Wild Donkey P51K.......
+16
JOooCKE
Henrik Bergman
Marlin
ernie87
Janne.S
Caverö
Gigabyte
Björn Eriksson
flarpen
linusorn
Azgaron
Tobias
cas
Stefan E
Matt_Public
Mal
20 posters
Sida 18 av 24
Sida 18 av 24 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 24
Sv: Wild Donkey P51K.......
Helt klart läge att göra resin-kopior på den där stolen och börja kränga till höger och vänster Juha!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar gentlemen ....
Japp....bygget är inte dött....
Haft fullt upp med annat så inte hunnit så mkt, men lite har jag pysslat med i sen måndags.
Bukluftintaget är invärtes målat, Tamiya Gloss svart, sen detaljen på sidan, chromateyellow, den delen är vid vingroten så den är preparerad
Siktet är klart, pansarglaset på plats, fronthuven likaså, sidrodret är färglatt den är bara torrpassad, borrade bort tamiyas positionsljus på fenan, kommer göra en ny lite lampknopp av klarplast, Mals Way Better, sen slängde dit en huv som skydd (fick med tre stycken) så den kommer få vara maskhuv o skydd mot damm osv.
Japp....bygget är inte dött....
Haft fullt upp med annat så inte hunnit så mkt, men lite har jag pysslat med i sen måndags.
Bukluftintaget är invärtes målat, Tamiya Gloss svart, sen detaljen på sidan, chromateyellow, den delen är vid vingroten så den är preparerad
Siktet är klart, pansarglaset på plats, fronthuven likaså, sidrodret är färglatt den är bara torrpassad, borrade bort tamiyas positionsljus på fenan, kommer göra en ny lite lampknopp av klarplast, Mals Way Better, sen slängde dit en huv som skydd (fick med tre stycken) så den kommer få vara maskhuv o skydd mot damm osv.
Mal
Roderytorna förefaller svagt fosterländska på sina håll.
Också: kalasbra jobbat!
Också: kalasbra jobbat!
Matt_Public- Master of DNF
Tackar.
En bra bit kvar.....
Huven ska maskas, motorn kommer jag nog maska av, målar mororns paneler senare (naturlig annan aluton)
Klurar vilken ordning maskningen på fenan,
Den ska målas med ett gult band m outline svart samt siffran "0" på bandet.
Intressant sak m mrs bonnie (indevid) insignias kommer vara blåa på kroppen o vingarnas kommer vara blåsvarta, lite ovanligt då alla insignias generellt är samma färg...
Jaja, en bit kvar dit
En bra bit kvar.....
Huven ska maskas, motorn kommer jag nog maska av, målar mororns paneler senare (naturlig annan aluton)
Klurar vilken ordning maskningen på fenan,
Den ska målas med ett gult band m outline svart samt siffran "0" på bandet.
Intressant sak m mrs bonnie (indevid) insignias kommer vara blåa på kroppen o vingarnas kommer vara blåsvarta, lite ovanligt då alla insignias generellt är samma färg...
Jaja, en bit kvar dit
Mal
Det artar sig fint! Bra jobbat Mal!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar grabbar.
Har funderingar på ordningen i måleriet, lättast/ smidigast/rätt
De är en del Tetris i skallen på en när man håller på med vanzinnh (Matt) då jag ska måla allt jag kan måla.....grrr e fast i det lol gillar självplågeri eller hahaha....NOT jaja har ordnigen i skallen klar ....
Har funderingar på ordningen i måleriet, lättast/ smidigast/rätt
De är en del Tetris i skallen på en när man håller på med vanzinnh (Matt) då jag ska måla allt jag kan måla.....grrr e fast i det lol gillar självplågeri eller hahaha....NOT jaja har ordnigen i skallen klar ....
Mal
Snyggt. Jag hittade en site som jag tror passar dig. Finns en massa insignias och sånt. Bara att ladda ner, printa ut, skära till och måla. Www.spruemaster.com. Sidan är på portugisiska, men kolla under downloads, finns massa godis.
linusorn
Allright.......
Propeller dags
Vallejo neutral grå o sen riktigt gris rosa på.....
Vallejo gul...
Maska som fasiken :face:på med svart, sen Nato Svart...
Sen maska av bladen, hep hep hep...o på med Alclad Dural Alu...
Japp Klarlacken på nu fram med Skiten DIRT DIRT DIRTy Mind......
Chippning, mkt subtilt så de sitter rätt.....
Nu fram med oljefärger, på rätt ställen Indian Red och Lampsvart, så man får rost och oljegunk på rätt ställen....
Voila Klart.....
Propeller dags
Vallejo neutral grå o sen riktigt gris rosa på.....
Vallejo gul...
Maska som fasiken :face:på med svart, sen Nato Svart...
Sen maska av bladen, hep hep hep...o på med Alclad Dural Alu...
Japp Klarlacken på nu fram med Skiten DIRT DIRT DIRTy Mind......
Chippning, mkt subtilt så de sitter rätt.....
Nu fram med oljefärger, på rätt ställen Indian Red och Lampsvart, så man får rost och oljegunk på rätt ställen....
Voila Klart.....
Mal
Mycket snyggt jobbat med propellern, Mal!
Håkan
Håkan
Här jobbas det minsann på! Snyggt!
Håkan
Håkan
Tackar Stefan......
Det värmer som fasiken
Har gått trögt, små framsteg hela tiden, denna modell är utanför skalan m så mkt delar......oja en fröjd hela tiden....en evighet haha....lådan verkar fyllas på under natten hahaha...dock färre delar nu
Det värmer som fasiken
Har gått trögt, små framsteg hela tiden, denna modell är utanför skalan m så mkt delar......oja en fröjd hela tiden....en evighet haha....lådan verkar fyllas på under natten hahaha...dock färre delar nu
Mal
Oerhört imponerande bygge!
Dimper in här på forumet någon gång om året och varje gång funderar jag, varför la jag av? Byggen som detta inspirerar ganska rejält faktiskt!
/ Jocke
Dimper in här på forumet någon gång om året och varje gång funderar jag, varför la jag av? Byggen som detta inspirerar ganska rejält faktiskt!
/ Jocke
JOooCKE
Henrik Bergman skrev:Är det OK om jag utnämner detta till årets bygge?
Ett helt otroligt arbete du utför
Jag suger i mig så mycket tips och tricks jag kan, då jag håller på med samma modell... fast det går inte lika fort för mig.
Nu tänker jag luta mig tillbaka, och fortsätta njuta av ditt arbete.
God Jul!
/Henrik Bergman
Tackar....Det värmer...
Jamen då vet du....lådan blir alldrig tom haha, hållt på m denna av o till sen Juli, m diverse redon med
Seså panga upp bilder på din e sjukt nyfiken nu....
Denna är så sjukt fin modell o pilla på o ger utrymme för scratch med om man vill, inte nödvändigt, allt målar
sig självt nästan så man kan fokusera vädring om man vill ...Larvig precision, men det är Tamiay ....
btw har en repris i stashen på samma kärra den kommer bli foto recon m blixtar överallt på lroppen dreggel.....
Mal
JOooCKE skrev:Oerhört imponerande bygge!
/ Jocke
Se där infuerar dig att återuppta denna hobby....
Finns inge lägga av kalla det paus
Hft byggpaus 19år o denna är kandidat No:12 sen byggstarten förra året....
So hey hoppas det sparkar igång för dig, pauser e bra pyssla m annat e bra o göra o sen komma tillbaka....
tror många gör så
/Juha
Mal
Kolla! Till och med Mals kattleksaker är av prima virke.
Matt_Public- Master of DNF
Det blåser verkligen upp till snyggstorm!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 18 av 24 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 24
Liknande ämnen
» Hobby Boss F-105F Wild Weasel
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel
» YGBSM, F-100F Wild Weasel I
» F16CJ Wild Weasel - "First In Last Out"
» F-16CJ Wild Weasel, Tamiya 1:48
» Trumpeter 1/72 F-105G Wild Weasel