IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Spruta Humbrol akryl, Citadell och Vallejo-non-Air genom sprutan?

+5
denstore
Matt_Public
cas
linusorn
Tobias
9 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Spruta Humbrol akryl, Citadell och Vallejo-non-Air genom sprutan? - Sida 2 Empty Sv: Spruta Humbrol akryl, Citadell och Vallejo-non-Air genom sprutan?

Inlägg av cas tis aug 05 2014, 11:42

Dock skall man komma ihåg att xtracrylix är svåra att airbrusha med, innan man får till känslan för dom. Förmodligen enklare med Gunze i det fallet...och rebell har hela RAF-sortimentet hemma

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Till överst på sidan Gå ner

Spruta Humbrol akryl, Citadell och Vallejo-non-Air genom sprutan? - Sida 2 Empty Sv: Spruta Humbrol akryl, Citadell och Vallejo-non-Air genom sprutan?

Inlägg av SAU tis aug 05 2014, 14:40

Jadar Hobby har ett bra utbud av Agama.

Jag kör mest med Agama. De ger en fin yta som man kan ta på nästan omgående utan att det blir fingeravtryck. 
Fungerar bäst med sin egen thinner och det finns retarder till.Jag rengör med Vallejos airbrush cleaner då de kan bita fast ordentligt och ge små färgflagor i sprutan.
SAU
SAU

Inlägg av Mal tis aug 05 2014, 15:10

Tobias skrev:Tack - tack! Smile Så härligt med all support och svar på många, enkla och dumma frågor.. Embarassed 

Så vad kan hända om man gör bort sig med spädning och annat, om man testmålar innan - att jag får rengöra sprutan?

Finns inga dumma frågor om saker man inte kan, så fråga på Very Happy
bättre o fråga flera gånger om man e lite osäker Wink

Det har vi inga problem med alls....

Precis som du sa....
Göra rent sprutan bara ingen fara......
Vi körde ju en krashkurs i demontera o lära känna sprutan....
O du sa...inte svårare än så...Wink

Så det kommer bli grymt bra o framför allt galet kul......

nu har du fått massor m tips o ny ere bara o börja Very Happy

ps glöm inte läsa Jannes AB guide....
mkt maynyttigt där.
Mal
Mal

Inlägg av Tobias tis aug 05 2014, 15:12

Tackar SAU, skall ge dem en chans/testa. Smile

Härligt Mal, tackar. Jo jag ser verkligen fram emot det - kunna göra modeller med Extra Dark Sea Grey och annat krafs jag aldrig hade på sprejbomb/orkade pensla.. Embarassed 
 Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public tis aug 05 2014, 15:18

Mal skrev:Finns inga dumma frågor om saker man inte kan, så fråga på! Very Happy
Klart som fasen att det finns dumma frågor. Man blir väl sällan klokare innan man frågar? Very Happy

Men okunnighet är ofta värre, så fråga på!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal tis aug 05 2014, 15:20

LOL.......

Sant så sant......
Mal
Mal

Inlägg av linusorn tis aug 05 2014, 16:32

Jag hatade Vallejos färger i sprutan tidigare. Väldigt bra att penselmåla med, men spruta gick bara inte. Tills jag hittade Liquitex retarder. Använder den som thinner till Vallejo, inget vatten. Funkar klockrent.

linusorn

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet