Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190...
+15
Marlin
Stråhatt
Jojje
frznlogic
Janne.S
Warsawpact
Gigabyte
Stefan E
linusorn
Henrik Bergman
Matt_Public
Azgaron
cas
Tobias
Mal
19 posters
Sida 4 av 20
Sida 4 av 20 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20
Sv: Mals Adventures....FW190A8R2...Hey Another FW190...
Duger gott åt dig?? haha.. Det är ju skitsnyggt - här får man väl säga "skit" när det gäller just skit?
Snyggt jobbat!
Snyggt jobbat!
Tobias
Tobias skrev:Duger gott åt dig?? haha.. Det är ju skitsnyggt - här får man väl säga "skit" när det gäller just skit?
Snyggt jobbat!
Haha Tack Tobias.....
Det roliga med oljefärger när man sätterigång är att man kan pilla hur länge som helst lol....o mkt förlåtande...
Mal
Man-nen!
Vilka utsökta rinningar. Ser precis lagom ut.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Man-nen!
Tackar Mattias.....
Yep oljefärger, ge Mal oljefärger så kan han hålla på hur länge som helst grundwash med Florys dark dirt....sedan
Oljefärgs wash (fleratal olika oljefärger), torrborst m oljefärger (MG151 fästena), outspädd oljefärg för rinningar o gunk........
Mal
More things done...
(körde en cut and paste från min LSP tråd, orkade inte skriva på svenska.... ska bättra mig)
Making shure it is leveled while curing, plastic card and CA glue, it will be removed, but this is very effective way of repairing parts that easily can twist/level off while curing, since the plastich can re set itself while curing, and we dont want that to happen
Dryfitting that center panel over the wheelbay, yep tight and nice...almost tamiya fit, the key with this Hasegawa kit is, dry fit, dryfit more, dryfit once more, then glue....
/Mal
(körde en cut and paste från min LSP tråd, orkade inte skriva på svenska.... ska bättra mig)
Making shure it is leveled while curing, plastic card and CA glue, it will be removed, but this is very effective way of repairing parts that easily can twist/level off while curing, since the plastich can re set itself while curing, and we dont want that to happen
Dryfitting that center panel over the wheelbay, yep tight and nice...almost tamiya fit, the key with this Hasegawa kit is, dry fit, dryfit more, dryfit once more, then glue....
/Mal
Mal
Holy crap vad snyggt! Du lägger ribban så en själv knappt vågar visa upp sina alster. Som tur är kan jag skylla på skalan iaf... Phuuuh 😁.
Passar på att snappa upp lite eftersom jag ska göra hjulhusen alldeles strax också.
Passar på att snappa upp lite eftersom jag ska göra hjulhusen alldeles strax också.
frznlogic
Tackar grabbar......
@grznlogic.
tackar o tycker du, kul att du gillar det, bara har en bild i huvudet, sen färger, o snafu känsla (hur det skulle se ut om jag var där o mekaniker eller pilot) naturligtvis Mals tolkning av det hela
@grznlogic.
tackar o tycker du, kul att du gillar det, bara har en bild i huvudet, sen färger, o snafu känsla (hur det skulle se ut om jag var där o mekaniker eller pilot) naturligtvis Mals tolkning av det hela
Mal
Whoaa! Det ser ju ännu snyggare ut nu! Måste börja leka med oljefärger jag med, sen...
Snyggt lagat med den där skadade biten, såg ju den åka runt på ditt hobbybord och se ensam ut..
Snyggt lagat med den där skadade biten, såg ju den åka runt på ditt hobbybord och se ensam ut..
Tobias
Tobias skrev:Whoaa! Det ser ju ännu snyggare ut nu! Måste börja leka med oljefärger jag med, sen...
LOL.....
japp du såg den då jag visade det....
oxå....
Som sa....
Mal is done när han e done....trust me .....
Mal
Ser mycket bra ut Mal!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Fräcka hjulbrunnar minsann
Gillar hur du får ihop vädringen med washer och torrborstning
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Fräcka hjulbrunnar minsann
Tack Janne....
Har ju snappat ett o annat från en av mästarna
Som sagt, man kan hålla på länge lol....med oljefärger mm, sen måste säga stop...iom säger man liite till så är det för mycket...."citat" som du sa engång och det stämmer mkt mkt bra....oja pauser mellan varven...så man vilar ögonen o grå massan .....
Mal
Japp...
inge bygg på en vecka....
sitter på Arlanda o ska till Kroatsien i en vecka m donnan till sol o bad
inge bygg på en vecka....
sitter på Arlanda o ska till Kroatsien i en vecka m donnan till sol o bad
Mal
Härligt!
Ha en skön semester!
Stefan
Ha en skön semester!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Snyggt vädrat! Ha det så skönt i Kroatien, har hört att det är mycket vackert där!
linusorn
Nu gör han basplatte-research on location också. Vilken hängivenhet!
Matt_Public- Master of DNF
linusorn skrev:Snyggt vädrat! Ha det så skönt i Kroatien, har hört att det är mycket vackert där!
Japp....
Lite för skönt....lyckades bränna mig rehält lol.....kylbalsam på natten o en lite sova natt pga det lol......
Japp Kroatsien rekomenderas varmt, bra stränder, billigt, mkt mkt trecligt folk mm...
jar rest en del run t medelhavet o det ligger låbgt över genomsnittet
Samt montr Negro e galet fint med....
Så m familj rekomendas....mkt för pengarna.....
nya riveiernan ....
Mal
Matt_Public skrev:Nu gör han basplatte-research on location också. Vilken hängivenhet!
Lol....japp bland vingårdar o tryffel... de är kända för det
Mal
Japp...
en liten update från semestern...... var i Venedig idag.....
inte ofta jag överhuvudtaget köper souvernirer alls i o med krimskrams lol....
men denna var ball full size paper mache .......vädrad o klar lol....
denna landar i hallen....
eh....fasiken fast jag vänt bilderna i tel så blir det knasigt....
Jaja rättar till det när jag kommer hem....
tills vidare får ni vrida på huvudet
en liten update från semestern...... var i Venedig idag.....
inte ofta jag överhuvudtaget köper souvernirer alls i o med krimskrams lol....
men denna var ball full size paper mache .......vädrad o klar lol....
denna landar i hallen....
eh....fasiken fast jag vänt bilderna i tel så blir det knasigt....
Jaja rättar till det när jag kommer hem....
tills vidare får ni vrida på huvudet
Mal
Allright......
Mal Is Back In Business......
Nu vingar......
samma sak med denna som min förra FW190...nu är båda vingarna off om man går efter Hasegawa Way.....1mm fel...kapa bort dem styrpinnarna
Samt kapat upp hålen för MK108ornas foder.....ska dit plastic card rör, sen ska MK kulsprutorna in i dem, men senare, fixa jucklona först, easy peasy .....
Japp....Mals Way Far Better .....
Som några vet så använder jag inga klämmor eller tvingar när jag limmar, ser till att ha rena limytor (maskar av dem tom), så hugger limmet mkt bättre, sen pressar hårt det bubblar fint, blir en solid fog av plast samt galet starkt, samt slipper spackel, lite behövs, men mkt sparsamt, undviker spackel så mkt som möjligt om man kan .....
Mal Is Back In Business......
Nu vingar......
samma sak med denna som min förra FW190...nu är båda vingarna off om man går efter Hasegawa Way.....1mm fel...kapa bort dem styrpinnarna
Samt kapat upp hålen för MK108ornas foder.....ska dit plastic card rör, sen ska MK kulsprutorna in i dem, men senare, fixa jucklona först, easy peasy .....
Japp....Mals Way Far Better .....
Som några vet så använder jag inga klämmor eller tvingar när jag limmar, ser till att ha rena limytor (maskar av dem tom), så hugger limmet mkt bättre, sen pressar hårt det bubblar fint, blir en solid fog av plast samt galet starkt, samt slipper spackel, lite behövs, men mkt sparsamt, undviker spackel så mkt som möjligt om man kan .....
Mal
Snyggt jobbat Mal! Ser snygg ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sida 4 av 20 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20
Liknande ämnen
» Airfix FW190-D
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Fw190F-8 (Hasegawa, 1/32)
» Fw190 landninsställ
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Fw190F-8 (Hasegawa, 1/32)
» Fw190 landninsställ
Sida 4 av 20
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet