Matt_Public skrev:Inget att skämmas för, jag har gjort åtskilligt värre (och jag är dessutom verksam som språkgranskare).

själv är jag inofficiell stödmedlem i Svensklärarföreningen då frugan är Svensklärare Razz

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Warsawpact mån 18 okt 2010, 13:21

Matt_Public skrev: som språkgranskare.

De har ett roligt ord för det i staterna. lol!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Matt_Public mån 18 okt 2010, 13:28

Warsawpact skrev: De har ett roligt ord för det i staterna. lol!

*LQTM* Undrar just om jag inte vet vilket du menar... Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av cas tis 14 dec 2010, 15:20

Har nån mer än jag märkt att flitigt användande av Micro Sol/Set verkar kunna spräcka Johnson-skiktet? confused
Har en gammal blå flaska med blå kort (har för mig det var den som gällde för några år sen) som jag fortfarande använder.
Satte dit de stora fendekalerna till min F-18 och behöver ha en hel del av den varan för att få dit dom snyggt. Nu ser jag sprickor i klarlacken!
Johnson-skiktet är inte penslat, så det är ju inte jättetjockt....

//Christer

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Matt_Public tis 14 dec 2010, 16:37

Har aldrig sett sprickbildning i Johnsons.
Det jörpet kan man ju dansa på om man vill. Nåja, det kanske kommer senare...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Janne.S tis 14 dec 2010, 23:26

Hmmm...johnson är bra men det måste få härda ordentligt innan man ger sig på den med dekalvätskor och washer (med terpentin)

Huvudregeln för mig är nu mer att låta modellen stå uppåt 36 timmar innan jag lägger på dekalerna, då jag råkat ut för krackelering samt försilvring av dekaler.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Obed ons 15 dec 2010, 10:23

Janne har så mycket tid att vänta Wink
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Matt_Public ons 15 dec 2010, 10:26

Obed skrev:Janne har så mycket tid att vänta Wink

Utöver sin reptilsnabba byggstil har han även en ödlas tålamod. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av cas ons 15 dec 2010, 10:32

Ok, skall testa på andra fenan och se vad som händer där...
Får väl ta lite bilder och visa.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av MiniStuff mån 10 okt 2011, 21:21

en liten notis jag råkade hitta via CMON...


"Xtracolour, which makes military hobby paints, make "Acrylic Gloss Clear" which seams to be repackaged Future."

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Matt_Public mån 10 okt 2011, 21:23

Hmm? Spännande... Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Johnson Future aka Klear aka Pledge - Sida 2 Empty Sv: Johnson Future aka Klear aka Pledge

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet