Dekal tips.
+8
johan r
T-34
Warsawpact
Janne.S
merlin1953packard
Azgaron
MiniStuff
Caverö
12 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Dekal tips.
En Alpsskrivare är en speciell skrivare som använder färgband (carbonpapperliknande....) för att lägga ett färglager. Funkar bra när man skall trycka dekaler. Tydligen ganska dyrt.
(Johan som spekulerar i vad han hört om Alpsskrivare, men jag kan vara helt ute och cykla.....)
mvh
Johan
(Johan som spekulerar i vad han hört om Alpsskrivare, men jag kan vara helt ute och cykla.....)
mvh
Johan
johan r
Alps e ett amerikanskt företag som gör skrivare som kan skriva metallfärger och vitt....
dekaler på skrivare
dekaler på skrivare
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Du kan beställa "tomma" dekalark från Rebell hobby, det finns med genomskinlig bakgrund och vit bakgrund (bara alp-skrivare kan skriva ut vitt)
Lät klart intressant! Försökte hitta dem i shopen där men utan någon lycka, vet du månde under vilken kategori man skall leta eller vad de kallas?
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Okey, men detta är alltså en helt speciell skrivare som är svindyr och igentligen helt onödig... Eftersom man inte kan få den som multiskrivare eller?
Terje
Terje
bjork_larsson
bjork_larsson skrev:Okey, men detta är alltså en helt speciell skrivare som är svindyr och igentligen helt onödig... Eftersom man inte kan få den som multiskrivare eller?
Terje
Onödig? Tja den e bra å skriva ut dekaler med
Svindyr...oh yes! Varje utskrift kan nog värderas i kronor istället för ören...eller delar av ören!
Janne.S- Moderator
Johan R skrev:En Alpsskrivare är en speciell skrivare som använder färgband (carbonpapperliknande....) för att lägga ett färglager. Funkar bra när man skall trycka dekaler. Tydligen ganska dyrt.
mvh
Johan
Apropå alpskrivare, vet jag att Eduardo Mitchell (nej, han har inte konstruerat B25:an) låtit förtälja att han vill sälja sin alpskrivare. Har inte sett honom på länge på månadsmötena, men jag förmodar att han fortfarande är medlem i IPMS och således finns i medlemsmatrikeln med åtminstone e-postadress. Kanske värt ett försök att kontakta honom och höra vad han vill att du eventuellt hostar upp för hans alpskrivare.
merlin1953packard
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Dekal softener
» Tips på CA
» Ett tips
» An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen
» Fiffiga Verktyg
» Tips på CA
» Ett tips
» An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen
» Fiffiga Verktyg