Wild Donkey P51K.......
+16
JOooCKE
Henrik Bergman
Marlin
ernie87
Janne.S
Caverö
Gigabyte
Björn Eriksson
flarpen
linusorn
Azgaron
Tobias
cas
Stefan E
Matt_Public
Mal
20 posters
Sida 12 av 24
Sida 12 av 24 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18 ... 24
Sv: Wild Donkey P51K.......
Du kommer att ha att göra oavsett om du pimpar eller ej haha tro mig...
men fan vad kul model, passformen outstanding, man kan dokusera på målandet utan o vara orolig att det inte passar
men fan vad kul model, passformen outstanding, man kan dokusera på målandet utan o vara orolig att det inte passar
Mal
Ja, det är inte utan att man blir lite sugen på att skaffa en, men de kostar ju en liten slant.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Japp, köppte min på rea utförsäljning 1200kr från rebell, har aldrig betalat så mkt för en model nånsin....men slog till, ångrar det inte en sekund, man får valuta för det i många många många timmar då det är såinihelvette m delar haha.
Il2an ex köppte jag beg obruten plast 500kr, webtzels tar nästan 1000kr
Hobbybokandeln rekonenderas köpt mkt beggat obrutna modeller av
dem lite sparsamt sirtiment men de har atmosfär oldscool samt mkt kunnig o trevlig personal
Il2an ex köppte jag beg obruten plast 500kr, webtzels tar nästan 1000kr
Hobbybokandeln rekonenderas köpt mkt beggat obrutna modeller av
dem lite sparsamt sirtiment men de har atmosfär oldscool samt mkt kunnig o trevlig personal
Mal
Hobbybokhandeln är skön, där kan man hitta lite godsaker ja! Tyvärr haft lite krångel med Rebell - otroligt lång leveranstid kombinerat med hiskeliga priser..
Wentzells känns nästan som en reamarknad i jämförelse. Dock när man *måste* ha något nu... Tja.
Wentzells känns nästan som en reamarknad i jämförelse. Dock när man *måste* ha något nu... Tja.
Tobias
Haha, sant men beror på vad man köper, köper alltid billigaste stället, oftast ebay numer och hobbybokhandeln, beggat
Mal
Man kan hitta Tamiyas modeller rätt billigt på modellutställningar då de flesta säljare har "mässpris".
Har köpt de flesta av mina av Johnny "Puma", nu på grevens sålde han två för 1500:-, en kompis ville ha en Spitfire och jag ville ha en P-51K, så vi slog till.
En annan gång trugade han på mig en F-16, som jag egentligen inte tänkt köpa, men när han sa "Du får den för en femhundring", då kunde jag inte säga nej.
Det gäller bara att ha lite tur...
Vänta till IPMS Open, eller 08 Open som det heter nu, så hittar du nog något till vettigt pris.
Det kan bli billigare att ta hem själv från tex Lucky Models eller Hobby Easy, båda i Hong Kong, särskilt om ni delar på frakten.
En enda P-51K från Hobby Easy för knappt 800:- + frakt, moms och tullavgift är knappast lönt att ta hem, men köp 3-4 stycken så blir det rätt mycket billigare.
Stefan
Har köpt de flesta av mina av Johnny "Puma", nu på grevens sålde han två för 1500:-, en kompis ville ha en Spitfire och jag ville ha en P-51K, så vi slog till.
En annan gång trugade han på mig en F-16, som jag egentligen inte tänkt köpa, men när han sa "Du får den för en femhundring", då kunde jag inte säga nej.
Det gäller bara att ha lite tur...
Vänta till IPMS Open, eller 08 Open som det heter nu, så hittar du nog något till vettigt pris.
Det kan bli billigare att ta hem själv från tex Lucky Models eller Hobby Easy, båda i Hong Kong, särskilt om ni delar på frakten.
En enda P-51K från Hobby Easy för knappt 800:- + frakt, moms och tullavgift är knappast lönt att ta hem, men köp 3-4 stycken så blir det rätt mycket billigare.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Alltid trevligt när man kan få bra priser, och som sagt det gäller att ha lite tur.
Får ha ögonen öppna, så vem vet, det kanske dyker upp nåt.
Håkan
Får ha ögonen öppna, så vem vet, det kanske dyker upp nåt.
Håkan
Japp....
Kablarna först, senare rören haha
Nu snackar vi terapi.....hmmm...vansinne e kanske rätta ordet, har man pimpat motorn så varför inte hjulhusen med, koppartrådarna från elsladd , kanske inte 100% rätt men close enough for me
Uploaded with ImageShack.com
Kablarna först, senare rören haha
Nu snackar vi terapi.....hmmm...vansinne e kanske rätta ordet, har man pimpat motorn så varför inte hjulhusen med, koppartrådarna från elsladd , kanske inte 100% rätt men close enough for me
Mal
Ser bra ut Mal! Rätt feppligt med kabeldragning ibland, men kul sen när det blir klart.
Håkan
Håkan
Haha, jo sant, ett SATANA jucklo.....men får skylla mig själv självförvållat.....
jepp......
stött på patrull....
hur fasiken göra nu.....hmmm, kommer bli tvungen att limma luckorna redan nu troligen, iom rör/kablar ska sitta i den väggen där luckora sitter fast på, men då måste hjulhuset monteras på vingen innan, jaja kommer på nåt hahaha
jepp......
stött på patrull....
hur fasiken göra nu.....hmmm, kommer bli tvungen att limma luckorna redan nu troligen, iom rör/kablar ska sitta i den väggen där luckora sitter fast på, men då måste hjulhuset monteras på vingen innan, jaja kommer på nåt hahaha
Mal
Haha....Japp.
mkt svärande ikväll......
nu satt sista kablarna, nu är det röriga kvar
mkt svärande ikväll......
nu satt sista kablarna, nu är det röriga kvar
Mal
Jäklar vilken fin tråd! Var det den från en gammal elsladd?
Kan ju inte modellen men det går att bygga/lösa det den vägen då.
Ser förresten ejection-marks´en nu ja, inte tänkt på dem innan. Det var det du pysslade med igår?
Kan ju inte modellen men det går att bygga/lösa det den vägen då.
Ser förresten ejection-marks´en nu ja, inte tänkt på dem innan. Det var det du pysslade med igår?
Tobias
Japp, koppartråd från elsladd, perfekt för dett ändamål, har blytråd, men koppartråden är överlägsen i detta fall
jodå detta kommer gå kalas,....
jodå detta kommer gå kalas,....
Mal
Blev ju snyggt så Mal!
Jo koppartråd från elsladd är bra att ha. Råkade kapa en rejäl bit med häcksaxen, så nu har jag så det räcker länge.
Håkan
Jo koppartråd från elsladd är bra att ha. Råkade kapa en rejäl bit med häcksaxen, så nu har jag så det räcker länge.
Håkan
Hmmm? Landställsluckan är den av landställschaktet?
Märklig lösning...
Den där rör och kabeldragningen är det inte minste fel på!
Smaskens!
Märklig lösning...
Den där rör och kabeldragningen är det inte minste fel på!
Smaskens!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Japp, den var rätt iriterande att behöva limmas nu iom kablarna går in i den "väggen"
Så kommer måla allt in one piece
Blir kalas när färg kommer på
Så kommer måla allt in one piece
Blir kalas när färg kommer på
Mal
Alltså helt ärligt Mal! sådana snyggbyggen borde vara förbjudna att lägga upp!
Du får oss andra att framstå som kassa byggare ;D
Jag röstar på att vi kidnappar Mal och stjäl hans krafter!
ernie87
Janne och jag har en planernie87 skrev:Alltså helt ärligt Mal! sådana snyggbyggen borde vara förbjudna att lägga upp!
cas- Vicesheriff
Ingen rör Juha så länge han har Luftwaffe-byggen på gång!cas skrev:Janne och jag har en plan.ernie87 skrev:Jag röstar för att vi kidnappar Mal och stjäl hans krafter!
Då blir det jevvlar i min lilla hobbyskrubb stryk enligt Jämtlandsmetoden!
Matt_Public- Master of DNF
AHA!cas skrev:Janne och jag har en planernie87 skrev:Alltså helt ärligt Mal! sådana snyggbyggen borde vara förbjudna att lägga upp!
Vad det än är så räkna med mig!
ernie87
Sida 12 av 24 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 18 ... 24
Liknande ämnen
» Hobby Boss F-105F Wild Weasel
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel