IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 36 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis sep 15 2015, 19:50

AH vad trevligt! Very Happy
Tobias
Tobias

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis sep 15 2015, 20:00

Ser ju inte fel ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Matt_Public tis sep 15 2015, 20:04

Tysk Starfighter? Du är ju ein richtiger Schatz!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas ons sep 16 2015, 07:39

Ahhh! Witvenwacher! I love you I love you I love you
Det firas med sång!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Tobias ons sep 16 2015, 09:12

Kan inte bestämma mig för om de är snygga eller ej.. Ful-snygga? Very Happy
Blir lite sugen själv faktiskt...
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias ons sep 16 2015, 16:34

Bytte in lite böcker på Hobbybokhandeln. Tyckte då att jag skulle befria dem från lite modeller, bättre att de ligger hos mig? Wink

En JA-37 till.. Varför inte? Smile En i splinter och en i "air superiority grey".. What a Face
J21´an är ju otroligt trevlig den med.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 002_zpswvhm20yx

Lansen och J34.. Typ.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 003_zpsd9xr66dv

Sen var päronen på besök. Farsan hade hittat en Airfix/ESCI-Viggen på en loppis, gav väl 5-15kr.. Kan inte säga att jag är tokförtjust att bygga den men gratis.. Kan väl öva på den och ge bort den till syrrans son? Wink

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 004_zps29vugolw

Nu är nog stashen *full*.. Får bygga en kärra eller två innan nästa inköp. Men visst är det ok med AM? Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public ons sep 16 2015, 16:41

Storslam för Tobbe, må jag säga! Utmärkt handlat hela vägen där! king

Nu över till något helt annat:

Dunderhygglige forum-innevånaren Fredrik A har fixat masker till ett avdomnat projekt.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 150916_1_zpsakwlyqwf

Riktigt vassa grejer på min ära! Tydliga instruktioner för standardklåpare ingår också. Laughing

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 150916_2_zpstausot53

Det ska bli rejält roligt att testa dem senare. Har liksom aldrig lekt med liknande förr. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S ons sep 16 2015, 17:59

Tobias skrev:Bytte in lite böcker på Hobbybokhandeln. Tyckte då att jag skulle befria dem från lite modeller, bättre att de ligger hos mig? Wink

En JA-37 till.. Varför inte? Smile En i splinter och en i "air superiority grey".. What a Face
J21´an är ju otroligt trevlig den med.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 002_zpswvhm20yx

Lansen och J34.. Typ.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 003_zpsd9xr66dv

Sen var päronen på besök. Farsan hade hittat en Airfix/ESCI-Viggen på en loppis, gav väl 5-15kr.. Kan inte säga att jag är tokförtjust att bygga den men gratis.. Kan väl öva på den och ge bort den till syrrans son? Wink

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 004_zps29vugolw

Nu är nog stashen *full*.. Får bygga en kärra eller två innan nästa inköp. Men visst är det ok med AM? Wink
Det finns faktiskt en del nyttigt i airfix lådan.....om du någon gång vill göra en AJ av Tarangus så nyp centerstraken med luftintag och liten fena samt kroppsbalkarna.....ska du göra en JA så kan fenan vara nyttig att sno....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Tobias ons sep 16 2015, 18:02

Jasså? Bra tips där. Very Happy Är de fenorna bättre?

Det där ser roligt ut MAtte - du får utbilda/förevisa för oss!
Tobias
Tobias

Inlägg av TommyKillander ons sep 16 2015, 20:47

Tobias skrev:Kan inte bestämma mig för om de är snygga eller ej.. Ful-snygga? Very Happy
Blir lite sugen själv faktiskt...

Ful-snygg eller snygg-snygg, det är frågan...

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av cas tor sep 17 2015, 07:39

Tobbe skall på eget initiativ vinna AIM:s temaklass nästa år verkar det som!
Stabilt!

Mysko masker Matt? Skall det fimbyggas Imperial Units nu?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Tobias tor sep 17 2015, 11:39

Ah, vad var temat - svenskt? Very Happy clown
Tobias
Tobias

Inlägg av cas tor sep 17 2015, 11:46

Temat är mer formellt Flygvapnet 90 år...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Tobias tor sep 17 2015, 14:08

Aha, dags att skaffa en Tummelisa då? Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av linusorn tor sep 17 2015, 20:28

Matt_Public skrev:Storslam för Tobbe, må jag säga! Utmärkt handlat hela vägen där! king

Nu över till något helt annat:

Dunderhygglige forum-innevånaren Fredrik A har fixat masker till ett avdomnat projekt.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 150916_1_zpsakwlyqwf

;
Riktigt vassa grejer på min ära! Tydliga instruktioner för standardklåpare ingår också. Laughing

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 150916_2_zpstausot53

Det ska bli rejält roligt att testa dem senare. Har liksom aldrig lekt med liknande förr. Very Happy

Så det var dina masker den gode Fredrik visade på burken på senaste byggmötet i Uppsala. Ska bli spännande att se resultatet.

linusorn

Inlägg av Janne.S tor sep 17 2015, 21:48

Tobias skrev:Jasså? Bra tips där. Very Happy Är de fenorna bättre?

JA fenan i Tarangus är fel, framkanten ska vara samma vinkel över och under hacket.....mindre jobb att piffa till esci-fenan än att fixa Tarangus fenan Smile
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Exelon tis sep 22 2015, 01:08

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 B6LFFVRAFctf0yFBphHbX5LiaxTI7UvGGgeuPlD2qSWkt1O4LRvV1jebJICQ7f41hbG-AIeFTE14J3xhEpf62nVXrAX_eDgQfmmil99Hmj6l5sXS4cnSWc2RCw7cMoJ61mSejPsR9YBxqYqwfB10WieYucq25ZPG2M8FHoN-JGIoLKT-qf425BB4FQ72qnEfWAT27ALdk-1SFSj8ya1mKYXellmu1SZ2oPPf9cCFVwZ3EQFs6dM5t0ESISHRXmwmdVUL5xm0cO8ny8LD5MhECHO_9EGQO1oiEJPqM7ZQCi5t61ib700Kejt2riK0rcNLr8B1oQOKnerBGbZDWFF32b6LLvKjnKM4FnZJyrwOqfPW6G2q5_Oj8cbJd8Vq1nmU0IzW2f10K2yV-iSmAbClbPp-taNo5BazOkrH-PZuV0EcODDSH8AINu1zplsoDdOPpbaeyN4FSqdjujOhRBZ8tyn34cZsTuf6eVqYCB7u-ur8VAUWWPymkGn4mnoc09YlYFmapHn9x3kwVc-YFRP2msPwQiEVpQlRNzUSkOGe0cs=w497-h884-no
Ett litet etch ark till nästa tyska kanonvagn.
Exelon
Exelon

Inlägg av Tobias tis sep 22 2015, 20:17

Janne.S skrev:
Tobias skrev:Jasså? Bra tips där. Very Happy Är de fenorna bättre?

JA fenan i Tarangus är fel, framkanten ska vara samma vinkel över och under hacket.....mindre jobb att piffa till esci-fenan än att fixa Tarangus fenan Smile

Kikade i lådan idag, inte gjort det innan.. Embarassed Ser ju faktiskt byggbar ut.. Panellinjerna och allt så ser den inte så tokig ut som jag hade förväntat mig. Men antar att det är en massa "fel" i den?

Skulle nog annars kunna tänka mig att bygga den som övning och sen ge nort.. Wink

Robot-balkarna kan ju kidnappas med............
Tobias
Tobias

Inlägg av TommyKillander fre sep 25 2015, 23:03

Impulsköpt:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 20150925_213227_zpsvgpr96bp

...konsekvensen blev att min stash är full nu, vilket innebär att jag får sätta fart med att bygga innan jag får köpa något mer:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 20150925_215700_zpsz2xeenfo

...så kan det gå! Shocked 

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Caverö lör sep 26 2015, 09:41

KV 2 med derpgun, stronk tank Razz
Caverö
Caverö

Inlägg av TommyKillander lör sep 26 2015, 17:58

Caverö skrev:KV 2 med derpgun, stronk tank Razz

Japp! Har köpt frulle-band och metal-pipa.

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Exelon lör sep 26 2015, 21:06

Den där jäkla plåtburken är min nemesis på war thunder när jag fimpar m4ór och t34 med stugIII så möter man den där jäkeln runt ett hörn!! Mad
Var faktiskt påväg att köpa kv2, men köpte ett eduard big-ed till svarthöken istället. Så en byggtråd med en kv2 är välkommen!
Exelon
Exelon

Inlägg av Tobias lör sep 26 2015, 21:18

De smäller fint när man skjuter i baktornet dock.. Wink
Tobias
Tobias

Inlägg av Tobias mån sep 28 2015, 16:32

HGW-debaklet gjorde att jag beställde från Radu..

Men för fan, vad har jag köpt?! clown De är ju till en P-51D-5.. Gah.. Får väl köpa en Corsair eller något till bältena då och köra på mitt andra par HGW-bälten (eller köpa de färdigskurna..)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 001_zpsgjyeappm

Beställde från RB för att jag egentligen behövde en såg-hållare.. Köpt blad utan hållare tidigare.. Embarassed  (många klantiga köp)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 002_zpsbvvkorgt

Men nu behövdes hållaren till det här..

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 003_zpsz4upggru

Yes! Barkarby är inte bara en plats där man (jag?) åker och köper IKEA-korv.. Där bodde ju också J34:or.. Wink Tänkte bygga en sådan.
Tobias
Tobias

Inlägg av cas mån sep 28 2015, 16:58

Det finns Hunter i framtiden!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 2699807934 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 36 2699807934

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 36 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet