IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 34 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör aug 15 2015, 15:57

Hejsan!

Jag passade på att lagra upp lite Eduard-satser nu när det var ”Trees of the Month”, en månad med rejält nedsatta priser på ”overtrees” lådor.

Bara blanka vita lådor, inte så mycket att se egentligen.
Lika lite är det att se i lådorna, de innehåller bara en omgång gjutramar till respektive modell, inget annat.

Det blev;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_8585_zpshgrxpk4a

Lådorna innehåller;

MiG-21MF (två exemplar)
MiG-21 BIS
Spitfire Mk.XVI (Bubbletop with late wings)
Messerschmitt Bf109E-1
Messerschmitt Bf109E-3
Focke-Wulf Fw190A-5
Focke-Wulf Fw190A-8 (Nightfighter)
Messerschmitt Bf108 Taifun
Albatros D.V/D.Va (“Reservdelspack) till den som havererade

Mycket prisvärt (och VÄLDIGT smart av Eduard…) att kunna köpa ”bara plasten” till ett billigare pris när man har delar o dekaler över till flera modeller.

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av johan r lör aug 15 2015, 16:06

Var det jääääääättelååååång leverans på lådorna?
/ Johan
johan r
johan r

Inlägg av Stefan E lör aug 15 2015, 16:16

Nejdå, knappt två veckor totalt från "orderbekräftelse", och en vecka lite drygt, från "skickat".

Jag fick vänta några dagar extra för en modell var slut i lager (de körde väl upp en ny "batch").
Alla modeller som säljs i "overtrees" lådor är ju Eduards "egna" produkter, så det är ju inget större problem för dem.

...beställer du för mer än €100 (ca 1100:-) så går det fraktfritt.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av johan r lör aug 15 2015, 22:07

Okej- Min leverans tog 6 veckor och den var inte fraktfri..... och var på 123 Euro
johan r
johan r

Inlägg av Stefan E sön aug 16 2015, 08:54

johan r skrev:Okej- Min leverans tog 6 veckor och den var inte fraktfri..... och var på 123 Euro

Oj, något måste ha gått fel hos Eduard, eller i postgången!
Frakt skall du definitivt inte behöva betala!

Du kan ju följa paketet via de mail Eduard skickar.

Ta kontakt med Eduard och klaga (på ett trevligt sätt, naturligtvis), de har en utmärkt kundservice.

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Tobias sön aug 16 2015, 09:07

Julafton! What a Face

Trevliga inköp... Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av cas sön aug 16 2015, 12:55

Ack vad trevligt det såg ut!
usch vad det är lätt att köpa på sig saker...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Azgaron sön aug 16 2015, 22:24

Trevligt med lite over-trees! Smile

Fick inte tid att hämta paketet som kom redan i fredags, förrän nu ikväll.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 F4u-1d_corsair_32nd_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 P-51d_mustang_man_o_war_32nd_box

Tack för paketet, Stefan! Smile

Hehe, det tycks som jag har nån förkärlek för gamla modeller, och då speciellt gamla Hasegawa och Revell! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Matt_Public sön aug 16 2015, 22:43

Jänkar-jackpot för Håkan, tycks det. cheers
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal mån aug 17 2015, 00:30

bounce bounce bounce bounce Gösses vad fina paket ni fått på posten
Mal
Mal

Inlägg av Tobias tis aug 18 2015, 18:54

Vart och plockade upp en Viggen på Hobbybokhandeln tillsammans med fyra fälltankar till ett Draken..
Sen fick Max leverera lite med.. Nu skall det testas Alclad! Men glömde den svarta Gloss´en.. Rolling Eyes Hinner ordna det innan jag behöver måla metall..

Umgåtts med gammal kompis i sommar som jobbar i FM och är väldigt flygintresserad. Men han bygger inte.. Tänkte jag skulle måla ett Draken till honom och han ville ha en Johan i grått. Den blir helt rätt upp och ner i boxen. Möööjligen skaffar jag robotar till den men det är det enda. Ganska kull att bygga denn OOtB.. Smile

Lite fina bilder/flyg-porr behövdes också och den där Thinnern kanske kan hjälpa mig att spruta upp mina Citadell och Humbol-akrylfärger......

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 008_zpscu4mu8qe
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 007_zpsazfuvv5n

Även hört att Mr. Hobby´s dekalvätskor skall vara bra?
Tobias
Tobias

Inlägg av cas ons aug 19 2015, 07:23

En hel hög med svensk-godis!
Trevligt!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Stefan E ons aug 19 2015, 09:38

Det där ser riktigt spännande ut!

Draken-boken finns på museet, va?
Den är ju ett "måste ha" för en Draken entusiast, som jag!  Laughing

Japp, nu är det bara att sätta igång o måla!

Har aldrig använt Mr Hobby´s vätskor själv, men har läst/hört att skall vara helt OK.

Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Tobias ons aug 19 2015, 12:01

Ja det hoppas jag den gör! Verkar vara sprillans ny? Smile
Tyckte den var väldigt fin..

Lite sugen på den S35E från Hasse som kommer nu - med nya dekaler.. En skolkamrat till farsan blev fältflygare och hamnade på F11. Skulle göra en överflygning och ta kort över gården hemma men gick i superstall framför farsan (sin farsa, inte min).. Får hedra honom med att göra en modell av planet..

Ja jag skall testa på några skabbiga dekaler och visa! Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public tis aug 25 2015, 11:45

Inte ens i närheten av Tobbes imponerande skörd, men ändå.
Plasticard-remsor, hjul och noskon i resin samt ett par pitot-rör.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 150824_zpsdshgg7st

Vana betraktare med god syn märker en lätt förskjutning mot småskalan, vad nu detta kan innebära.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas tis aug 25 2015, 11:53

Hmmm, det var en del oväntade saker där. Vad har du nu fått i kikaren?

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public tis aug 25 2015, 11:57

cas skrev:Vad har du nu fått i kikaren?
Det undrar jag också. Men det verkar roligt. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E tis aug 25 2015, 22:24

Hejsan!

Det finns önskemodeller….

det finns ÖNSKEMODELLER…..

… och sedan finns det modeller man önskar någon kunde göra, men troligen är det aldrig någon som ens skulle ta i typen ens med tång!

Den här modellen faller helt klart i sista kategorin!

En maskin son jag älskat ända sedan jag byggde Airfix gamla modell någon gång på det glada -70talet!

En maskin som jag sedan jag började bygga flygmodeller igen, hett önskat en modern, väldetaljerad modell av i 1/48.

Jag hade aldrig trott jag någonsin skulle få se den i 1/32, men nu har Kitty Hawk gjort det ”omöjliga”!

Vad talar jag om?

Jo, OV-10A/C BRONCO

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 IMG_8727_zpsr9cnulxe

Vad tusan har "hinken" hittat på nu?
Nåja, ni kan i alla fall se bilden, hoppas jag!

Stefan  sunny

Senast ändrad av Stefan E den tis sep 01 2015, 14:27, ändrad totalt 1 gång
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public ons aug 26 2015, 07:13

Blinkande Broncos, Batman!

Nå, det som visas är ju underbart (om än intermittent).
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias ons aug 26 2015, 21:16

Nämen vad trevlig kärra! Smile Kommer den upp på byggbordet snart? Någon AM på G?

Plockade själv hem en drake till.. Denna gång från Ukraina.. Wink Gillar de dekalerna.. Även den röda från F18, alternativet.. KAnske bygger bägge..

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 003_zps3amavg21

Tobias
Tobias

Inlägg av cas tor aug 27 2015, 09:35

Drakar! Det är drakar överallt!!!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Stefan E tor aug 27 2015, 09:44

Broncon kommer att gå direkt till byggbordet, utan att passera stashen!  bounce bounce bounce

En sån godbit kan man väl inte vänta med, eller.....     Laughing 
Men det finns inte mycket eftermarknads-pryttlar ännu, den är lite för färsk än så länge, det kommer väl mera när man är färdig med modellen!
Ett par dekalark har redan kommit ut (från Caracal), men de sex alternativen i asken är fina och det blir nog maskinen på boxarten. kommer väl när man är färdig med den!

Draken kan man aldrig få för mycket av!

Stefan  sunny

Senast ändrad av Stefan E den tor aug 27 2015, 09:50, ändrad totalt 1 gång
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public tor aug 27 2015, 09:48

cas skrev:Drakar! Det är drakar överallt!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 LXZGye3

Också: fint inköp!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias tor aug 27 2015, 15:28

LOL! Very Happy
Tobias
Tobias

Inlägg av Azgaron tis sep 01 2015, 10:08

Fick den här i lådan igår.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 British_sas_jeep_35th_box

Lite nostalgitripp minst sagt! Är dock tänkt att passa in i mina tänkta ökenteman.
Dock osäker på om jag kommer att köpa av den säljaren nån mer gång.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 34 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet