IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

+13
Hayabusa
Azgaron
frznlogic
Marlin
Gigabyte
Janne.S
cas
Exelon
Fisken35
Mal
Martin Bo
Matt_Public
Jojje
17 posters

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Gigabyte lör aug 16 2014, 19:04

Tycker att toningarna är mycket bra  ,,betänk att du skall vädra ner den,, kan bli en fullpoängare när du är klar ,,

Och modellbygge är 2 % lyckade byggen och man klättrar på modellbygge stegen ,,resten är massa jobb och slit ,,så är det för mig i alla fall .
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Jojje mån aug 18 2014, 20:26

Så,

Nu är jag hyffsat nöjd med grunden så jag har nu satt dit dekalerna. 
Här är det som blir grunden till vädringen.


Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 110k3n4
Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 2u4ug6u
Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 99kojp
Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 2rp7jhx
Jojje
Jojje


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Matt_Public mån aug 18 2014, 21:20

Snyggt! Elefanterna utgör helt klart en knasgullig kontrast.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Jojje mån aug 18 2014, 23:21

Matt_Public skrev:Snyggt! Elefanterna utgör helt klart en knasgullig kontrast.
Tack!

Elefanten, eller Mammut som det ska föreställa sig var enhetens sigill. 502'a Tunga Pansar battaljonen.

Jag hade problem när jag lappade dit dekalen på tornet, den silvrade (vet inte vad det heter) så jag fick skrapa bort den och, helt enkelt.. Göra om och göra rätt.

Nu ska jag börja vädra tanken och som någon frågade mig, fundera på om jag ska ordna någon bas att ställa den på. Funderar på en liten platta med snören runt, för att visa att den blir utställd.

/Joseph
Jojje
Jojje


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Azgaron mån aug 18 2014, 23:30

Snyggt med dekaler på! Ska bli kul att se den vädrad!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Exelon mån aug 18 2014, 23:50

Ser bra ut. Använde du dekalvätskor eller körde du utan hjälpmedel? Kom ihåg att lacka över dekalerna innan du börjar kladda med wash och annan vädring så inte dekalerna stryker med i processen.
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Jojje tis aug 19 2014, 07:42

Exelon skrev:Ser bra ut. Använde du dekalvätskor eller körde du utan hjälpmedel? Kom ihåg att lacka över dekalerna innan du börjar kladda med wash och annan vädring så inte dekalerna stryker med i processen.
Tack.

Jupp, körde på med Mr Mark Softer och Mr Mark Setter.. och ett lager klarlack på det.
Exelon: Du som är inne på The Darkside! Hur tycker du att färgen blev om vi gämför med de förra foton?

Det är lite vatten i Getinge idag. Detta var synen som mötte en på väg till jobbet.

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 2privxc


Joseph
Jojje
Jojje


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av cas tis aug 19 2014, 07:55

En Mammut!?
Görfränt!

Lycka till med vädringen!

Inte så lite vatten heller, nej. Tur att det bara skall regna litegrann i dag då, fast ert problem är ju vad som händer i inlandet  What a Face 
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Exelon tis aug 19 2014, 08:26

Det där såg lite drygt ut. Måste ha regnat på bra. Jo den blev bra mycket bättre(iaf i mitt mörka sida) . Så det blir lättare för dej att få den mörka effekten som din kompis hade gjort. Sen är det helt upp till dej att välja hur mörk din modell ska vara det är en personlig smak sak.
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Mal tor aug 21 2014, 18:46

Ser riktigt bra ut det där.....snyggt verkligen...

Du har fixat en stor bollplan för vädringen Very Happy kommer bli galet kul o följa....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Gigabyte tor aug 21 2014, 19:19

Snyggt måleri jobb !!

+ lite som att ta simborgarmärket på väg till jobbet !
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Stråhatt tor aug 21 2014, 19:24

Den här ser ju gör-go ut, gillar de mjuka färgskiftningarna Smile

Stråhatt


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Jojje sön aug 24 2014, 19:16

Jag måste städa upp lite mer när det kommer till tvättningen.
Sen blir det torrborstning och lite repning.

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 2jb6que
Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 2nvfj2a
Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 4fwuxc
Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 A9vdyw
Jojje
Jojje


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av linusorn sön aug 24 2014, 19:17

Oh, snyggt målerijobb!

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Matt_Public sön aug 24 2014, 20:58

Börjar se riktigt jäkla tung ut. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Azgaron sön aug 24 2014, 21:57

Bra jobbat så långt! Ser fram emot torrborstning och repor!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av cas mån aug 25 2014, 05:14

Kolla där, skrammelvagnen börjar ju bli ordentligt snygg!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av joopet mån aug 25 2014, 09:58

Ser riktigt bra ut Smile

joopet


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Jojje tis aug 26 2014, 21:03

linusorn skrev:Oh, snyggt målerijobb!

Matt_Public skrev:Börjar se riktigt jäkla tung ut. cyclops

Azgaron skrev:Bra jobbat så långt! Ser fram emot torrborstning och repor!

Håkan

cas skrev:Kolla där, skrammelvagnen börjar ju bli ordentligt snygg!

joopet skrev:Ser riktigt bra ut Smile
Tack, men det ser värre ut i verkligheten.
Börjar fundera på att kasta skiten! Smile 

Har problem med att jag vill vara bäst vid första försöket och när det inte ens blir "show-case"-vänligt så funderar jag på att ge upp.

Nå, ialla fall. Mitt första försök att få dit lite repor och dylikt. Men, njaaa, jag är inte nöjd trots att det är första gången för mig. (Förväntar mig att typ, Mig Jimenez ska komma fram och säga "Lär mig!" )

Här är i alla fall lite bilder.

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 11aln4l
Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 2ppwjlk
Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Aozuv
Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 2la34t0
Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Wcb7zl
Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 S6rgqq


Ni får mer än gärna komma med konstruktiv kritik!

/Joseph
Jojje
Jojje


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Exelon tis aug 26 2014, 23:36

Ja ett par små saker som jag ser. Dekalerna är vitare än tänderna på miss world eftersom resten av vagnen är skitig så borde även dekalerna få sig en omgång. Sen bakpartiet/motorhuven på tiger ser väldigt ljusgrå och rent ut. Då lite avgaser smiter ut igenom fläktområdet så borde det bli skitigt och efter varje break så hade förarna till uppgift att kolla olja, kylarvatten så det blev endel slitage och kladdande borde vara normalt. Och om man läser vad Otto carius skriver så var det vanligt med vattenläckage då kylarna tog mycket stryk. Annars tycker jag du har fått till en snygg finnish på resten av vagnen.
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Jojje ons aug 27 2014, 07:54

Exelon skrev:Ja ett par små saker som jag ser. Dekalerna är vitare än tänderna på miss world eftersom resten av vagnen är skitig så borde även dekalerna få sig en omgång. Sen bakpartiet/motorhuven på tiger ser väldigt ljusgrå och rent ut. Då lite avgaser smiter ut igenom fläktområdet så borde det bli skitigt och efter varje break så hade förarna till uppgift att kolla olja, kylarvatten så det blev endel slitage och kladdande borde vara normalt. Och om man läser vad Otto carius skriver så var det vanligt med vattenläckage då kylarna tog mycket stryk. Annars tycker jag du har fått till en snygg finnish på resten av vagnen.
Bra! Tack för feedbacken, precis sånthär som jag inte ser i min nybörjar dimma!

Jo, jag har tänkt att jag ska skita ner fläktområdet och "motorhuven" med lite oljespill. Jag är inte heller färdig med avgasrören, satt och pillade på dom igår, vet inte än hur jag gör där. Blir nog rost upp till toppen, där det blir svart sot. 

Jag är lite osäker på chippingen som jag har gjort på den, om det blev för mycket eller för lite.

Än en gång, tack för feedbacken!

/Joseph
Jojje
Jojje


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av fowi ons aug 27 2014, 08:06

Revan på tornets högersida är fin, men varför där? Hur har en så allvarlig skrapa hamnat just där?
Skador bör vara logiska tycker jag.
Detta som POSITIV kritik och en tanke att fundera på
Chippa vidare
Folke
fowi
fowi


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Jojje ons aug 27 2014, 08:15

fowi skrev:Revan på tornets högersida är fin, men varför där? Hur har en så allvarlig skrapa hamnat just där?
Skador bör vara logiska tycker jag.
Detta som POSITIV kritik och en tanke att fundera på
Chippa vidare
Folke
Revan på högersidan är som ett resultat av att lagringslådan åkte bort, exakt hur det gick till är en annan femma. (Ett lågt hängande träd som skapat bort den)

Jag blir glad av denna typ av kritik! Very Happy

/Joseph
Jojje
Jojje


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av fowi ons aug 27 2014, 11:21

Men vad bra!! huvudsaken är att det finnes en logisk förklaring även om dumbommar som jag inte snappade anledningen
Folke
fowi
fowi


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Exelon ons aug 27 2014, 16:30

Det är bra att du tar det som konstruktiv kritik som det är menat som. Vet att jag kan vara lite väl rak ibland och vissa tål det inte. Men sån är jag.
Tycker inte du har chippat för mycket dessa bestar fick mycket stryk och blev friskt bombarderade allt ifrån flyg, artilleri ända ner till handvapen. Dom var nästan begravda av jord och sten eftersom dom oftast användes som defensiva vapen så slitage blev det och skitiga var dom garanterat. Och dammig rysk sommarstäpp eller en blöt ryskhöst borde ju skitat ner dom rejält.
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1 - Sida 3 Empty Sv: Dragon Nr: 6252 Tiger I Initial Production 3 in 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet