Wild Donkey P51 Mrs Bonnie, Mals Touch Over it....
+7
Fisken35
Matt_Public
Exelon
Gigabyte
Janne.S
Patrik K
Mal
11 posters
Sida 1 av 1
Sv: Wild Donkey P51 Mrs Bonnie, Mals Touch Over it....
Då jag får glädjen och det STORA nöjet att vara först att berömma detta synnerligen välgjorda exemplar så kan jag bara sträcka ut min hand och ge en mästare mitt ödmjukaste handslag...jävlar i havet Mal så snyggt detta blev!!
Det är bara lukten av flygbränsle som fattas
Skynda dig att ringa herrarna Spielberg och Hanks, för dom skall ju spela in en serie om 8th Airforce och dom behöver säkerligen Mustang-statister
Well done matey!!
/Patrik
Det är bara lukten av flygbränsle som fattas
Skynda dig att ringa herrarna Spielberg och Hanks, för dom skall ju spela in en serie om 8th Airforce och dom behöver säkerligen Mustang-statister
Well done matey!!
/Patrik
Patrik K
Hatten av, den blev ju helt fantastisk! Bara älskar den feta vädringen.....metall-REN är ju synd att säga
Vackert och gediget arbete....du borde rigga upp en enkel fotostudio och föreviga dina modeller i
Vackert och gediget arbete....du borde rigga upp en enkel fotostudio och föreviga dina modeller i
Janne.S- Moderator
Tackar Tackar, kul att ni gillar den.....
Den var en utmaning att vädra, då alclad i sig e löjligt hal (washer vägra sätta sig lol ) löste det genom att skopa upp bottensatsen geggan i en halvfullflaska Florys Dark Dirt men ack som ger sig.....tog ett tag...
Jo skulle vara kul med en fotohörna, lyckades bygga ett eget hobby rum i min 2a på 60kvm lol....klädkammaren ofrades för det syftet....
Den var en utmaning att vädra, då alclad i sig e löjligt hal (washer vägra sätta sig lol ) löste det genom att skopa upp bottensatsen geggan i en halvfullflaska Florys Dark Dirt men ack som ger sig.....tog ett tag...
Jo skulle vara kul med en fotohörna, lyckades bygga ett eget hobby rum i min 2a på 60kvm lol....klädkammaren ofrades för det syftet....
Mal
Mycket läcker !!!!
vad jag tycker sticker ut speciellt bra är patronbanden vinge och hjulhusen
men även det andra är ett topp jobb Mal!!!!
vad jag tycker sticker ut speciellt bra är patronbanden vinge och hjulhusen
men även det andra är ett topp jobb Mal!!!!
Gigabyte
Som sagt attans snygg musse du har byggt Mal!
Exelon
Tackar Giga.....tackar
Jo hjulhusen är mitt första stora scratchjobb, mkt kikande på bilder osv, jo bart rätt nöjd m dem, patronbältena japp yog ett tag o få dem poppa ut
Jo hjulhusen är mitt första stora scratchjobb, mkt kikande på bilder osv, jo bart rätt nöjd m dem, patronbältena japp yog ett tag o få dem poppa ut
Mal
"...und here we see a pantomime Mustang engaged in a life and death struggle with an ant!"
Rena naturdokumetären! Ser redigt tjusig ut i dagsljus, vilket alltid är ett rejält plus vare sig det gäller fruntimmer eller flygetyg.
Rena naturdokumetären! Ser redigt tjusig ut i dagsljus, vilket alltid är ett rejält plus vare sig det gäller fruntimmer eller flygetyg.
Matt_Public- Master of DNF
Tackar Matt.
Hörde plötsligt David Attenborough röst i huvudet lol....
Japp, naturligt ljus är en bra domare i färg.......
Då det blandas färg försöker jag oftast dubbel kolla under naturligt ljus mm så man fått kläm på färgtonen inte lätt men på ett sätt lätt (skumt flummigt kan inte beskriva det)
Hörde plötsligt David Attenborough röst i huvudet lol....
Japp, naturligt ljus är en bra domare i färg.......
Då det blandas färg försöker jag oftast dubbel kolla under naturligt ljus mm så man fått kläm på färgtonen inte lätt men på ett sätt lätt (skumt flummigt kan inte beskriva det)
Mal
Mycket tjusigt bygge, Mal! Du har verkligen lyckats få till metallytor och vädring på ett alldeles förträffligt sätt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mycket, mycket snyggt bygge, Mal!
Gillar "Pin-uppan" skarpt!
Stefan
Gillar "Pin-uppan" skarpt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Riktigt läckert bygge du fått till.
Jörgen
Jörgen
Jörgen.E
Tackar grabbar, tackar.....
Varit en kul äventyr detta bygge......
Så mot nya nu
Varit en kul äventyr detta bygge......
Så mot nya nu
Mal
Dang!
Den där finishen är är helt outstanding!!!!
Hatten av, och jag är galet impad av dina skills...
Den där finishen är är helt outstanding!!!!
Hatten av, och jag är galet impad av dina skills...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar Cas.....
första stora Alclad jobbet där o få till olika ton/finnish på dem olika paneleena utan att det blir ett lapptäcke....
Lärde mig ett o annat på vägen med olyckor på vägen....
men olyckor är inte av ondo, de bygger skills i rasande fart..
se lösningar inte problem ......sjukt man kommer långt på det.
Fick mkt feedback samt support av Peter (Peterpools LSP) om dem alclads
mm....
Erfarenheten m alclad (gäller annat med) men mkt prep prep så man har en felfri yta (primer måste vara galet fin o glossy)...
Vilket ställer stora krav (på mig iaf) att som i detta fall blank svart går på vått o tunna skikt i omgångar (prz som bil lakereren gör men i mindre skala) .....men det är värt det.....
kommer faktiskt bygga en till p51a en rekon m blixtar all over o den ska fasktiskt bli higloss shine (utmaning mera haha) jorå lite fältmässig kommer den o vara.....men mkt blank....
första stora Alclad jobbet där o få till olika ton/finnish på dem olika paneleena utan att det blir ett lapptäcke....
Lärde mig ett o annat på vägen med olyckor på vägen....
men olyckor är inte av ondo, de bygger skills i rasande fart..
se lösningar inte problem ......sjukt man kommer långt på det.
Fick mkt feedback samt support av Peter (Peterpools LSP) om dem alclads
mm....
Erfarenheten m alclad (gäller annat med) men mkt prep prep så man har en felfri yta (primer måste vara galet fin o glossy)...
Vilket ställer stora krav (på mig iaf) att som i detta fall blank svart går på vått o tunna skikt i omgångar (prz som bil lakereren gör men i mindre skala) .....men det är värt det.....
kommer faktiskt bygga en till p51a en rekon m blixtar all over o den ska fasktiskt bli higloss shine (utmaning mera haha) jorå lite fältmässig kommer den o vara.....men mkt blank....
Mal
Liknande ämnen
» Wild Donkey P51K.......
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» Trumpeter 1/72 F-100F Super Sabre "Wild Weasel"
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» Trumpeter 1/72 F-100F Super Sabre "Wild Weasel"
» Mals Way, Corsair F4U-1......
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet