Wild Donkey P51K.......
+16
JOooCKE
Henrik Bergman
Marlin
ernie87
Janne.S
Caverö
Gigabyte
Björn Eriksson
flarpen
linusorn
Azgaron
Tobias
cas
Stefan E
Matt_Public
Mal
20 posters
Sida 3 av 24
Sida 3 av 24 • 1, 2, 3, 4 ... 13 ... 24
Sv: Wild Donkey P51K.......
Stefan E skrev:Ingenting ser ut som trä, som trä!
Tyckte först de såg lite väl tjocka ut, men sen slipade du ju ner dem ordentligt, nu kommer man inte att se det när det är färdigt.
Blev klockrent snyggt tycker jag!
Stefan
Det var ingenting jag skulle ha glömt , kruxet m faner är att den är ömtålig (denna mahogny),
Så enklast var att först fixa formen, sen sätta fast den på jejp, sen slipa ner den (tejpen stabiliserar den) m fint papper, hade jag gjort vice versa, dvs först tunna den, sen skära gjorde att den sprack lätt längs fibrerna tyvärr. (5 försök haha)
Vädringen var enkel, först klarlack, sen salt, sen natosvart, sen borsta bort saltet, sen lite skarp med papper och lite skrap med kniven, sen lack igen , perfekt, ska bli kul o vädra in dem sen m allt annat godis i cocpiten , det är en orgie i smådelar
Mkt mkt fin model, njuter varenda sekund
Mal
Tamiya kan sina grejor! Har svårt att släppa dem. Det enda är väl när jag penselmålar bort den fina, perfekta passformen..
Nu kan du ju bygga en riktigt schleten´ Mosquito, scratcha den i trä och göra ett skadat paintjob..
Nu kan du ju bygga en riktigt schleten´ Mosquito, scratcha den i trä och göra ett skadat paintjob..
Tobias
Japp, håller med, har byggt två Tamiya A6M5 1:32.
Har två till i stashen Tamiy A6M2b och A6M5, fick dem billigt, repriser är alltid kul
Scratcha ihop en Mossie jisses, far over my head rejält haha......
Fast 1:32 skulle vara ballt, men de blir så förbaskat stora fasiken vill ha ett vardagarum oxå haha, nepp håller mig till singel motoriga kärror som får plats i glas skåpet.
Har två till i stashen Tamiy A6M2b och A6M5, fick dem billigt, repriser är alltid kul
Scratcha ihop en Mossie jisses, far over my head rejält haha......
Fast 1:32 skulle vara ballt, men de blir så förbaskat stora fasiken vill ha ett vardagarum oxå haha, nepp håller mig till singel motoriga kärror som får plats i glas skåpet.
Mal
Japp.
Testar nya saker jag alldrig provat förut.
Sätet ja, sätet, vad är det för nån dyna, fallskärm? trodde de satt fast på piloten, hmm livflotte? Den tamiya har ser plåtig ut :/
Kan nån fylla i, fasiken är helt värdelös på sånt här
Jaja, gissar att den är mjukare än den Tamiya har, samt den är ju inte sliten med veck ifrån piloten, maskinen kommer ju vädras skitig.
Geggar ihop till nåt som ser ok ut eller? fasiken låter er bestämma här om det ser knasigt ut eller ska jag göra en ny milliput powerbar"kaka"
Skratta inte nu
Tios om hur göra uppskattas mkt, eller en tutorial m länkt till sånt här
Testar nya saker jag alldrig provat förut.
Sätet ja, sätet, vad är det för nån dyna, fallskärm? trodde de satt fast på piloten, hmm livflotte? Den tamiya har ser plåtig ut :/
Kan nån fylla i, fasiken är helt värdelös på sånt här
Jaja, gissar att den är mjukare än den Tamiya har, samt den är ju inte sliten med veck ifrån piloten, maskinen kommer ju vädras skitig.
Geggar ihop till nåt som ser ok ut eller? fasiken låter er bestämma här om det ser knasigt ut eller ska jag göra en ny milliput powerbar"kaka"
Skratta inte nu
Tios om hur göra uppskattas mkt, eller en tutorial m länkt till sånt här
Mal
Har inte heller hållit på sånt där, tycker nog att din dyna/fallskärm i milliput ser riktigt bra ut.
Björn Eriksson
Ja det är livflotten va? Kommer väl en riktig Musse-expert snart..
Bra modellerat! Men kolla vad det är och hur det är förpackat..?
Bra modellerat! Men kolla vad det är och hur det är förpackat..?
Tobias
Satana, hur i HLVTTE kan nåt så simpelt vara så svårt grrrrrrrrrrrrrr fan altså dra nita på en hel Brewster är en skitsak i jämförelse, att få lerklutt o se levande ut är ju svårt altså....
Men få till en livflotte väska snyggt, vecken på dem jag gjort innan, det går fetbort, gick bort en stund, kollade igen, nääääeee den petar jag inte in i kärran, inte en chans...
så knåda ihop en kletboll till då, o nu JÄKLAR, ....Mark III på sm i modell lera....
Men få till en livflotte väska snyggt, vecken på dem jag gjort innan, det går fetbort, gick bort en stund, kollade igen, nääääeee den petar jag inte in i kärran, inte en chans...
så knåda ihop en kletboll till då, o nu JÄKLAR, ....Mark III på sm i modell lera....
Mal
Här händer de grejor..! Gillar starkt Mk. III - utan att ha kollat på the real stuff dock.
Jäklar vad du utvecklas starkt uppåt hela tiden!
Jäklar vad du utvecklas starkt uppåt hela tiden!
Tobias
Tog en tredje bild för skuggorna.
Suckar, det är jättefattigt med bilder på just den detaljen, Pacific kärrorna har dem, men inte de andra :/
Kollat tom på resindelar, och en del är rundade, en del kantigare.....sömmen många e utan, men har sett nånstan att nån hade den som jag gjort det, en utanpå söm...
jaja, får sova på saken, inte mer än å knåda en till kletboll....i värsta fall.
Suckar, det är jättefattigt med bilder på just den detaljen, Pacific kärrorna har dem, men inte de andra :/
Kollat tom på resindelar, och en del är rundade, en del kantigare.....sömmen många e utan, men har sett nånstan att nån hade den som jag gjort det, en utanpå söm...
jaja, får sova på saken, inte mer än å knåda en till kletboll....i värsta fall.
Mal
Vad var det du använde? Milliput? Lika lättanvänt som Green-Stuff? Testa det annars om du inte gjort, gillar hur man kan peta med något vått i det och skapa "sträckningar" etc.
Ser hur som helst bra ut! Sov lite på det ja.
Ser hur som helst bra ut! Sov lite på det ja.
Tobias
Japp milliput.
Har alldrig använt greenstuff så har inget att jämföra med.
Men använder vatten, fingrar, konstnärspatel, handtaget på sidavbitarenm, inlopps tapp som jag värmt ena änden så den "kula" ihop sig, pensel doppat i vatten för o släta ut.....
Oja bakpulver för att inte fastna när jag kavla ut den m en Tamiya Sprayburk....
Har alldrig använt greenstuff så har inget att jämföra med.
Men använder vatten, fingrar, konstnärspatel, handtaget på sidavbitarenm, inlopps tapp som jag värmt ena änden så den "kula" ihop sig, pensel doppat i vatten för o släta ut.....
Oja bakpulver för att inte fastna när jag kavla ut den m en Tamiya Sprayburk....
Mal
Mal och mjuka kuddar?
Heh! Känns som en synnerligen otippad kombo.
Klä plastdelen med utkavlat greenstuff, vet jag!
Matt_Public- Master of DNF
Ser riktigt bra ut Mal! Du får göra avgjutningar och sälja!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hahaha......Matt_Public skrev:Mal och mjuka kuddar?
Nja, jo den iden e bra, riktigt bra, men har inget greenstuff, samt måste kavlas tunnt så in i hlvtte, iom tight fit blire....
Jo vart nöjd.
Ingen info veta hur den där gula paketet ska se ut :/.
tom resin delarna ser olika ut.......
Jaja, får köra på konstnärlig frihet då
Ska baka en Mark IV ilväll o se hur den är utan sömmar.
Tackar håkan, det värmer, e inte där än, lol, samt alldrig gjutit förut, innan dess vill jag iaf sett en riktig kudde, sen använda artistisk frihet/tolkning så den ser rätt ut Mals Way, sett otal duktiga byggare göra det m vissa delar då de bygger ofta återkommande flygplan typ/modelAzgaron skrev:Ser riktigt bra ut Mal! Du får göra avgjutningar och sälja!
Håkan
Mal
Det är en flotte/nödpack som användes i Stilla Havet då de flög mest över öppet hav!
Den var nog ganska hårt packad, men din flotte ser mycket bättre ut!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Kalas, då gissade jag rätt, fast fanns inte så mkt annat o gissa på då den är knallgulStefan E skrev:Det är en flotte/nödpack som användes i Stilla Havet då de flög mest över öppet hav!
Stefan
Tamiyas ser ut som en stålbehållare och inte hårt packad..
Vill ha liiite veck o tyngd märke från pilotens rygg.
Ska jag baka en ny, fast utan sömmar? ....jag vet inte fasiken, gillar den som jag gjorde nu definitivt mer är Tamiyas
Mal
Hade dom såna gummiflottar i Korea då ?
Ursnyggt knådat är det i vilket fall som helst
Ursnyggt knådat är det i vilket fall som helst
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Äh, nu är du trångsynt. Går väl att fylla fodralet utflyktsmat också.cas skrev:Hade dom såna gummiflottar i Korea då?
Matt_Public- Master of DNF
LoL
Japp Matt har rätt...
Vad tar en pilot med sig,
Öl...Clubsandwich....Jack No:7 två flaskor, cigarrer...
Fan låter som min proviant
Fasiken har jag skapat en snafu igen....
Japp Matt har rätt...
Vad tar en pilot med sig,
Öl...Clubsandwich....Jack No:7 två flaskor, cigarrer...
Fan låter som min proviant
Fasiken har jag skapat en snafu igen....
Mal
Sida 3 av 24 • 1, 2, 3, 4 ... 13 ... 24
Liknande ämnen
» Hobby Boss F-105F Wild Weasel
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I