Wild Donkey P51K.......
+16
JOooCKE
Henrik Bergman
Marlin
ernie87
Janne.S
Caverö
Gigabyte
Björn Eriksson
flarpen
linusorn
Azgaron
Tobias
cas
Stefan E
Matt_Public
Mal
20 posters
Sida 2 av 24
Sida 2 av 24 • 1, 2, 3 ... 13 ... 24
Sv: Wild Donkey P51K.......
Hmmm..
Hur fasiken ska jag göra trägolv.....
Tamiya ritningen säger svart ...
Fasiken, kollat lertal fina byggen, samt referensbilder, det ska vara trä..
funderar på först måla, fläkvis/linjer olika brunt, sen klutta oljefärg (svart+raw umber), sen göra en minikam av plastic card.....eller styvare pensel....
'ska experimentera en del kring detta, fasiken vill få till det snyggt innan jag kör live....
Hur fasiken ska jag göra trägolv.....
Tamiya ritningen säger svart ...
Fasiken, kollat lertal fina byggen, samt referensbilder, det ska vara trä..
funderar på först måla, fläkvis/linjer olika brunt, sen klutta oljefärg (svart+raw umber), sen göra en minikam av plastic card.....eller styvare pensel....
'ska experimentera en del kring detta, fasiken vill få till det snyggt innan jag kör live....
Mal
Ser snyggt ut så långt Mal!
Svarade på LSP om målning av trä. Finns nog många sätt.
Huruvida det ska vara svart eller trä eller trä med skydd i svart överlåter jag till nån som kan mer.
Håkan
Svarade på LSP om målning av trä. Finns nog många sätt.
Huruvida det ska vara svart eller trä eller trä med skydd i svart överlåter jag till nån som kan mer.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
På D-versionen ska golvet vara svart. Det målades svart från cockpitens bakre skott fram till i höjd med styrpinnen om inte jag missminner mig. De flesta bilder som finns på nätet är renoverade plan och de får inte alltid till det helt rätt ute på museerna, konstigt nog. Riktigt grymt jobb på motorn och främre skott med tank!
linusorn
Det där med trägolv är inte lätt...
Men som Linus säger, svart är nog mest rätt, om man nu inte har bildbevis på just den individen som säger nåt annat.
Fast vem kommer se om det är svart eller inte, det lär vara lerigt
Men som Linus säger, svart är nog mest rätt, om man nu inte har bildbevis på just den individen som säger nåt annat.
Fast vem kommer se om det är svart eller inte, det lär vara lerigt
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Då klr jag svart.
Har ett patchjobb att göra först haha.
Det är ju tre olika varianter på den och byggmanualen är rörig, lätt o ta fel, limmade dit två instrument på golvet som inte ska sitta där den är för foto versionen....
Varmdragen inloppstapp, gör susen och tamiya flytspackel (utblandat m aceton)
Golvet kör jag svart då, har en ide om slitaget
Har ett patchjobb att göra först haha.
Det är ju tre olika varianter på den och byggmanualen är rörig, lätt o ta fel, limmade dit två instrument på golvet som inte ska sitta där den är för foto versionen....
Varmdragen inloppstapp, gör susen och tamiya flytspackel (utblandat m aceton)
Golvet kör jag svart då, har en ide om slitaget
Mal
Den här snubben på britmodeller som använder en "hairy stick" till modellen har löst det fint?
Tobias
Heja!
Kul att du ger dig på Tamiyas P-51:a!
Jag har ett Mustang-bygge (Ja, Tamiya 1/32) på gång som du kanske redan sett?
Mustangen hade ett plywoodgolv, målat inredningsgrönt och delvis täckt av svart anti-halkmatta.
För att måla trä finns lite tips i tråden om min Sopwith Pup (WNW 1/32);
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t1131-sopwith-pup-wing-nut-wings-1-32
Blir kul att följa ditt Mustang-bygge!
Stefan
Kul att du ger dig på Tamiyas P-51:a!
Jag har ett Mustang-bygge (Ja, Tamiya 1/32) på gång som du kanske redan sett?
Mustangen hade ett plywoodgolv, målat inredningsgrönt och delvis täckt av svart anti-halkmatta.
För att måla trä finns lite tips i tråden om min Sopwith Pup (WNW 1/32);
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t1131-sopwith-pup-wing-nut-wings-1-32
Blir kul att följa ditt Mustang-bygge!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Detta bygge kan nog vara bra inspiration också
http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?showtopic=250499
Ser fram emot fortsättningen
/Johan
http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?showtopic=250499
Ser fram emot fortsättningen
/Johan
flarpen- AMS patient zero
Grymmt tack för alla tips :Dska kolla på dem alla, svart blir det
Har en vahnzin ide
köpt tunn tunn trä mahogny faneer bit (9Kr) fina täta fibrer :face:ska testa och se hur det blir.....den är tunn, men ska slipas tunnare ännu mer, sen lackas, sen salt, sen svart, osv.
Måste bara prova fasiken altså , kan bara gå åt helvette i värsta fall, inget annat o då målar jag bara
Om den inte passar så har jag iaf biten till ett bygge längre fram framtiden (B17 1: 32 ) , de har ju trädetaljer, bord mm, även andra kärror med där den kan ev komma till användning,
Har en vahnzin ide
köpt tunn tunn trä mahogny faneer bit (9Kr) fina täta fibrer :face:ska testa och se hur det blir.....den är tunn, men ska slipas tunnare ännu mer, sen lackas, sen salt, sen svart, osv.
Måste bara prova fasiken altså , kan bara gå åt helvette i värsta fall, inget annat o då målar jag bara
Om den inte passar så har jag iaf biten till ett bygge längre fram framtiden (B17 1: 32 ) , de har ju trädetaljer, bord mm, även andra kärror med där den kan ev komma till användning,
Mal
Cool idé! Skall bli spännande! För 9 kr och lite kul experiment är det ju bara win-win! Blir säkert fin-fint skall du se.
Tobias
Japp.
Var ett jäkla fippel o fiinlir, ömtåligt är det, 5 försök.....
Vat tycker ni bygg grabbar, feedback på denna nu altså,
köra på dessa, då kommer de först lackas, sen salt där det slits, sen svart, så man får fram slitfläckarna..., eller kassera hela vansinniga iden hmmmmm, satana vad ambivalent jag e i denna fråga hmmmm
jaja....
Var ett jäkla fippel o fiinlir, ömtåligt är det, 5 försök.....
Vat tycker ni bygg grabbar, feedback på denna nu altså,
köra på dessa, då kommer de först lackas, sen salt där det slits, sen svart, så man får fram slitfläckarna..., eller kassera hela vansinniga iden hmmmmm, satana vad ambivalent jag e i denna fråga hmmmm
jaja....
Mal
Smart idé.
Det ser ut att kunna funka alldeles utmärkt, i alla fall i 1/32. I mindre skalor tror jag det kan vara svårt att få ner tjockleken tillräckligt
Annars finns det väl dekaler med träådring.
/Johan
Det ser ut att kunna funka alldeles utmärkt, i alla fall i 1/32. I mindre skalor tror jag det kan vara svårt att få ner tjockleken tillräckligt
/Johan
flarpen- AMS patient zero
flarpen skrev:Smart idé.
/Johan
jag tror det oxå, för den ser bra ut och jag gillar det verkligen, japp håller med, mindre skala så blir tom ådringen lite väl grov.
Toppen, fasiken låter bra det där m dekaler för småytor,
Mal
Tycker det ser bra ut! Vet förstås inte hur det ser ut i en 1:1-skala Musse men tror på detta du pillat ihop.
Tobias
tackarParamedic skrev:Det ser väl jättebra ut ja!
Vänta tills skiten finns där :face:och dammet. (vädring).....ska bli kul o få sätta igång med det senare...
Kommer köra saltchipping i cockpiten dings där färgen lossnat, fasiken den kan ju inte vara ren när resten är skitigt ...
Kommer bli en helt ny erfarenhet den här kärran i vädring av cockpit, har lite ideer som är nya i skallen som jag kommer prova bla pigment (fast det ska testas på spillbit först )
Mal
Det där ser ju ut att ha blivit riktigt bra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar
nu måste cockpiten målas hehe, vill få dem bitarna på plats så snabbt som möjligt omtåliga som fasiken.....
Jepp plast+trä kommer limmas m hederlig epoxi
nu måste cockpiten målas hehe, vill få dem bitarna på plats så snabbt som möjligt omtåliga som fasiken.....
Jepp plast+trä kommer limmas m hederlig epoxi
Mal
Klockren lösning på golvet!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar.
Jag kommer köra på detta helt klart
Kul med experiment sometimes you win and sometimes you loose.....
Jag kommer köra på detta helt klart
Kul med experiment sometimes you win and sometimes you loose.....
Mal
Ingenting ser ut som trä, som trä!
Tyckte först de såg lite väl tjocka ut, men sen slipade du ju ner dem ordentligt, nu kommer man inte att se det när det är färdigt.
Blev klockrent snyggt tycker jag!
Stefan
Tyckte först de såg lite väl tjocka ut, men sen slipade du ju ner dem ordentligt, nu kommer man inte att se det när det är färdigt.
Blev klockrent snyggt tycker jag!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 2 av 24 • 1, 2, 3 ... 13 ... 24
Liknande ämnen
» Hobby Boss F-105F Wild Weasel
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48