Wild Donkey P51K.......
+16
JOooCKE
Henrik Bergman
Marlin
ernie87
Janne.S
Caverö
Gigabyte
Björn Eriksson
flarpen
linusorn
Azgaron
Tobias
cas
Stefan E
Matt_Public
Mal
20 posters
Sida 1 av 24
Sida 1 av 24 • 1, 2, 3 ... 12 ... 24
Wild Donkey P51K.......
Hade tråkigt......
Behövde ett jucklo att susselsätta mig med
Svarta motorer är svårt att få till, djup mm, good enough
scratcat rändkablarna samt röret tändkablarna kommer ifrån.
Höll på glömma det andra ovanför, kom på vad ernie sa, failsafe system (thx ernie)
Tog ett tag att få ihop denna, gjorde fatala fel, men åtgärdat, som sagt kan ingenting om Merlin motorer e helt värdelös om kunnandet om dessa.
From This
To This
Behövde ett jucklo att susselsätta mig med
Svarta motorer är svårt att få till, djup mm, good enough
scratcat rändkablarna samt röret tändkablarna kommer ifrån.
Höll på glömma det andra ovanför, kom på vad ernie sa, failsafe system (thx ernie)
Tog ett tag att få ihop denna, gjorde fatala fel, men åtgärdat, som sagt kan ingenting om Merlin motorer e helt värdelös om kunnandet om dessa.
From This
To This
Senast ändrad av Mal den sön okt 20 2013, 19:13, ändrad totalt 3 gånger
Mal
Sv: Wild Donkey P51K.......
Hmmm.....
Merlin, Spitfire eller Mustang?
Är det en Mustang-motor så kolla noga att du verkligen tagit rätt delar till kompressorn!
Jag gjorde själv den missen eftersom de rätta kompressor-delarna sitter på en ANNAN gjutram än de övriga (V)!
Se sidan 2...
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t1966p10-na-p-51d-mustang-tamiya-1-32
Annars njema problema...
Stefan
Merlin, Spitfire eller Mustang?
Är det en Mustang-motor så kolla noga att du verkligen tagit rätt delar till kompressorn!
Jag gjorde själv den missen eftersom de rätta kompressor-delarna sitter på en ANNAN gjutram än de övriga (V)!
Se sidan 2...
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t1966p10-na-p-51d-mustang-tamiya-1-32
Annars njema problema...
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Jepp,
vet uppmärksammade detta i tidigt skede, såg att det var ett till fäste o de var olika , så dubbelkollade redan innan , det är rätt som sitter på, samt drog mig till minnes m din Merlin rova.
Nu ska den skitas ner, ser fabriksny ut o vill ha den bättre begagnad
vet uppmärksammade detta i tidigt skede, såg att det var ett till fäste o de var olika , så dubbelkollade redan innan , det är rätt som sitter på, samt drog mig till minnes m din Merlin rova.
Nu ska den skitas ner, ser fabriksny ut o vill ha den bättre begagnad
Mal
Klart, bättre begagnad.
Svårt ta bilder när det är blankt (reflekterar ljus) och mkt mörk (svart)...så bilderna är inte riikktigt rättvisa, ser bättre ut i verkligheten..
Använt mig av Florys washer (thx för tipset ernie) dessa var skitkul o skita ner med yess
Sen smutsat ner m damm o oljedamm m abn
Svårt ta bilder när det är blankt (reflekterar ljus) och mkt mörk (svart)...så bilderna är inte riikktigt rättvisa, ser bättre ut i verkligheten..
Använt mig av Florys washer (thx för tipset ernie) dessa var skitkul o skita ner med yess
Sen smutsat ner m damm o oljedamm m abn
Mal
Var säker på att du hade bättre koll än vad jag hade!
Skit-snygg motor, och då menar jag det verkligen bokstavligen!
Ska verkligen bli kul att se vad du gör av din ponny!
Vill du ha lite "extra-pimpning" skall du kolla vad (Barracuda-cast/-cals) Roy Sutherland har att erbjuda, kan rekommendera det mesta, men instrumentbrädan och alla små text-plåtar till cockpiten är ett måste!
Han har en hel del till 109or också!
http://barracudacals.com/index.php
Stefan
Skit-snygg motor, och då menar jag det verkligen bokstavligen!
Ska verkligen bli kul att se vad du gör av din ponny!
Vill du ha lite "extra-pimpning" skall du kolla vad (Barracuda-cast/-cals) Roy Sutherland har att erbjuda, kan rekommendera det mesta, men instrumentbrädan och alla små text-plåtar till cockpiten är ett måste!
Han har en hel del till 109or också!
http://barracudacals.com/index.php
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Satan i norra ishavet!
Det där blev ju så bra som allra helst.
Det där blev ju så bra som allra helst.
Matt_Public- Master of DNF
Thx Matt
En till har man fipplat med, tanken ska egentligen vara grön, vill ha en gul så den poppar ut fint. Mals Way, säkert inte rätt på denna kärra men men....
De gifter sig
Undrar om man ska svratcha ett övergivet skatbo o ha i motorrummet så är min vädring komplett
De som undrar vad för förger jag använder
så kör jag i sommar värmen utrslutande Vallejo Air och Modelcolor iom de torkar inte lika fort.
Kör nästan uteslutande Tamiya i vanliga fall, men som sagt de är jobbiga att köra med iom torkar för fort iom spär ut dem m isopropyl, visst kan köra Tamiyas egna m retarder,
En till har man fipplat med, tanken ska egentligen vara grön, vill ha en gul så den poppar ut fint. Mals Way, säkert inte rätt på denna kärra men men....
De gifter sig
Undrar om man ska svratcha ett övergivet skatbo o ha i motorrummet så är min vädring komplett
De som undrar vad för förger jag använder
så kör jag i sommar värmen utrslutande Vallejo Air och Modelcolor iom de torkar inte lika fort.
Kör nästan uteslutande Tamiya i vanliga fall, men som sagt de är jobbiga att köra med iom torkar för fort iom spär ut dem m isopropyl, visst kan köra Tamiyas egna m retarder,
Mal
En sån motor!
Ack vad grant!
Hmm...det måste nästan vara en Spit det där
Ack vad grant!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:
Det var kärran du prackade på mig att köpa haha, skämtåsido, den är skitfin modellen, Tamiya är Tamiya, Öppna lådan, smaksätt med lim o färg, runda av med vädring, skaka om lådan, öppna lådan o den är klar .....
Kunde inte låta bli få händerna smutsiga på denna fina kärra.
Motorn ja,
kollade på otal Merlin motorer på nätet, tändkablarnarnas montering såg lite olika ut på varenda en, kollade både på dem i kärrorna o på layouter/sidobilder/verkstads bilder,
Jag scratcha lite tändkablar av blytråd+ rören som kablarna kommer ifrån är varmdragen inloppstapp som jag borrat hål i, samt drog även 2dra uppsättningen av tändkablar (failsafe) vid ena toppkåpan..
kanske ser mer ut som Engelsk än en Americano....allt kanske inte är 100% rätt men good enough for me ,
(kommer byta namn på tråden så småningom)
(IL2 får vänta, iom vill ha vintersliten vädring på den o måste klura mer på hur göra )
Mal
Ah, det var den gröna färgen i motorrummet som förledde mig!
Skitig Korea-musse i dessa semestertider blir helt strålande
Skitig Korea-musse i dessa semestertider blir helt strålande
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Allright, dags o köra färdigt en till jag påbörjade....
Torrpassar, och det ser fortfarande ut och är nöjd med målnings jobbet, sitter o funderar på overall hur jag vill ha maskinen, grunnar på framtida saker som insignias, ska ju målas som jag brukar göra , men dessa kommer behövas trixxas med, men tar det längre fram är en bit kvar ......
Kommer scratcha lite rör, men måste kolla mer referens bilder ;)posta gärna lite bilder på 51K och 51D....
japp tändkablarna, failsafe system ;)dubbla uppsättningar
Japp 109K cockpiten finns där med :face:jorå Matt den ska byggas med har en plan för den serru, den ska dras nitar på hela maskinen precis som med buffalon.....
Japp, er nöjd över skitigheten här ..... oroa er inte kommer faktiskt köra en kärra som är nästan ny/cleanare längre fram när jag kommer dit ;)en A6M2b ett dio av flygdäck då så den planen är klar (bara liiite smuts ) . men men
nu är det denna som gäller .....
Torrpassar, och det ser fortfarande ut och är nöjd med målnings jobbet, sitter o funderar på overall hur jag vill ha maskinen, grunnar på framtida saker som insignias, ska ju målas som jag brukar göra , men dessa kommer behövas trixxas med, men tar det längre fram är en bit kvar ......
Kommer scratcha lite rör, men måste kolla mer referens bilder ;)posta gärna lite bilder på 51K och 51D....
japp tändkablarna, failsafe system ;)dubbla uppsättningar
Japp 109K cockpiten finns där med :face:jorå Matt den ska byggas med har en plan för den serru, den ska dras nitar på hela maskinen precis som med buffalon.....
Japp, er nöjd över skitigheten här ..... oroa er inte kommer faktiskt köra en kärra som är nästan ny/cleanare längre fram när jag kommer dit ;)en A6M2b ett dio av flygdäck då så den planen är klar (bara liiite smuts ) . men men
nu är det denna som gäller .....
Senast ändrad av Mal den fre okt 18 2013, 19:46, ändrad totalt 1 gång
Mal
Härligt med lite hästar - ser ut som att du löst motorn fint med.
Tror inte jag har några bra bilder av en Packard Merlin men när du börjar med den riktiga Merlin-motorn från RR...
Tror inte jag har några bra bilder av en Packard Merlin men när du börjar med den riktiga Merlin-motorn från RR...
Tobias
För ett ögonblick så blev jag missledd av den där 109:cockpiten och kunde inte för mitt liv se en Mustang där...sen tittade jag åt höger och DÅ var det tydlgare.
Detta kommer att bli en mumsig Korea-ponny, det är då säkert!
Kan undra hur en Il-2 kommer att se ut efter att ha blivit Mal-ifierad?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jadå det kommer komma en sån med, har en Spit jag vill faktiskt bygga längre fram :Dmåste ha en spitt i collektionen juh....o den är faktiskt utsedd redan så riktigt färgParamedic skrev:Härligt med lite hästar - ser ut som att du löst motorn fint med.
Mal
Lustigt. Jag går också och funderar på en PR IG-Spit...
Eller en PR IV som den där ovan är (tror jag)
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Japp hårt och handfast, så säkert Mals way, det är ju en robust flygande traktor sen bortsletet wintercamo for shurecas skrev:För ett ögonblick så blev jag missledd av den där 109:cockpiten och kunde inte för mitt liv se en Mustang där...sen tittade jag åt höger och DÅ var det tydlgare.
Mal
YYESS den är så jäkla ball och sticker ut som fasiken i modell samlingen sen när en sån är klarcas skrev:Lustigt. Jag går också och funderar på en PR IG-Spit...
Mal
Ah, den rosa Spit´en! Syrrans dotter, fyra år, beställde en sån av mig. Skulle stå bredvid hennes My Little Ponies...
Den är häftig, är väl den som flög från ett flygfält vid Bayeux, pilot(-erna) fick en massa skit med camot fungerade utmärkt vid skymning och gryning..
En Malifierad Il-2 hade vart nice!!
Den är häftig, är väl den som flög från ett flygfält vid Bayeux, pilot(-erna) fick en massa skit med camot fungerade utmärkt vid skymning och gryning..
Tobias
Japp, sant med skymnigs/grynings camotParamedic skrev:Ah, den rosa Spit´en! Syrrans dotter, fyra år, beställde en sån av mig. Skulle stå bredvid hennes My Little Ponies...
Jarå IL den kommer, först ska två kärror bli klara bara
Kollade igen, fasiken vad IL2an e stor 463mm mellan vingspetsarna, den ryssen får fasiken inte plats i vitrinskåpet LOL, mätte nyssen, kommer nog tillverka en plexilåda för den när den är klar har funderingar kring ett litet fält dio på den (alldrig byggt ett dio förut)
Ett par maskiner är paxxade ;)så får plats m två nya
Mal
Japp, måste bygga bort den ,) vill inte påbörja nån ny innan denna är klar och BF109K, byggde färdigt brewster, hade då 3st på G haha, vart bara rörigt, så fokuserar nu på denna ....Paramedic skrev:Häftigt, den är på gång..
En ren glädje att bygga antar jag?
Den e jäkligt fin altså, en av de få jag köppt ny, rea 1200Kr
nu funderingar kring golv sett dem med trägolv o några svarta golv (gummi????) ....
Mal
Japp, trägolv, en del av det, skall det vara. Fan, kikade nyss på en riktigt fin byggtråd av en sån här - skall se om jag kan hitta igen!
Tobias
Sida 1 av 24 • 1, 2, 3 ... 12 ... 24
Liknande ämnen
» Hobby Boss F-105F Wild Weasel
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I