Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 35 av 40
Sida 35 av 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
Intressant köp! Det blir desert pink för hela slanten nu då Håkan?
Exelon
Hehe, ja, mer eller mindre antar jag! Har fastnat lite för öken/tropik både när det gäller fordon och flyg.
Fast det märks inte så mycket med alla metallplan jag håller på med just nu.
Håkan
Fast det märks inte så mycket med alla metallplan jag håller på med just nu.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Dagens lilla fynd på AIM 2015 blev följande
1st Tamiya universal carrier mk II force recon 1/35
1st Meng FT-17 1/35
1st Dragon leFH18/40/2 (sf) auf G.W Pz.Kpfw.III/IV
1st Italeri ca 313 (flygande likkistan tror jag den kallades i flygvapnet) 1/72
1st Heller saab j21 1/72
1st Heller saab 91 safir 1/72
//Ola
1st Meng FT-17 1/35
1st Heller saab j21 1/72
//Ola
Gäst- Gäst
Det är en förstklassigt festlig farkost, alltså!Ola skrev:1st Meng FT-17 1/35
Matt_Public- Master of DNF
Ola skrev:Dagens lilla fynd på AIM 2015 blev följande
1st Meng FT-17 1/35
1st Heller saab j21 1/72
//Ola
Trevliga inköp! Ja Capronin... Hade en vårdtagare en gång som vart mekaniker på F6 under kriget på just dem. Första gången han skulle få följa med upp kom en officer och tog platsen istället. Japp, planet gick i backen och alla dog....
Var det inte dem de flög i den där Tre Hjärtan med Samuel Fröler med? Från F12 typ..?
Tobias
Har för mig att italienarna medvetet saboterade många caproni 313 som gick till Sverige. Jag har iaf hört historier om det, "kvarglömda" verktyg i motorerna osv.
Hördes medans jag volontärarbetade i flygvapen museum för 20 år sedan, så både minnet och allt möjligt kan vara fel dock 😇😂
Hördes medans jag volontärarbetade i flygvapen museum för 20 år sedan, så både minnet och allt möjligt kan vara fel dock 😇😂
frznlogic
Sådär, pojkar och flickor, ser en fulländad friskrivningklausul ut.frznlogic skrev:[…] så både minnet och allt möjligt kan vara fel, dock. 😇😂
Det är ju brukligt att lägga upp vad man köper, även om det inte är så mycket...
På AIM köpte jag alltså böcker och smuts och böcker om smuts. Måste nog vara lite skadad, eller mer än så.
Frugan baxnade när jag visade upp sminkapplikatörerna men lugnade ner sig en smula när jag sa att det var riktiga smink-artiklar och inte dyra modelltillbehör.
Encyklopedin är en rackarns häftig historia. Visserligen författad av troende i den spanska skolan, men det står MYCKET nyttigt om hur man vädrar, även om man inte behöver ta och fylla allt med svart och brunt som dom gör, men kontrasterna syns snyggt i boken. Nu tror jag att jag har allt som behövs för att smutsa ner motorer och däck framlver.
Kanske kan bli en tiffie rentav?
På AIM köpte jag alltså böcker och smuts och böcker om smuts. Måste nog vara lite skadad, eller mer än så.
Frugan baxnade när jag visade upp sminkapplikatörerna men lugnade ner sig en smula när jag sa att det var riktiga smink-artiklar och inte dyra modelltillbehör.
Encyklopedin är en rackarns häftig historia. Visserligen författad av troende i den spanska skolan, men det står MYCKET nyttigt om hur man vädrar, även om man inte behöver ta och fylla allt med svart och brunt som dom gör, men kontrasterna syns snyggt i boken. Nu tror jag att jag har allt som behövs för att smutsa ner motorer och däck framlver.
Kanske kan bli en tiffie rentav?
cas- Vicesheriff
Spanskt snusk i all ära, men klibbisar till en skol-Vigg är the real deal, alltså!
Nah, det skall bli till en spökmärkt AJSH från 1:a div F10, precis innan dom gick över till Gripen!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Som vanligt skulle jag inte ha så mycket på AIM, men det är ju klart att man hittar något, trots allt.
Jag slog mina lovar kring Alfa Hobby och deras Butik, en Eduard Spitfire Mk.XIV Double Combo i 1/48, HobbyBoss Blohm & Voss Bv141 i 1/48 eller någon spännande Kitty-Hawklåda, Hmmmm…..
Svårt att välja EN bit när man vill ha så mycket och det dröjde ända tills söndagen innan jag funderat klart!
Men till slut föll jag för den här;
Kitty Hawks helt nya F9F-8/F9F-8P i 1/48
Läckert plan och inte alls så litet som jag alltid trott!
Alfa Hobby hade också mycket av Pilot Replicas resin-delar, så det blev en stol och ett RAT-set (RAFF-set?) till Tarangus J-37a, ingen bild på dem, dock.
Precis bredvid Alfa hade Din & Min hobby slagit läger.
I hans travar gjorde jag ett oemotståndligt kap!
En Brittisk Wessex, det är något av det fulaste man kan se flyga, men hujeda mig vad charmig!
Jo, jag HAR Revells utgåva av Matchbox gamla Wessex, men det är en himmelsvid skillnad på de här byggsatserna!
Matchbox/Revell kom på det glada -80talet, medans Italeris skapelse kom förra året, och för bara 299:-, som jag sedan fick ytterligare 10% på så det blev bara 260:- för denna stora helikopter (faktiskt lika stor som en Sea King!).
I ett hörn vid fiket stod en privat samlare och sålde ut en del av sin stash (det kunde varit jag…), och här gjorde jag ett par riktiga fynd.
Tack till Timo för tipset!
En Dassault Rafaele M från Revell i 1/48, jag har redan en, men detta är en av Revells finaste modeller genom alla tider, och för bara 150:- är det ett kap!
Den här modellen behöver jag inte säga så mycket om, den är ”Tested & True”, Tamiyas ”Razorback” P-47D Thunderbolt
Jag har redan byggt ett exemplar och jag har flera i stashen, men jag har många, många dekaler till denna maskin!
Man kan väl inte få för många dunderbultar, eller hur?
Stefan
Jag slog mina lovar kring Alfa Hobby och deras Butik, en Eduard Spitfire Mk.XIV Double Combo i 1/48, HobbyBoss Blohm & Voss Bv141 i 1/48 eller någon spännande Kitty-Hawklåda, Hmmmm…..
Svårt att välja EN bit när man vill ha så mycket och det dröjde ända tills söndagen innan jag funderat klart!
Men till slut föll jag för den här;
Kitty Hawks helt nya F9F-8/F9F-8P i 1/48
Läckert plan och inte alls så litet som jag alltid trott!
Alfa Hobby hade också mycket av Pilot Replicas resin-delar, så det blev en stol och ett RAT-set (RAFF-set?) till Tarangus J-37a, ingen bild på dem, dock.
Precis bredvid Alfa hade Din & Min hobby slagit läger.
I hans travar gjorde jag ett oemotståndligt kap!
En Brittisk Wessex, det är något av det fulaste man kan se flyga, men hujeda mig vad charmig!
Jo, jag HAR Revells utgåva av Matchbox gamla Wessex, men det är en himmelsvid skillnad på de här byggsatserna!
Matchbox/Revell kom på det glada -80talet, medans Italeris skapelse kom förra året, och för bara 299:-, som jag sedan fick ytterligare 10% på så det blev bara 260:- för denna stora helikopter (faktiskt lika stor som en Sea King!).
I ett hörn vid fiket stod en privat samlare och sålde ut en del av sin stash (det kunde varit jag…), och här gjorde jag ett par riktiga fynd.
Tack till Timo för tipset!
En Dassault Rafaele M från Revell i 1/48, jag har redan en, men detta är en av Revells finaste modeller genom alla tider, och för bara 150:- är det ett kap!
Den här modellen behöver jag inte säga så mycket om, den är ”Tested & True”, Tamiyas ”Razorback” P-47D Thunderbolt
Jag har redan byggt ett exemplar och jag har flera i stashen, men jag har många, många dekaler till denna maskin!
Man kan väl inte få för många dunderbultar, eller hur?
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Nej, man kan INTE få för många Dunderbultar!
Trevliga inköp ni har plockat åt er!
Jag ordnade ett litet trevligt sidoprojekt åt mig själv - ett par Tp84:or. Kan vara kul emellan lite större kärror.
Gjorde mitt första hopp från 845 och hoppat från nästan alla så kul att ha en liten sån.. Tror det blir 845 som byggs...
Trevliga inköp ni har plockat åt er!
Jag ordnade ett litet trevligt sidoprojekt åt mig själv - ett par Tp84:or. Kan vara kul emellan lite större kärror.
Gjorde mitt första hopp från 845 och hoppat från nästan alla så kul att ha en liten sån.. Tror det blir 845 som byggs...
Tobias
Trevlig maskin, det blir ett spännande bygge att se fram emot!
...men blir den inte lite liten i 1/200?
Lagom "lägenhetsstorlek är det nog, trots allt.
Stefan
...men blir den inte lite liten i 1/200?
Lagom "lägenhetsstorlek är det nog, trots allt.
Stefan
Cougar? Saftigt!
God skörd överlag, med Rafalen på en hedrande andraplats.
Även Tobbes Herk är värd en golfapplåd. Alltid kul när det handlas godsaker!
God skörd överlag, med Rafalen på en hedrande andraplats.
Även Tobbes Herk är värd en golfapplåd. Alltid kul när det handlas godsaker!
@ Stefan - ah den blir 15x20 cm så helt ok, som ett litet kul projekt. Bygger gärna en 1/72 eller tom en 1/48 en dag men det är platsen nu ja...
Tobias
Ser att det lastas godsaker till draken! Schysst!
Stefan, var det inte så att de där modellerna hittade du hos KIHODS, eller Kullamannen som han kallas?
Mycket spännande saker i vilket fall.
Stefan, var det inte så att de där modellerna hittade du hos KIHODS, eller Kullamannen som han kallas?
Mycket spännande saker i vilket fall.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Vet inte vad han hette, men han hade bordet i hörnet mittemot Markus (Ministuff).
Han hade mycket kul på det bordet, tyvärr kollade jag inte så noga på lördagen så det försvann nog en hel del godbitar redan då.
Men jag är mer än nöjd ändå!
Stefan
Han hade mycket kul på det bordet, tyvärr kollade jag inte så noga på lördagen så det försvann nog en hel del godbitar redan då.
Stefan
Den där Wessex snurran va lite cool, påminner lite om den här kärran.
Exelon
Jaa! Astro Investigation and Defence Service!Exelon skrev:[…] påminner lite om den här kärran.
Där har vi verkligen något som Wingnuts borde göra modeller av.
"I think this is a job for *real men*!"
Japan-posten har anlänt!
Min förra gick ett förfärligt öde till mötes, men med så pass mycket aftermarket-jox liggandes kan man ju inte bara avsluta projektet för det. Frågan är bara om man ska starta en splitter ny byggtråd, eller vänta med att lägga upp några bilder tills man är i kapp den förra?
Finns det regler för sånt?
Min förra gick ett förfärligt öde till mötes, men med så pass mycket aftermarket-jox liggandes kan man ju inte bara avsluta projektet för det. Frågan är bara om man ska starta en splitter ny byggtråd, eller vänta med att lägga upp några bilder tills man är i kapp den förra?
Finns det regler för sånt?
En Ford!
Tror min försvann i en utrensning ganska nyss, trots att den var "nästan" klar.
Jag röstar på ny byggtråd, bara för att få njuta extra!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Stadfästes, således!cas skrev:Jag röstar på ny byggtråd, bara för att få njuta extra!
cas skrev:En Ford!
Ja, klart det blir en ny byggtråd!
Jag har två Fordar liggande, den ser nästan ut som en släkting till den Cougar jag köpte på AIM!
Stefan
För er info trorjag ni menar Kihdos.Han säljer ofta sina grejer på tradera.Ofta gamla möts satser men också väldigt överkomliga priser.Stefan E skrev:Vet inte vad han hette, men han hade bordet i hörnet mittemot Markus (Ministuff).
Stefan
David
Sida 35 av 40 • 1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 35 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet