Dragon Sd.Kfz 251 1/35
+6
ErikM
Janne.S
Linus
T-34
Azgaron
JOooCKE
10 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Dragon Sd.Kfz 251 1/35
Finns att köpa här...
http://www.ministuff.se/product_info.php?cPath=227_228&products_id=2435
minus IPMS-rabatt på 10%
/Markus
minus IPMS-rabatt på 10%
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Finns att köpa här...
minus IPMS-rabatt på 10%
/Markus
Perfekt Markus !
Då ska jag beställa dem och några penslar nästa månad när jag har fått lite mer pengar !
JOooCKE
MiniStuff skrev:Finns att köpa här...
minus IPMS-rabatt på 10%
/Markus
@Markus
Ohh, så du har IPMS rabatt hos dig på Ministuff!?
Ytterst trevligt, kanske skall göra slag i saken och lägga beslag på några Tau Crisis Suits, för GW kommer garanterat INTE få MINA pengar
@ Jocke.
Gillar iden med att den har blivit "strafed" av röda armèns flyg. Varför inte ha några träd vid sidan i diket som knäckts av skotten från det attakerande flyget?
Warsawpact- Starwarsviritous
Chrille ! Det var en riktigt bra ideé , Det här diot kommer det nya små ideér på hela tiden !
Så självklart ska jag ha några träd , några ryssar kanske en t-34 också
Jocke
Så självklart ska jag ha några träd , några ryssar kanske en t-34 också
Jocke
JOooCKE
Hejsan !
Jag har ritat lite till på dio planen , så jag har lagt till lite träd och några ryssar och en t-34 som jag tror att jag ska ha med , det beror på hur det blir när jag har gjort allt annat , för det kan bli lite trångt med en t-34 på också
Men här är en bild på planen när jag har '' uppdaterat '' den , den är lite rörig men ni förstår nog ...
Och så har jag suttit och borrat lite på 251 an , det var ganska skönt att bara sitta och borra medans man t.ex kollar på en film eller något liknade
Så nu har jag tryckt i stål tråd i hålen för att ni ska se dem bättre , men dem är ändå lite svåra att se...
Det här var det jobbigaste hålet för där behövde jag borra igenom '' väggen '' och sedan sätet och sedan golvet...
och så ett som har bara träffat rakt ner i golvet
Och så två stycken som har träffat i '' vägen '' och gått ut på andra sidan ...
Det längst bort har även gått lite igenom bandet och igenom hjulen , det kan vara lite svårt att se på bilden...
Så nu ska jag börja måla lite i '' taket '' och lite annat och sedan börja montera i hopp rästen och maskera
Jocke
Jag har ritat lite till på dio planen , så jag har lagt till lite träd och några ryssar och en t-34 som jag tror att jag ska ha med , det beror på hur det blir när jag har gjort allt annat , för det kan bli lite trångt med en t-34 på också
Men här är en bild på planen när jag har '' uppdaterat '' den , den är lite rörig men ni förstår nog ...
Och så har jag suttit och borrat lite på 251 an , det var ganska skönt att bara sitta och borra medans man t.ex kollar på en film eller något liknade
Så nu har jag tryckt i stål tråd i hålen för att ni ska se dem bättre , men dem är ändå lite svåra att se...
Det här var det jobbigaste hålet för där behövde jag borra igenom '' väggen '' och sedan sätet och sedan golvet...
och så ett som har bara träffat rakt ner i golvet
Och så två stycken som har träffat i '' vägen '' och gått ut på andra sidan ...
Det längst bort har även gått lite igenom bandet och igenom hjulen , det kan vara lite svårt att se på bilden...
Så nu ska jag börja måla lite i '' taket '' och lite annat och sedan börja montera i hopp rästen och maskera
Jocke
JOooCKE
Det här kan nog bli bra Jocke och jag tror inte du behöver vara rädd att det blir för trångt. Jag gillar att trycka ihop mycket på liten yta, det gör att det blir liv i diot och får det inte plats så "häng" halva vagnen utanför basplattan.
Magnus
Magnus
T-34
Fräckt!!
Ser ut som något från CSI där de markerat kulbanor genom ett mordoffer
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Fräckt!!
Hehehe, precis vad jag tänkte på också
Skall bli roligt och se hur dit dio bokstavligen växer fram Jocke. Har ett tips från de dioraman jag gjort ( dock väldigt få) är det gyllene engelska anekdoten man ibland får ha i bakhuvudet..." less is more".
En bra balans mellan mängd och storleken på diot. men samtidigt inte för lite saker, då blir det tråkigt.
Kör hårt!
@ Markus.....fick du mitt PM???
Warsawpact- Starwarsviritous
Tack grabbar !
I dag tror jag att jag ska måla lite , jag får se vad jag orkar för just nu så är jag sjuk , dock har jag mer bygg tid men mindre ork
Jocke
I dag tror jag att jag ska måla lite , jag får se vad jag orkar för just nu så är jag sjuk , dock har jag mer bygg tid men mindre ork
Jocke
JOooCKE
Hejsan !
Jag har orkat göra lite idag , jag har fått i hopp bakre delen och målat klart allt i inredningen , ska bara torrborsta lite och sedan montera i hopp det så är det klart
Och sedan få dit lita annat som ska vara på utsidan vilket jag räknar med att få klart den här veckan så att jag kan måla den i helgen
Men här är lite bilder på dagens arbete ( i alla fall förmiddagens )
Bilderna får tala för sej själva
Det kanske komme lite till i kväll om inte det så kanske i morgon...
Jocke
Jag har orkat göra lite idag , jag har fått i hopp bakre delen och målat klart allt i inredningen , ska bara torrborsta lite och sedan montera i hopp det så är det klart
Och sedan få dit lita annat som ska vara på utsidan vilket jag räknar med att få klart den här veckan så att jag kan måla den i helgen
Men här är lite bilder på dagens arbete ( i alla fall förmiddagens )
Bilderna får tala för sej själva
Det kanske komme lite till i kväll om inte det så kanske i morgon...
Jocke
JOooCKE
ser fint ut jocke skulle vilja skriva mera men texten hänger inte med förbaskat irriterande
Gigabyte
Hejsan !
Nu kommer kvällens uppdatering som är den största hitils
Jag började med att sätta dit över delen som jag behövde ganska mycket tejp till för att den skulle sitta där jag ville att den skulle vara
Och efter det så behövde jag spackla MYCKET tack vare mig själv , den här gången kan jag inte skylla på dålig pass form , för den var klockren på den här modellen men jag lyckades att sätta väggarna för långt bak så det passade inte riktigt , om inte den skulle vara en ut slagen så hade jag byggt om det så att det passade men det struntade jag i nu för att den ska ju ligga i ett dika o vara utslagen , med massa snö på...
Och sedan så fick jag slipa , vilket gick ganska fort den här gången...
men jag gjorde det inte så noga som om jag skulle bygga en bil eller ett flygplan som det ska vara jämnare yta på...
Och sedan fick jag på skärmarna...
Och lycktorna som jag satt dit snett med flit för att det ska se ut som om dem har tagit en liten smäll efter att den välte ner i diket
Och sedan började jag på fästena till wurfrahmenrna
Och så dem färdiga fästena som är i stängt läge , för att jag är lite lat och orkar inte göra skadorna på wurfrahmenrna
Och så har jag gjort hål i övre delen av den och så har jag tryckt i ståltråd där med så att ni ska se bättre
Och till slut en bild på den färdig byggda 251 an !
Så nu behöver jag bara säga 5 ord , den är klar för målning !
Mvh Jocke
Nu kommer kvällens uppdatering som är den största hitils
Jag började med att sätta dit över delen som jag behövde ganska mycket tejp till för att den skulle sitta där jag ville att den skulle vara
Och efter det så behövde jag spackla MYCKET tack vare mig själv , den här gången kan jag inte skylla på dålig pass form , för den var klockren på den här modellen men jag lyckades att sätta väggarna för långt bak så det passade inte riktigt , om inte den skulle vara en ut slagen så hade jag byggt om det så att det passade men det struntade jag i nu för att den ska ju ligga i ett dika o vara utslagen , med massa snö på...
Och sedan så fick jag slipa , vilket gick ganska fort den här gången...
men jag gjorde det inte så noga som om jag skulle bygga en bil eller ett flygplan som det ska vara jämnare yta på...
Och sedan fick jag på skärmarna...
Och lycktorna som jag satt dit snett med flit för att det ska se ut som om dem har tagit en liten smäll efter att den välte ner i diket
Och sedan började jag på fästena till wurfrahmenrna
Och så dem färdiga fästena som är i stängt läge , för att jag är lite lat och orkar inte göra skadorna på wurfrahmenrna
Och så har jag gjort hål i övre delen av den och så har jag tryckt i ståltråd där med så att ni ska se bättre
Och till slut en bild på den färdig byggda 251 an !
Så nu behöver jag bara säga 5 ord , den är klar för målning !
Mvh Jocke
JOooCKE
Härligt! Bygger alla så här snabbt? För mig tar det år och dar. Ser verkligen framemot hur det ska bli
ErikM
Tack Erik
Nej , alla bygger inte så snabbt , men när jag är hemma och är t.ex sjuk eller inte har något speciellt att göra en helg så bygger jag ganska mycket men i veckorna när jag går i skolan så orkar jag knappt att bygga och då kan det ta år och dar för mig med
Jocke
Nej , alla bygger inte så snabbt , men när jag är hemma och är t.ex sjuk eller inte har något speciellt att göra en helg så bygger jag ganska mycket men i veckorna när jag går i skolan så orkar jag knappt att bygga och då kan det ta år och dar för mig med
Jocke
JOooCKE
För mig tar också år o dar. Fick hem mina artilleripjäser jag skulle ha till mitt dio i september och är inte klar med den första ännu Fast å andra sidan väntar jag ju på reservdelar också
Linus
Linus skrev:För mig tar också år o dar. Fick hem mina artilleripjäser jag skulle ha till mitt dio i september och är inte klar med den första ännu Fast å andra sidan väntar jag ju på reservdelar också
Har du inte fått hem reservdelarna än !?
Det var väll ett bra tag sen du beställde dem ?
JOooCKE
Wow, gäller att ha spackelspaden nära till hands ibland
Artar sig riktigt bra det där ju
Artar sig riktigt bra det där ju
Janne.S- Moderator
Hejsan !
Nu kommer den ( vad jag tror ) sista uppdateringen innan den här är klar !
I går kväll så satte jag mig och målade i ca 15 - 20 min och efter det så såg det ut så här .
Lite små roligt camo Ser lite udda ut men det var kul att göra det
Och så fick den torka under natten och nu på morgonen så kletade jag på lite spackel blandat med allt möjligt
Och sedan , ca 30 min efter det så målade jag det i en brun blandning...
Det syns inte så bra , men på sidorna så målade jag inte så mycket för att det ska på senare , jag målade mer på undersidan...
Och så för ca 20 min sen så blåste jag på ett ganska tunt lager vitt på den för det ska ju vara ett vinter dio så det ska föreställa att dem har målat över cammot med vitt men det har inte täckt helt så cammot lyser igenom lite
Så nu är det bara lite detalj målning och sedan vädring !
Mvh Jocke
Nu kommer den ( vad jag tror ) sista uppdateringen innan den här är klar !
I går kväll så satte jag mig och målade i ca 15 - 20 min och efter det så såg det ut så här .
Lite små roligt camo Ser lite udda ut men det var kul att göra det
Och så fick den torka under natten och nu på morgonen så kletade jag på lite spackel blandat med allt möjligt
Och sedan , ca 30 min efter det så målade jag det i en brun blandning...
Det syns inte så bra , men på sidorna så målade jag inte så mycket för att det ska på senare , jag målade mer på undersidan...
Och så för ca 20 min sen så blåste jag på ett ganska tunt lager vitt på den för det ska ju vara ett vinter dio så det ska föreställa att dem har målat över cammot med vitt men det har inte täckt helt så cammot lyser igenom lite
Så nu är det bara lite detalj målning och sedan vädring !
Mvh Jocke
JOooCKE
Vilket tempo
Gott jobbat, nu är det bara resten av diot kvar.
// Johan
Gott jobbat, nu är det bara resten av diot kvar.
// Johan
johan r
hehe , ja , nu tror jag att jag har slagit mitt rekord
Ja precis , det är '' bara '' reseten av diot kvar
Jocke
Ja precis , det är '' bara '' reseten av diot kvar
Jocke
JOooCKE
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Pz IV Dragon