IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 32 av 40 Föregående  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 32 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons jul 15 2015, 23:34

Azgaron skrev:Stort tack till Stefan som bistod med inköp och leverans! Smile
Du hittar aldrig Fantomen – han hittar dig (gammalt djungelordspråk).
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 32 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal tor jul 16 2015, 09:18

Japp.....

Trösthandlade till mig själv efter ett par jobbiga tandläkarbesök i förrgår och återbesök igår, sprucken tand som resulterat i påbörjad rotfyllning....har nu ett provisorium i käften...ingen värk längre Wink fick citodon faen kan inte käka den skiten alls blir ju påtänd haha
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public tor jul 16 2015, 11:44

Mal skrev:Trösthandlade till mig själv efter ett par jobbiga tandläkarbesök i förrgår, och återbesök igår. Sprucken tand som resulterat i påbörjad rotfyllning. Har nu ett provisorium i käften, men ingen värk längre. Wink Fick Citodon, faen, kan inte käka den skiten alls. Blir ju påtänd, haha!
Droger och modeller hör ju, förvisso, ofta till en rockers vardag, om än inte just de sorter som du rapporterar. Nåväl... Laughing

Krya på dig mannen!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E tor jul 16 2015, 14:00

Förstår dig precis, broder.....   drunken

Jag brukar köpa en modell eller LEGO efter jobbiga tandläkarbesök!   What a Face

Fick alltid en modell av mamma när jag varit hos tandläkaren när jag var liten, det blev absolut inte roligare för det....
men det kändes i alla fall LITE bättre efteråt.

Jag har fortsatt hela livet med den "behandlingen"....

Det funkar än i dag, tro´t eller ej!  Laughing

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public tor jul 16 2015, 14:27

Stefan E skrev:Fick alltid en modell av mamma när jag varit hos tandläkaren när jag var liten, det blev absolut inte roligare för det...
Fin förälder, det där!  I love you

Upplevde en variant på temat under barndomen. Mamma vårdades ibland rätt långa perioder på annan ort, och hon hade alltid med sig en rejäl modellkartong när hon återvände.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias tor jul 16 2015, 18:11

Tjejen din är väl sjuksköterska, får pyssla om dig.. Wink
Jag är inte så förtjust i Citodon men det är främst för att en del människor tar det och annan paracetamol upp till Razz

Bra behandling det där med tröst-modell, skall skriva in det i diverse PM.. Wink Har också en sprucken tand som skall lagas så får nog börja planera den *behandlingen*.. Cool

Men krya på dig!
Tobias
Tobias

Inlägg av Mal tor jul 16 2015, 23:17

Citodon e rena giftet...fyfan, gillar dem inte alls, ja Paracetamol ska man vara försiktig med under längre tid, då skiten går genom levern...

Samt trösten är modeller Wink jupp..är påläst, samt vet du kör din AT nu va Wink
Mal
Mal

Inlägg av Tobias fre jul 17 2015, 20:37

Inte ännu.. Smile Ganska bra koll på paracetamol-intox dock.. Wink

Men kör min intox på Bourgogne ikväll, mycket bättre.. Wink

Fan.. Köpte en MDC-cockpit till en P-47D i 1/32 för 700 spänn

..och det kändes bra. Embarassed Shocked Cool Får hosta upp bild när den ramlar in..
Tobias
Tobias

Inlägg av Mal fre jul 17 2015, 20:52

Japp....håller med Wink vin bättre What a Face....
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron mån jul 20 2015, 13:03

Ett stort tack till Mattias (Matt Public) som skickade dekaler till mitt 109a bygge! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Matt_Public mån jul 20 2015, 13:45

Azgaron skrev:Ett stort tack till Mattias (Matt Public) som skickade dekaler till mitt 109-bygge! Smile
Väl bekomme!

Varje Messerschmitt som byggs är till glädje, alldeles oavsett vem som håller i limmet. albino
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron mån jul 20 2015, 14:45

Smile

Azgaron
Azgaron

Inlägg av Tobias mån jul 20 2015, 15:30

Trillade inte lite pimp-material, nu till min 1/32 P-47D-25. Den modellen riskerar överdosering i form av AMS men det känns helt ok.. Smile

MDC cockpit..

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 32 006_zps4o1mqpy8
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 32 007_zpspihkpjeg
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public mån jul 20 2015, 16:06

Äppelpaj och änkors klagan! Det där var mig en cockpit värd namnet. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av TommyKillander mån jul 20 2015, 17:22

"Shit-ma-gådd", som min yngste son skulle ha sagt...

Där har vi ett bling-paket som inte skäms för sig!

Den byggtråden ser jag fram emot Very Happy 

Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Azgaron mån jul 20 2015, 17:27

Trevlig laddning bling-bling! Ska bli kul att se det använt också! Smile
P-47 låter väldigt tilltalande!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av TommyKillander mån jul 20 2015, 17:40

Internet åt mitt inlägg (det verkar som det händer oftare i aktiva trådar där flera postar samtidigt?)

Har minsann shoppat lite jag också, skyller på solsting (som vanligt):

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 32 20150718_130021_zpsdeichdep

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 32 20150720_151548_zpszr5ytwj8

Folkan håller min 7-årige son och bygger just nu.

Brännvätska, Friulband och 152mm knallpåk är till min Zvezda KV-2, det blir ett av höstens byggen.

Passade på att köpa lite småskrot till min Revell J35J Draken, det är antingen den eller Special Hobby DH100 Vampire som är "nästa svenska jet" på listan Very Happy 

Fyllde även på med lite förbrukningsartiklar och verktyg (chisel-tool! som jag har väntat på denna tingest, här skall spettas plast så det ryker åt både höger och vänster Twisted Evil )

king 
/Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av cas mån jul 20 2015, 17:48

Kors då, det var en ståtlig klump med resin!
Bådar gott inför byggstarten Very Happy

Tommy, ett Draken-bygge är en alldeles lysande idé!
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Tobias mån jul 20 2015, 18:11

Smile

Vad trevliga grejor! Hur är de där Ultimate-flarrorna? Tänkt testa dem men aldrig blivit av.. Speciellt intresserad av den där thinner´n.. Blaskar den ut färgen så fint som den påstår? Typ Citadell och Humberol så man kan sprutmåla den? Har ju en del burkar man hade kunnat göra sig av med där om de gick att blanda enklare.. (Bättre nål kanske är lösningen..)

Trevligt inköp iaf! Smile Den där Draken låter spännande..
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public mån jul 20 2015, 18:12

Model kit tool set, va?

Låter spännande värre! Närbild?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal mån jul 20 2015, 20:45

Japp, diorama basar, för mina kommande projekt.

Sen ena till Corsairen, som ska bli en del av hangar däcket, sen den andra...japp den ska till min andra Sturmbock...nämligen utedass tema What a Face 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 32 30wrred
Mal
Mal

Inlägg av TommyKillander mån jul 20 2015, 23:10

Tobias skrev:Smile

Vad trevliga grejor! Hur är de där Ultimate-flarrorna? Tänkt testa dem men aldrig blivit av.. Speciellt intresserad av den där thinner´n.. Blaskar den ut färgen så fint som den påstår? Typ Citadell och Humberol så man kan sprutmåla den? Har ju en del burkar man hade kunnat göra sig av med där om de gick att blanda enklare.. (Bättre nål kanske är lösningen..)

Trevligt inköp iaf! Smile Den där Draken låter spännande..

Airbrush rengöringen är den bästa jag har testat hittills (har testat en "artist"-produkt som jag inte kommer ihåg namnet på, Vallejo, Tamiya, spolarvätska utspätt med vatten och rengöringssprit(!).

Thinnern har jag inte provat ännu, men det skall vara väldigt lik (och skall användas på samma sätt som) Tamiya X20A, så den är avsedd för akrylfärg.
Deras Burnishing Fluid blir det premiär för när jag skall sätta banden till KV-2an, så jag kan inte uttala mig om den ännu heller.

Draken blir nog ett kul bygge. Det var inte så lätt att hitta en Draken i 1/72 till ett vettigt pris. Hasegawas 1/72 är nästan lika dyra som deras 1/48...

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av TommyKillander mån jul 20 2015, 23:18

Matt_Public skrev:Model kit tool set, va?

Låter spännande värre! Närbild?

Det låter mer spännande än vad det är - två gjutstammar med kryss, små klämmor och en burköppnare. Kryssen är tänkta att hålla ihop delar under limning mha av standard hushålls-gummiband.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 32 C45c7d166f83cdd3057176e7a16b2fb9
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Tobias tis jul 21 2015, 00:47

Tackar, får prova en sån butelj.. Very Happy

Mal - de passar perfekt i våra IKEA-skåp, eh?
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public tis jul 21 2015, 09:10

TommyKillander skrev:Det låter mer spännande än vad det är […]
Må vara, men det kan man ju inte veta säkert.

Tack för upplysningen!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 32 av 40 Föregående  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet