IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 33 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Exelon fre jul 24 2015, 23:18

Har väl inkommit en del saker.
Nya dekaler till Stug III B.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 NZxXZDhyFBk-SCrPd-ZxgAa72pQKEWYoWbC_wcDWy1I=w1501-h844-no

Sen lite diverse saker.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 9ZFcAYvhe3-U_RT1Ppp2PGHtJxCBmQH7sALuuJy5F3k=w1501-h844-no

NÅN Klantskalle råkade tappa bakre packningen och hållaren till den i soptunnan... Embarassed Köpte verktyg för att slippa göra det misstaget igen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 LYsrJCLgsikyn62EQ5WGUuM1Mb-7nGtjIR7sMXa24FU=w1501-h844-no
Mer tejp och mässingrör till tåget.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 NifS6FYMIikRXETWbGeQQlh7IfBwciAkMn_ZNqR9gbo=w1501-h844-no
Exelon
Exelon

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Caverö sön jul 26 2015, 12:13

Lite skrot och blandat Very Happy

Själv fick jag brev från down under.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 20150723_130554_zpsze2cul0o

Ett litet fint dekalark, limitet series minsann.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 E30c8c39-b4bc-460a-a34e-80602c9232fb_zpswvjykk8a

Så ni kan ju gissa vilken målning min Blenheim skall få Rolling Eyes
Caverö
Caverö

Inlägg av cas sön jul 26 2015, 14:32

Jag chansar hårt på en fri fransk historia!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Caverö sön jul 26 2015, 17:19

Ooo ja en ökenblenheim tyckte jag vore på sin plats.
Caverö
Caverö

Inlägg av Stefan E sön jul 26 2015, 18:45

Caverö skrev:Ooo ja en ökenblenheim tyckte jag vore på sin plats.

Finns det någon annan?  confused

Den är planerad på min CA Blenheim i 48!  sunny

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public tor jul 30 2015, 17:57

Hoppla-ha!

Mitt i det svinkalla sommar-rusket damp en Blitz oväntat ner i brevlådan:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 150730_zpskzax7vur

Det visade sig vara ärkehygglot Azgaron som förärat mig något som han förmodade vara min grej.
Nog finns det plats i vitrinen för världens första jet-bombare alltid. Särskilt som den bara är tysk! Very Happy

Varmt tack!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal tor jul 30 2015, 21:59

Yesss........Arado 234....den flygande ubåten What a Face den hade ju ett periskop Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Exelon fre jul 31 2015, 00:29

Håll på att snubbla över ett litet paket när jag öppnade dörren idag... Gissa om smilbanden gick upp till öronen... Very Happy Har inte hunnit besudla den än blir imorgon istället.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 DHcR4JLIiuIhNJrLjjnUfJl03pmcgF7XrMsLN_CABm8=w1126-h844-no
Exelon
Exelon

Inlägg av TommyKillander fre jul 31 2015, 09:05

Åhhh...!

Själv har jag en gammal Sil-Air 15D som jag har lånat av en kompis som air-brushade motiv för många år sedan...

/Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av TommyKillander fre jul 31 2015, 17:12

Bestämde mig för att konsumptionskompensera för det dåliga sommarvädret lite.... Lite bra att ha grejjer för framtiden. A-10 har stått på önskelistan länge.
Hawker Hunter byggsatserna kostade några tior och kvaliteten var därefter, jag har tänkt att försöka använda en av dem och scratcha ihop en J34 och den andra kan bli labbråtta i spraybåset.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 20150731_145901_zpsazofl9wm

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 20150731_153435_zpsfvjbh1lj

cheers
/Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av cas lör aug 01 2015, 08:19

Ni köper då dom mest fantastiska saker!
Sil-Air är en fantastisk pryttel, det säger jag bara.

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Exelon sön aug 02 2015, 22:05

Håller med den var banne mej värt det. Dom kunde väl dock ha kostat på en tryckvakt som inte låter så högt..... Evil or Very Mad Very Happy
Exelon
Exelon

Inlägg av Matt_Public sön aug 02 2015, 22:25

Exelon skrev:De kunde väl dock ha kostat på en tryckvakt som inte låter så högt? Evil or Very Mad Very Happy
Det vore nåt!

