IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35

+9
linusorn
Gigabyte
Azgaron
Stefan E
Exelon
frznlogic
Mal
cas
Stråhatt
13 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 Empty Sv: En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35

Inlägg av cas 2014-08-21, 19:45

tammejtusan så fräsigt!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Till överst på sidan Gå ner

En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 Empty Sv: En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35

Inlägg av Azgaron 2014-08-21, 20:19

Snyggt jobbat och bra lösning på golv och trappa. Primat och klart också!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Stråhatt 2014-08-22, 18:57

Tackar tackar! Smile

Detta har jag fått gjort idag, kartongsidor och spackel på plattan. Tog kartongen från Schlepperns ask, så det blir lite återvinning också Arrow 
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS20

Den är ungefär 40x20 cm förresten, om nån undrar Smile

Stråhatt

Inlägg av Mal 2014-08-22, 22:50

Ser galet snyggt ut med texturen på cellplasten...

Hur fasiken gjorde du det, för basen ser sjukt najs ut innan spacklet/gipsen (gillar den råa ytan och fick ideer för ett projekt längre fram)
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public 2014-08-23, 08:24

Brännvin på vit säd? Jorå, såattee... cyclops

Också: toksnyggt cellplastland! Smarta plastlöningar med, för den delen. cheers

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Gäst 2014-08-23, 18:45

Du har fått det till bra med bygge och framtida dio , bravooo Very Happy

Gäst
Gäst

Inlägg av Stråhatt 2014-08-23, 22:14

Mal skrev:Ser galet snyggt ut med texturen på cellplasten...

Hur fasiken gjorde du det, för basen ser sjukt najs ut innan spacklet/gipsen (gillar den råa ytan och fick ideer för ett projekt längre fram)
Haha, innan jag jobbade med det alltså? Razz Det var bara lite sågande med en grovtandad fogsvans, texturen kommer av sig själv Smile

Matt_Public skrev:Brännvin på vit säd? Jorå, såattee... cyclops

Också: toksnyggt cellplastland! Smarta plastlöningar med, för den delen. cheers

Oh no what have I done!? Okej, det var inte en så perfekt flaska då Laughing Men tack så mycket!

Ola skrev:Du har fått det till bra med bygge och framtida dio , bravooo Very Happy
Tack tack Ola! Very Happy

Idag har jag inte hunnit göra något på bygget, men jag har funderat lite och kommit fram till att jag nog vill ha ett pyttelitet vattenhål framför Schleppern. Mindre än en oas, bara en skitig vattenpöl och lite torrt gräs runt. Så det blir som att den har hittat vatten, men inte tillräckligt mycket, och den måste fortsätta leta. Kan det vara nåt tycker ni?

Stråhatt

Inlägg av Mal 2014-08-23, 22:54

Se där.....

Fogsvans till och med....

Arge snickaren i farten här alstså What a Face "FAN E DU INTE KLAR ÄN HUR LÄNGE HAR DET VARIT SÅ HÄR" What a Face citerar arge snickaren lol
Mal
Mal

Inlägg av Stråhatt 2014-08-24, 22:01

Nåja, lite arga snickaren-gapande står jag ut med… Razz

Har blåst skuggor på schleppern idag, och jobbat lite på figurerna, men jag hann inte ta bilder innan det blev för mörkt, så det kommer imorrn! Hittade lite överblivna delar från några Tamiya-britter jag målade för några år sedan, så det blir lite soppskålar och vattenflaskor och puffror nu också Smile

Stråhatt

Inlägg av Stråhatt 2014-08-25, 18:10

Då ska vi se. Först lite bilder från imorse, på gårdagens målande:
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS21
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS22
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS23

Nu har jag också lagt på kamouflaget. Sandfärgen blev för mörk, nästan dunkelgelb snarare än sand, men det ska ju ljusas upp med lite torrborstning också, så det kanske kommer funka ändå…
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS24
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS25
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS26
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS27

Steg ett i av-civilisering av föraren:
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS28

Steg två:
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS30
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS29

(Japp, Google känner fortfarande igen att det är ett ansikte!)

Och sen de två andra figurerna. Det är fem i asken, men jag sparar två till ett annat projekt, för Schleppern hade bara en besättning på tre enligt det jag har hittat. De här är inte riktigt färdiga, de måste få strumpor också, och jag är inte så nöjd med han som står upp. Får nog skära isär honom och ändra på posen, så han pekar på vattenhålet. Eller vad tycker ni?
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS31

Har beställt en flaska Vallejo Still Water också, så jag kan göra vattenhålet. Det blir första gången jag använder en vatteneffekt, ska bli kul. Slängde med dessa i beställningen också, till nästa diorama… Smile

Stråhatt

Inlägg av Mal 2014-08-25, 18:45

Jädrans vad snygga figurer kapten svartskägg där....

samt kärran ser riktigt bra ut
Mal
Mal

Inlägg av Gigabyte 2014-08-25, 18:49

Mycket snyggt målat  och vilket livat skägg dina snubbar har fått .. fint och med konstnärlig känsla,,Rackans läckert  Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Tobias 2014-08-25, 18:53

Nej nej! Tror minsann det är kapten Rödskägg, skulle passa mycket bättre! Wink

Grymt snyggt målat och skulpterat!
Tobias
Tobias

Inlägg av Exelon 2014-08-25, 19:41

Mycket snyggt målad båt/vagn. Kul skulptering av gubben. Han var väldigt lik wasa på första bilden med masfrisyr.Shocked
Exelon
Exelon

Inlägg av Janne.S 2014-08-25, 22:25

Häftigt! gillar vilken fart det bidde på filuren cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron 2014-08-26, 07:34

Snyggt målat och mycket bra skulpterat på figuren!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas 2014-08-26, 07:50

En sån fräsig båt!
Men piratkaptenen tar verkligen priset!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public 2014-08-26, 10:50

Är Skepparn utlånad från Space Wolves? Laughing

Fint figurstuk. Ge den stående kastrull-snubben en tandborste, vet jag. "Låt-gå"-andan ombord verkar ju vara björnstark.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av frznlogic 2014-08-26, 19:41

Zeus! Var är treudden? 
:-D 

Riktigt snygg!

frznlogic

Inlägg av Stråhatt 2014-08-26, 20:08

Oj, tack, allihopa! Very Happy Det blev många namn på gubben…!lol!

Nu har han som undersöker en vattenflaska fått sina mormorsstickade strumpor också. Det är så kallt i öknen.
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS32

Sen gjorde jag om den stående filuren lite också. Det blev ingen tandborste tyvärr, när jag såg vilken perfekt facepalm-hand han hade… Tanken här är väl att det är hans reaktion på det pyttelilla vattenhålet som kommer komma (nån gång).
En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 LWS33

Sockarna är kvar att göra på han, så om nån är intresserad av en steg-för-steg-fotografering av det så går det att ordna…

Schleppern står just nu med ett lager fixativ som torkar, för färgen började skavas bort lite när jag gick över till penselmålning och ofrånkomligen pillade mer på plasten. Lägger nog på ett lager till imorgon, för säkerhets skull. Jag har inte så bråttom längre, för jag fick precis reda på att jag måste jobba under AIM-helgen… Hade tänkt försöka bli klar tills dess, men jag får satsa på C4 istället Smile

Stråhatt

Inlägg av cas 2014-08-27, 06:58

Det här blir ju alldeles lysande!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public 2014-08-27, 14:04

En masterclass i strumpstickning vore ett välkommet inslag.

Har ett otal figurer av varierande härkomst i behov av lite hemvävd omvårdnad.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stråhatt 2014-08-27, 20:15

Tackar, grabbar Smile
Den här är dedikerad till dig, Matt! Ingen Masterclass direkt, men hoppas den duger ändå Wink
https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t3947-brittiska-sockar-mitt-satt

En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 Strumpor9

Stråhatt

Inlägg av Matt_Public 2014-08-27, 21:45

Vielen Dank, Strumpfmeister! Very Happy

Bra nog tjusiga benkläder, alltså.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stråhatt 2014-08-28, 22:24

Ooh, en titel!En fisk på torra land – Land-Wasser-Schlepper i 1/35 - Sida 2 121011601

Sista strumpan är klar nu, och så har jag torrborstat vagnen i några omgångar. Mer nöjd med färgerna nu. Kameran är utlånad i några dagar, men ska försöka få till lite mobilfoton imorgon…

Stråhatt

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet