Något annat än pledge?
4 posters
Sida 1 av 1
Något annat än pledge?
Hej allesammans!
Inviger mitt första inlägg i detta eminenta forum med en fråga. finns det några andra bra billiga alternativ istället för pledge ( aka. Johnssons) som man kan använda för att doppa klara plastbitar i och försegla modellerna med?
Har läst om mirakel medlet Johnssons som alla andra garvade modellbyggare använder. Pledge har jag försökt med nu några gånger nu både koncentrerat och utspädd och det blir inte bra.
Vill även passa på att säga att alla byggtrådar på detta forum är grymt inspirerande och väldigt informativa.
Ha det gött och tack så länge!
/Christian
Inviger mitt första inlägg i detta eminenta forum med en fråga. finns det några andra bra billiga alternativ istället för pledge ( aka. Johnssons) som man kan använda för att doppa klara plastbitar i och försegla modellerna med?
Har läst om mirakel medlet Johnssons som alla andra garvade modellbyggare använder. Pledge har jag försökt med nu några gånger nu både koncentrerat och utspädd och det blir inte bra.
Vill även passa på att säga att alla byggtrådar på detta forum är grymt inspirerande och väldigt informativa.
Ha det gött och tack så länge!
/Christian
Cdrengelin
Sv: Något annat än pledge?
Hej och varmt välkommen!
Senaste versionen av Humbrol Clear ska tydligen vara "det nya svarta" på den fronten.
Senaste versionen av Humbrol Clear ska tydligen vara "det nya svarta" på den fronten.
Matt_Public- Master of DNF
Tjenixen och välkommen till forumet, Christian
Som Matte säger så Humbrol clear is the shit.....förutom det så är väl Alclads Clear rätt poppis åxå vad jag hört.
Som Matte säger så Humbrol clear is the shit.....förutom det så är väl Alclads Clear rätt poppis åxå vad jag hört.
Janne.S- Moderator
Tackar så mycket för det varma välkomnandet och hjälpen. Det är något som är himla bra med den här typen av hobby när det kommer till att dela med sig olika tricks och material.
En annan fråga? går det att doppa flygplans huvar i humbrolen och få en bra yta? eller skall man spruta på det?
En annan fråga? går det att doppa flygplans huvar i humbrolen och få en bra yta? eller skall man spruta på det?
Cdrengelin
Jo, det finns några fördelar med att drälla runt på nätet istället för att bygga. Bara för att vara helt på den säkra sidan så är det den här flaskan det rör sig om: LÄNK!Cdrengelin skrev:Tackar så mycket för det varma välkomnandet och hjälpen. Det är något som är himla bra med den här typen av hobby när det kommer till att dela med sig olika tricks och material.
Jag doppar för egen del, men möjligen går det bra vilket som. Berätta gärna hur det gick om du testar att sprutmåla.Cdrengelin skrev:Går det att doppa flygplanshuvar i Humbrolen och få en bra yta, eller ska man spruta på det?
Wow!
Vilka grejer, fungerade klockrent direkt från flaskan 😀.
Tack så mycket killar för hjälpen 👍.
Nu blir det att doppa huvar och blanklacka modellerna för glatta livet.
Vilka grejer, fungerade klockrent direkt från flaskan 😀.
Tack så mycket killar för hjälpen 👍.
Nu blir det att doppa huvar och blanklacka modellerna för glatta livet.
Cdrengelin
Vassego! Kul att kunna hjälpa till.Cdrengelin skrev:Tack så mycket, killar, för hjälpen! 👍.
Liknande ämnen
» Future/Pledge
» Pledge och maskeringstejp
» Johnson Future aka Klear aka Pledge
» Oceanlack - är det något att ha?
» Produkttest av Johnsons Pledge för sten och plastgolv
» Pledge och maskeringstejp
» Johnson Future aka Klear aka Pledge
» Oceanlack - är det något att ha?
» Produkttest av Johnsons Pledge för sten och plastgolv
Sida 1 av 1