Har tappat räkningen på folk som nästan missfärgat soffan när jag glömt att stänga av kompressorn. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron ons aug 05 2015, 11:07

@Matt, kul att du uppskattade den lilla modellen jag skickade! Smile Kände att jag behövde balansera in- och utflödet lite! Smile

Fick en leverans från Ministuff igår.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Colors_and_putty

En välbehövlig laddning färg, ets och PPP! Smile

Tack Markus! Smile

Passade också på att införskaffa detta verktyg på Panduro igår.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Craft_knife

Tänkte att den säkert kan komma till användning.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av cas ons aug 05 2015, 12:46

AK true Metal?
Det vill jag se utförlig tester på omgående!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Moose ons aug 05 2015, 13:06

Har hämtat massa färgburkar idag. 
Tack till frznlogic för detta!

Passade på att skriva på burkarna vilken färg det är =)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 1pur9g

Moose

Inlägg av frznlogic ons aug 05 2015, 17:42

Thumbs up! ☺ glad att/om färgerna kommer till användning. Tyvärr kändes en del burkar väldigt torra när jag skakade dem den här gången, det var något år sedan sist... Hoppas att några gick rädda iaf!

frznlogic

Inlägg av Matt_Public ons aug 05 2015, 22:16

"Köp och köp! Jag hör aldrig annat..."

Medan de andra storhandlar smyger jag in en trio artiklar:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 150805_zpsbdwdkwsw

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 150805_2_zpspzuh3ber

...och försvinner sedan raskt tillbaka in bland skuggorna. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal ons aug 05 2015, 22:33

LoL......nepp...jag såg dig allt... What a Face
Mal
Mal

Inlägg av frznlogic tis aug 11 2015, 23:07

Massa shopping ihopslaget i ett inlägg... Några gamla grejer innan jag försvann ett tag osv ☺😇. 

Resegodis osv, he162 från innan jag åkte, osäker på om jag postat den tidigare ☺. Måste ju testa tamiya när alla pratar så gott om dem 😉
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 30bk6k3
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 243qgdz
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 10wlapc

Dagens skörd, jag är ruggigt sugen på flera Dion som ni kanske märker 😁. 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 1g4wns
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 24mcqc8
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Novpzc
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Mr4qig
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 2u58591

frznlogic

Inlägg av Azgaron tis aug 11 2015, 23:21

Trevliga inköp! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Exelon tis aug 11 2015, 23:22

Blev ännu ett snedsteg vet inte vad jag håller på med!!
Har en påbörjad Italeri A/L med dekaler för Somalia utflykten men tror jag saknar en del delar till den så köpte denna som reservdelsoffer.
Med det är samma byggsats men priset är 400 spänn billigare än om jag köpte en till Italerisats. Vansinne!! Evil or Very Mad
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 56lH-dxP0dc_iNvuBvrXQn7Z1em7mlIbKApTD77FgLI=w1126-h844-no
Exelon
Exelon

Inlägg av Azgaron tis aug 11 2015, 23:24

Trevligt! Oj det var en rejäl prisskillnad!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Stefan E ons aug 12 2015, 09:50

Härlig helikopter!

Jag ser Blackhawks nästan dagligen här i Linköping, och det är ett otroligt maffigt motorljud i den maskinen.

Det går inte att förväxla med något annat i luften!

Italeri håller på att göra en "Hasegawa", dvs prisa sig bort från marknaden!

Italeris nya (riktigt fina) Hawker Hurricane i 1/48 kostar 475:-, Airfix ännu nyare och ännu bättre Hurricane kostar bara hälften så mycket!
Starfightern i 1/32 var en besvikelse för priset (800:-), visserligen dekaler av cartograf, men massor av missar (som man inte väntar sig av ett såpass känt märke), och väldigt "basic" både i gjutning och detaljering.

Nu ser vi fram mot en byggtråd på Blackhawken!  bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Exelon tor aug 13 2015, 00:49

Hade hoppats att den skulle vara med i flygprogrammet på Dala-Järna Flygfest i helgen men icke(hkp5,6 bara). Mad
Men en Yak3u, A26, Fokker Dr.I sen ett par Allison v-12 kompenserade det ganska bra! Very Happy

Är säkerligen så tyvärr.
Om det inte nu är så att Italeri´s sats har utgått så den är samlarvärde på den??
Det ligger en bit ner på listan, men någon gång så. Wink
Exelon
Exelon

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 33 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet