IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+39
Pyret
TommyKillander
joopet
LudvigN
Franky
Timo P
Tobhol
Martin Bo
Galdrin
Patrik K
Gigabyte
flarpen
Björn Eriksson
Caverö
Stråhatt
MiniStuff
Tobiasr
Hayabusa
Brage
Janne.S
Jojje
David
SAU
Exelon
linusorn
Warsawpact
Tobias
Stefan E
ernie87
Fisken35
frznlogic
Henrik Bergman
Mal
andersb80
cas
Matt_Public
Marlin
denstore
Azgaron
43 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 31 av 40 Föregående  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån jul 06 2015, 10:13

Häftiga grejor som även jag vill se byggtrådar på!   Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 853532160

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Exelon mån jul 06 2015, 13:50

Snygga starwars kit Janne! At-st är riktigt krisp, MEN kolla på storleken mellan chewbacca och förarna. Shocked
Hoppas snowspeedern är lika nice, lika så speedbiken då den gamla är väl inte allt för omtyckt för sin passform.
Exelon
Exelon

Inlägg av Warsawpact mån jul 06 2015, 16:05

Fläskigt häftiga inköp Janne! 

Förväntan på byggtrådar för dem är enorm! cheers
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av Stefan E tor jul 09 2015, 11:12

Hejsan!

Brevbäraren levererade ett litet paket från Hannants igår….

Jag behöver ett stort ”S” till min Lightning då dekalerna jag hade föll sönder.

Har försökt göra masker själv, men inte fått till något jag kan vara nöjd med, så jag letade efter färdiga masker.

På Juhas (Mals) inrådan kollade jag på Montex målnings-masker, och hittade faktiskt vad jag sökte!
Rätt typsnitt, men inte riktigt så stort som jag ville ha, men det får duga.

Dessutom hittade jag en hel del annat…..

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 IMG_8436_zpshto1y6ph

Förutom maskerna blev det några RAT`s till mina Viggar och ett ark med svastikor i diverse storlekar och skalor.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 IMG_8437_zpstbpjbfdh

Sist jag var på Sagoland (”Hobbyaffären” här i Linköping), så såg jag att Revells nya Focke-Wulf Fw190A-8 hade landat.
Jag greppade modellen direkt, men släppte den snabbt som attan när jag såg prislappen…..

Nästan SJUHUNDRA KRONOR, ja, 700:-, åt h-e för mycket för en litet, enmotorigt jaktplan, och dessutom en revell-modell (som jämförelse kostar både Me109 och Spitfiren runt 300:-)!
Samma modell kostar ”bara” 37pund hos Hannants, Alfa har den för 475:-, så runt 400-450:- hade varit rimligt!!

Jag tog den till kassan o frågade om priset verkligen stämde, de tar ju 650:- för den stora Heinkel 111 och 219, båda i 1/32 och riktigt stora tvåmotoriga flygplan?
 Jodå, priset stämde!
Anledningen till det höga priset var tydligen att butiken handlat direkt av fabriken förut, men nu har Revell skaffat en ny Svensk, distributör!
Så nu kan vi nog vänta oss kraftiga prishöjningar på Revells modeller framöver!

Jag lade tillbaka 190an i hyllan igen, och köpte ytterligare TVÅ Phantoms!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 IMG_8368_zps7w1jusoy

Två av de här för 400:- kändes mera prisvärt…

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av TommyKillander tor jul 09 2015, 15:01

Tjusigt!

En Phantom är en ganska imponerande pjäs även i 1:72...

1/32.. 60 cm lång? Jag tror inte jag får plats med den på min byggbänk, än mindre i sprutboxen Shocked

Äsch... Jag är bara avundsjuk.. Twisted Evil

/Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Azgaron fre jul 10 2015, 00:45

Intressanta inköp, Stefan!

Usch det var ju inget vidare pris på den. Höjer de priserna här, så lär nog folk köpa på andra ställen.

Hmm, det kan ju ha funnits en anledning till ditt tidigare nick! Wink

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Stefan E fre jul 10 2015, 08:43

Hmm, det kan ju ha funnits en anledning till ditt tidigare nick! Wink

Det börjar brännas.....    lol!

Phantom2    Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av TommyKillander fre jul 10 2015, 09:07

Detta lilla paket från SPHF damp ner i brevlådan precis:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 20150710_090438_zpsk324qfx3

Internet är bra, men böcker är bäst Very Happy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Azgaron fre jul 10 2015, 10:30

Bra böcker! Har dem med! Ska bara fixa en CV 90 också.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Caverö lör jul 11 2015, 22:37

Coola prylar!

Och så till mina inköp, inte så coola prylar men jag är ju lite WWII skadad.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 20150709_213517_zpscgyhjfga

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 20150709_213535_zpsonok1gcf
Caverö
Caverö

Inlägg av Azgaron lör jul 11 2015, 23:46

Ser trevligt ut! Den där White scout car har jag varit sugen på ett tag.
Berätta gärna hur den verkar vara.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public sön jul 12 2015, 00:29

Gamla Bertha? Smaskens! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas sön jul 12 2015, 11:15

JAAAAA!
Mer Stuka till grupbygget!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public sön jul 12 2015, 17:05

cas skrev:JAAAAA!
Mer Stuka till gruppbygget!
Kul att se dig entusiastisk över Stukas, bäste broder. Very Happy

På tal om det, så har jag postordrat lite:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 150712_zpsdwifbzko

På det här viset behöver jag inte längre leta efter orm-dekaler som saknar de moderiktiga bruna fläckarna.

Jag har bra mycket hellre fel än tråkigt! Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E sön jul 12 2015, 17:33

@Caverö;

Den däringa scout-bilen väcker habegäret hos mig med!   cheers

Stukan från Italeri lär vara riktigt fin, så den är vi lite nyfikna på!

@"Matt"

Har dekaler till en likadan Stuka med fläckig orm!
Men min maskin kommer att få klatchiga röda fläckar för det hade Revells modell på -60talet!  Laughing

Hellre fel än tråkigt var det!  Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public sön jul 12 2015, 17:38

Stefan E skrev:Men min maskin kommer att få klatschiga röda fläckar, för det hade Revells modell på 60-talet! Laughing
Röda fläckar står, som man nätt och jämnt kan läsa mellan raderna, även på menyn för min. Snyggast någonsin. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E sön jul 12 2015, 18:05

Matt_Public skrev:
Stefan E skrev:Men min maskin kommer att få klatschiga röda fläckar, för det hade Revells modell på 60-talet! Laughing
Röda fläckar står, som man nätt och jämnt kan läsa mellan raderna, även på menyn för min. Snyggast någonsin. cyclops

Jag är dålig att läsa mellan raderna ibland....

Ett dubbelbygge på gång, kanske?

Min maskin kommer att få registreringen T6+CP, från det här dekalarket.

http://www.skywriters.net/reviews/TallyHo.htm

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Matt_Public sön jul 12 2015, 18:14

Stefan E skrev:Jag är dålig att läsa mellan raderna ibland...
Känner igen det där. Ser knappt raderna ens ibland. Laughing

Stefan E skrev:Min maskin kommer att få registreringen T6+CP, från det här dekalarket.

http://www.skywriters.net/reviews/TallyHo.htm
De där klibbisarna var den heliga Graal, ja.

Själv fick jag nöja mig med vinyl, som ett djur. Crying or Very sad

Stefan E skrev:Ett dubbelbygge på gång, kanske?
Talk dirty to me! What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas sön jul 12 2015, 20:23

Hittar jag bara den här så är jag med på ett tripperbygge nån gång!!
'Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Images?q=tbn:ANd9GcS5cCzR03bV5793wTMJl0ebh4u2BvTbxDiW5VS-9K9W9LMiq4RUxg

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public sön jul 12 2015, 20:42

cas skrev:Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Images?q=tbn:ANd9GcS5cCzR03bV5793wTMJl0ebh4u2BvTbxDiW5VS-9K9W9LMiq4RUxg
Panzerknacker-Gustav! pirat

Alla tiders vackraste Kanonenvogel. *suckar mjukt*
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal ons jul 15 2015, 14:06

Japp, dessa kom jag över idag från Hobbybokhandeln, Big thanks Marko som jobbar där.... king

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Snz9lh
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron ons jul 15 2015, 14:13

Trevliga inköp, Mal! Lite 109or är ju aldrig fel! Smile

Fick själv ett litet tillskott till bygghögen. Dock i något mindre skala! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Ju-87_b2_stuka_144th_box

Kan tänka mig att den ska kunna passa till BoB gruppbygget.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public ons jul 15 2015, 14:49

Dubbel-Emil? Grymligt! drunken

Azgarons småskaliga Stuka såg också livad ut. Vad får den för vingspann?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron ons jul 15 2015, 16:31

Kan kolla. På lådan står bara längd angiven till 7,5cm.
Nu har jag Stuka i alla skalor från 1/144 till 1/24 Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Azgaron ons jul 15 2015, 23:25

Utöver Stukan, kunde jag hämta följande paket hos Schenker.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 IMG_8368_zps7w1jusoy

Stort tack till Stefan som bistod med inköp och leverans! Smile

Uj, det/de dekalarket/n var inte att leka med! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 31 av 40 Föregående  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet