Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
+8
Azgaron
Stefan E
Hayabusa
cas
Marlin
Gigabyte
Matt_Public
Mal
12 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
Se där, ja! Vitt och fint.
Några skyttegravar i snön och ett gäng DF.9-torn på det där, så kan Imperiet få komma bäst det vill.
Några skyttegravar i snön och ett gäng DF.9-torn på det där, så kan Imperiet få komma bäst det vill.
Matt_Public- Master of DNF
Trälim i blomspruta? Smått genialt!
Tackar Matt.....Matt_Public skrev:Trälim i blomspruta? Smått genialt!
Yep Mal har sina stunder då klura ut kul saker.....kliade i huvudet hur fan göra....vill inte körs utspätt trälim m vatten genom abn.....
Pensla ytan...nepp ville inte påverka fina ytan...sen applicera chinchilla sand o gräs mm...yep ofra en vatten spruta ...billig... lägg på det man gillar sen spraya en bit bort...joförfan det fungerar ypperligt.....o gräset står upp bättre än pensla...
Notera att jag innan kört våtmix av gips o vallejo sandrödbrun.....som hälts på först (allt ligger på en bricka m kanter) .....låter gips sedimentent m färg sjunka ner på plattan......när den sjunkit ner (några min bara)....
Sen med en hårfön putta bort vattnet.....samt "forma" marken ....så mam får naturlig natur yta.....sen torka på samma veva (slobbigt japp)....sen efter der various florys washer...alt från dark dirt till rostbrun o gult.....så det såg ut som nåt från moderna museet (kakafoni)....sen det ovan med gräs o sand....
Allt innan jobb tillför djup o naturlig random.....
Fyfan vad kul detta är
Mal
Gillar verkligen din platta ,,mycket läckert Mal !!!!!
Gigabyte
Tackar Giga....
Kände på ytan imorse...perfekt...stelnat fint...trälim utpätt m vatten genom blomsputa fungerar verkligen bra ....
Ska vädra in plattan lite med florys washer genom abn....dämpa lite kontraster samt ljus/mörka fläckar på gräset.....
Sen placera ut saker..lägga till olje spill på marken med....en skitdetalj kan tyckas...men i detta fall m rejält läckage från förra motorn....
sen solstols jucklot o pilot....lol
Kände på ytan imorse...perfekt...stelnat fint...trälim utpätt m vatten genom blomsputa fungerar verkligen bra ....
Ska vädra in plattan lite med florys washer genom abn....dämpa lite kontraster samt ljus/mörka fläckar på gräset.....
Sen placera ut saker..lägga till olje spill på marken med....en skitdetalj kan tyckas...men i detta fall m rejält läckage från förra motorn....
sen solstols jucklot o pilot....lol
Mal
Mycket smutt där Juha!
Gillar skarpt. Du är en allkonstnär utan dess like!
/Markus
Gillar skarpt. Du är en allkonstnär utan dess like!
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Tack Markus.....
Oj tycker du
Nu har man gjory två "platta" dioramas......längre fram ta det till nästa nivå m nåt annat ...
En tanke m sluttande diorama typ en betongramp ner i vattnet m wn pontonkärra .....en japskärra eller en Arado...
Oj tycker du
Nu har man gjory två "platta" dioramas......längre fram ta det till nästa nivå m nåt annat ...
En tanke m sluttande diorama typ en betongramp ner i vattnet m wn pontonkärra .....en japskärra eller en Arado...
Mal
Snygg platta Juha.
Jag antecknar för fullt.
En idé börjar ta form.............
/Bosse
Jag antecknar för fullt.
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Snygg platta Juha.
Jag antecknar för fullt.
/Bosse
Tackar Bosse.... bara fråga om det är nåt specifikt du vill veta hur jag gjorde...nemas problemas
Jepp...Min kompis Simon kollar att allt ser bra ut....
jepp detta kan fungera...notera solstolen var nåt jag vevade ihop i ett nafs för o se hur det kommer o se ut...den ska göras ordentligt
Mal
Ser jag i syne, eller verkar katten sugen på cigg?
Oavsett vilket så är han fördjevvla söt.
Oavsett vilket så är han fördjevvla söt.
Jädrans vilken dioplatta riktigt nice med dom olika skikten på marken, kan inte bli annat än klockrent!! Bra liv i diot med när nästan allt kommit på plats.
Exelon
Så snyggt, så snyggt....
Simon ser lite "lurig" ut, å han är för go´!
Stefan
Simon ser lite "lurig" ut, å han är för go´!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Dags för en rostig soptunna...Jäklar vad kul detta var o göra
En mkt bra sak som kom till insikt med att bygga dioramas är att man får en möjlighet att prova på mkt nya målnings/vädringstekniker på små delar, så man inte utsätter sig för o testa live på en modell som riskeras m missnöjt jobb, så man passar på.. speciellt få till den där rost knottriga ytan som skötte sig självt m att man duttar m en svamp
En mkt bra sak som kom till insikt med att bygga dioramas är att man får en möjlighet att prova på mkt nya målnings/vädringstekniker på små delar, så man inte utsätter sig för o testa live på en modell som riskeras m missnöjt jobb, så man passar på.. speciellt få till den där rost knottriga ytan som skötte sig självt m att man duttar m en svamp
Mal
Det var ju imponerande läckert i mitt tycke , najs
Gäst- Gäst
MiniStuff- Vicesheriff
Tackar Markus....
Piloten är ett jucklo....jaja bara o fortsätta...
Piloten är ett jucklo....jaja bara o fortsätta...
Mal
Riktigt präktigt landskap, må jag säga.
Fin finish på pinalerna, så förväntningarna på spak-apan stiger.
Fin finish på pinalerna, så förväntningarna på spak-apan stiger.
Tackar Matt....
Det är det jucklot man sparat till sist lol....
Mera sågande på lemmar....
Det är det jucklot man sparat till sist lol....
Mera sågande på lemmar....
Mal
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Mals Quicky BF109E1 och diorama
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...It Is Done...
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...It Is Done...
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 2 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|