Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
+8
Azgaron
Stefan E
Hayabusa
cas
Marlin
Gigabyte
Matt_Public
Mal
12 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 4
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
Japp..
Tackar Mattias, för infon du plockat fram åt mig om denna indevid samt var han var, Kurt Ubben.
Nu till saken, har ju bara byggt ett diorama innan, lärde mig något ordentligt från förra gången.....komponera, situation mm, annars blir det ett helsike senare, antingen för mycket, eller för stelt o sterilt....
det ska ju "Målas En Tavla" komposition e mkt viktigt nu....så behöver faktiskt lite hjälp i tidigt skede (för sen är inge vidare om det är för långt gånget) , iden är klar...just bytt motor, en ny sitter i, den gamla ska snart fraktas bort o vilar på plankor, så det är ganska lungt, en figur eller två eventuell, en pilot som ska stå nånstans m en kaffe o väntar på att få huven på plats o göra en test vända ....typ nåt sånt...
notera detta är grovt nu, vilar ögoen, ska strax kika på detta igen om det är nåt som kan fungera,
så kom med förslag o feedback.....
Tackar Mattias, för infon du plockat fram åt mig om denna indevid samt var han var, Kurt Ubben.
Nu till saken, har ju bara byggt ett diorama innan, lärde mig något ordentligt från förra gången.....komponera, situation mm, annars blir det ett helsike senare, antingen för mycket, eller för stelt o sterilt....
det ska ju "Målas En Tavla" komposition e mkt viktigt nu....så behöver faktiskt lite hjälp i tidigt skede (för sen är inge vidare om det är för långt gånget) , iden är klar...just bytt motor, en ny sitter i, den gamla ska snart fraktas bort o vilar på plankor, så det är ganska lungt, en figur eller två eventuell, en pilot som ska stå nånstans m en kaffe o väntar på att få huven på plats o göra en test vända ....typ nåt sånt...
notera detta är grovt nu, vilar ögoen, ska strax kika på detta igen om det är nåt som kan fungera,
så kom med förslag o feedback.....
Mal
Sv: Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
Vad sägs om att piloten sitter istället?Mal skrev:[…] en figur eller två, eventuellt en pilot som ska stå nånstans med en kaffe […]
Stussen lägre än knäna, lätt frammåtlutad rygg och ansiktet vänt uppåt, hållandes kaffemuggen med båda händerna. Lite i andan av att ha suttit där en god stund. Gärna en stående mekaniker som inte visar några större tecken på aktivitet. Mjuk mänsklighet som kontrast till maskinens natur.
Matt_Public- Master of DNF
Sant....
Med tanke på öns skönhet med fina stränder o badbås,
Så om piloten, sitter kan då försöka scratcha en solstol....
Med tanke på öns skönhet med fina stränder o badbås,
Så om piloten, sitter kan då försöka scratcha en solstol....
Mal
Japp..im going in for it....
Letat i skrotlådan på delar till piloten...kommer bli en härlig blandning av delar lol....men tror jag kan få ihop en figur....
ska lägga upp en bild senare .
Letat i skrotlådan på delar till piloten...kommer bli en härlig blandning av delar lol....men tror jag kan få ihop en figur....
ska lägga upp en bild senare .
Mal
Japp...
Hannibal styckade kropsdelar
sparar delar i en skrotlåda (inte allt dock) hehe..men kan nog få ihop en sittande avslappnad figur av detta i en solstol .....
sen har ju en extra kåpa...tänkte köra n skrotad sådan m ett kulhål i därav motorbytet o en ny huv.....de ska vara vid sidan för o fraktas bort iom kärran e nyservad m fräsh motor ....
Hannibal styckade kropsdelar
sparar delar i en skrotlåda (inte allt dock) hehe..men kan nog få ihop en sittande avslappnad figur av detta i en solstol .....
sen har ju en extra kåpa...tänkte köra n skrotad sådan m ett kulhål i därav motorbytet o en ny huv.....de ska vara vid sidan för o fraktas bort iom kärran e nyservad m fräsh motor ....
Mal
Japp....
Gör som Bosse...han influerar en med mat när man ser hans trådar...hungrig blir man...japp denna är precis klar för o börjas med...nu ska det puttra 3-4 timmar...jepp hederlig chili Mals Way...jepp hett utav satan men smakrik.. ....
;Maten sköter sig självt
Gör som Bosse...han influerar en med mat när man ser hans trådar...hungrig blir man...japp denna är precis klar för o börjas med...nu ska det puttra 3-4 timmar...jepp hederlig chili Mals Way...jepp hett utav satan men smakrik.. ....
;Maten sköter sig självt
Mal
Har du börjat på ett Doom-diorama?
Nå, det är säkert smaskens. Också: vad dricker man till anrättningen? Bosse brukar vara noggrann med sådant.
Nå, det är säkert smaskens. Också: vad dricker man till anrättningen? Bosse brukar vara noggrann med sådant.
Heta saker är bra med blask öl , viktiga är att den är läskande ......ex Coronas m en lime i ..samt tom en Norrladns går bra....
Mal
Ser ut att bli ett levande Dio
förutom motorblocket ,,så lite motordelar på bordet med så som grenrör o lite slang skruv o bultar
ett handfat med smutsig rengöringsvätska ...
förutom motorblocket ,,så lite motordelar på bordet med så som grenrör o lite slang skruv o bultar
ett handfat med smutsig rengöringsvätska ...
Gigabyte
Finbygge och matlagning samtidigt, underbart.
Och jag håller med i valet av dryck.
En ljus lager till stark mat är nog bästa valet.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Marlin skrev:Finbygge och matlagning samtidigt, underbart.
/Bosse
Tackar bosse oja...det var stark som attan (kör med habanero med) men inte s¨starkt att det inte smakar nåt...det är balans det där...men har gjort grytan några gånger
Mal
Say Hello......till min första skada.....fördelen med extra huvar o man går på diorama, så får man en testrunda för saker på andra byggen....
En fullträff på motorn från en hurricane eller en spit....tunnat ner från isnidan så den blev galet tunnt...sen flytlim på andra sidan (mjukar plasten) iom vill inte att det bryts bitar när jag gör hålet...samt de ska ju kurvas innåt snyggt....sen försiktigt med en skalpel så den skär fint i plåten, sen formar försiktigt m en tandpetare, så man ser att plåten har krullat innåt...
Sen resinmotorn var fasiken ett jucklo.....men nu är den ihopmonterad, mer delar ska dit....ska klura hur köra en snygg skada på motorblocket...tanken är att det var en träff från långt håll, så den har tappat styrkan men tillräckligt för ett motornyte ...
Ska klura ut hur göra skadan o kika på pansarbyggare, de är ju duktiga på sånt ...
Mera karvande på pilotens kropp o provisoriskt m CA lim för o snabbt se om det ser bra ut ...
En fullträff på motorn från en hurricane eller en spit....tunnat ner från isnidan så den blev galet tunnt...sen flytlim på andra sidan (mjukar plasten) iom vill inte att det bryts bitar när jag gör hålet...samt de ska ju kurvas innåt snyggt....sen försiktigt med en skalpel så den skär fint i plåten, sen formar försiktigt m en tandpetare, så man ser att plåten har krullat innåt...
Sen resinmotorn var fasiken ett jucklo.....men nu är den ihopmonterad, mer delar ska dit....ska klura hur köra en snygg skada på motorblocket...tanken är att det var en träff från långt håll, så den har tappat styrkan men tillräckligt för ett motornyte ...
Ska klura ut hur göra skadan o kika på pansarbyggare, de är ju duktiga på sånt ...
Mera karvande på pilotens kropp o provisoriskt m CA lim för o snabbt se om det ser bra ut ...
Mal
Bra övning inför ett potentiellt bonnläpps-diorama med trasiga motorer lite halvarschlat strödda över bakgården.
Haha...ja....
Som du sa...bra sätt o öva sig i detta fall...iom ingen katastrof...samt mkt lättare o ex täcka över m presswning eller nåt mm om det skulle vata en riktig katastrof eller utesluta nåt...värre på en modell då man åker på larviga backjob så mam åsamkar sig....haha gör man ändå
för kärran e klar i sig....
Sen är det mera figurmålning med som.är en helt ny o galet rolig värld
Lär mig hela tiden .....så mkt att lära sig.o öva på
Som du sa...bra sätt o öva sig i detta fall...iom ingen katastrof...samt mkt lättare o ex täcka över m presswning eller nåt mm om det skulle vata en riktig katastrof eller utesluta nåt...värre på en modell då man åker på larviga backjob så mam åsamkar sig....haha gör man ändå
för kärran e klar i sig....
Sen är det mera figurmålning med som.är en helt ny o galet rolig värld
Lär mig hela tiden .....så mkt att lära sig.o öva på
Mal
Det här börjar ju likna intressanta saker!
Fräsigt värre!
Fräsigt värre!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar Cas.
jo vill ju få nått i blickfånget med...nån händelse...
Fick tips om att låta motorn vila på en pall istället för plankor....vilket verkar mer logiskt...lätter.montera remmar/kedjor runt om.....hmm. ja jäklar en kätting ska Ligga över ....
Måste införskaffa mer balsa...
jo vill ju få nått i blickfånget med...nån händelse...
Fick tips om att låta motorn vila på en pall istället för plankor....vilket verkar mer logiskt...lätter.montera remmar/kedjor runt om.....hmm. ja jäklar en kätting ska Ligga över ....
Måste införskaffa mer balsa...
Mal
https://i.imgur.com/hoiycVd.jpg
Du kanske redan har sett denna bild? Om inte, så kan den kanske ge lite inspiration.
/Stefan
Du kanske redan har sett denna bild? Om inte, så kan den kanske ge lite inspiration.
/Stefan
Hayabusa
Det här blir kalas!
Men... det är något som inte stämmer.......
....om man skall vara petig, hålet i kåpa och motor stämmer inte riktigt...
Bara en liten detalj, ...men jag vet att detaljerna är viktigt för dig!
Håller med om att en lastpall under motorn skulle se bättre ut.
Stefan
Men... det är något som inte stämmer.......
....om man skall vara petig, hålet i kåpa och motor stämmer inte riktigt...
Bara en liten detalj, ...men jag vet att detaljerna är viktigt för dig!
Håller med om att en lastpall under motorn skulle se bättre ut.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Snyggt jobbat Mal! Ser ut att kunna bli ett intressant dio!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Yess...du uppmärkssmma detta...som sagt inget jag missat Stefan serru.....
Titta noga på hålet...den är snettbakifrån...så hålet kommer liite längrer fram....gjorde en CSI m smal märkpenna snett .....
samt höll på m sksdan på motorblocket så den fick mer oval nrdslsgsplats.....
Täktr faktikt till litegrand.....
Titta noga på hålet...den är snettbakifrån...så hålet kommer liite längrer fram....gjorde en CSI m smal märkpenna snett .....
samt höll på m sksdan på motorblocket så den fick mer oval nrdslsgsplats.....
Täktr faktikt till litegrand.....
Mal
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Mals Quicky BF109E1 och diorama
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...It Is Done...
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...It Is Done...
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|