Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
+8
Azgaron
Stefan E
Hayabusa
cas
Marlin
Gigabyte
Matt_Public
Mal
12 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
Ser väldig bra ut så långt! Snygg dioplatta! Bra idé med blomsprutan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Figurfan...
Jovisst säkerta tt det finns aftermarket...men man lär sig hårda skolan..vinklarna måste till på fotled/fotrygg mm, så det ser naturligt ut samt hur man sitter i en solstol...
en profilbild...allt redan justerat...
Här har visa var skurit för o fixa vinklar...rött fötter o midja...sen det gula...karln saknar ju en RÖV o sitta på...så den ska fixxas...
milliput o perfect putty eller båda....
Sen solstolen...jajust det ja...ett jucklo med det då piloten ska ju sitta i en sån...
sen en pose.....
Fasiken skickar det till Stråhatt så han får fixxa min figur om man tar den enkla vägen genom detta.
Jovisst säkerta tt det finns aftermarket...men man lär sig hårda skolan..vinklarna måste till på fotled/fotrygg mm, så det ser naturligt ut samt hur man sitter i en solstol...
en profilbild...allt redan justerat...
Här har visa var skurit för o fixa vinklar...rött fötter o midja...sen det gula...karln saknar ju en RÖV o sitta på...så den ska fixxas...
milliput o perfect putty eller båda....
Sen solstolen...jajust det ja...ett jucklo med det då piloten ska ju sitta i en sån...
sen en pose.....
Fasiken skickar det till Stråhatt så han får fixxa min figur om man tar den enkla vägen genom detta.
Mal
Detta liknar ju det där man såg i den gamla goa gula boken om plastmodellbygge när man var liten! Figurmodifiering verkade då vara rena svartkonsterna, och det tror jag nog att det fortfarande är.
Grymt snyggt Juha!
Grymt snyggt Juha!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hahaha Tycker figuren ser riktigt bra ut så långt, i solstolsskissen sitter han ju väldigt naturligt. Nåt ser lite märkligt ut med hans ben bara, låren verkar aningen korta och smalbenen lite långa, men det kan vara avsaknaden av bakdel som skapar en synvilla också. Sen borde nog fötterna vara mer uppåtvinklade (om han inte är på väg att resa sig upp), tror inte man brukar ha mer än hälarna i marken när man sitter så lågt. Om du ändrar på det skulle jag föreslå att vinkla fötterna lite utåt också, som ett V.Mal skrev:Fasiken skickar det till Stråhatt så han får fixxa min figur om man tar den enkla vägen genom detta.
Grymt snyggt diorama blir det!
Stråhatt
Låren är en synvilla...iom avsaknad bakdel.....
Fötterma ska fixxas, tårna utåt hälarna in litegrand aamt uppåt m foten......
Fötterma ska fixxas, tårna utåt hälarna in litegrand aamt uppåt m foten......
Mal
Lysande Juha!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Figuren blir superfin! Ser väldigt naturlig ut nu!
Stråhatt
Tackar Stråhatt...mm
Få figurer naturliga är tamigfan en egen skola i modellbygge världen.....med andra or skitsvårt...kör med mig själv ofta som modell i spegel tom ibland för o se...prz som du sa m fötter mm då man sitter....hur ser det egentligen ut
Få figurer naturliga är tamigfan en egen skola i modellbygge världen.....med andra or skitsvårt...kör med mig själv ofta som modell i spegel tom ibland för o se...prz som du sa m fötter mm då man sitter....hur ser det egentligen ut
Mal
Semesterstämning! Kaffehurran höjde avslappnings-stuket med en tiopotens.
Matt_Public- Master of DNF
Tackar matt....
Klarlacken e på...skapar skuggor, fixxat träet, allt med oljefärger, washer, även måleri...men more to come....det ser ut som skit, men är inte klar än mera torrbors, acentuera med pinwashing mm väntar, men det får vänta till imorgon....som sagt måste få torka ifred nu
Mattlacken kommer sist sen
Klarlacken e på...skapar skuggor, fixxat träet, allt med oljefärger, washer, även måleri...men more to come....det ser ut som skit, men är inte klar än mera torrbors, acentuera med pinwashing mm väntar, men det får vänta till imorgon....som sagt måste få torka ifred nu
Mattlacken kommer sist sen
Mal
Jepp...figuren klar....
Torborstat mer med oljefärger, pinwashing....hepp...nu får den banne mig vara klar..och den får duga....say hello till min 3e figur jag nånsing gjort....fasiken vad svårt detta är...men envis..ska lära mig detta....
få saker ska dit...några plankor är o var, samt under dem lutade huvarna...
experimenterar med placering av saker.....
Torborstat mer med oljefärger, pinwashing....hepp...nu får den banne mig vara klar..och den får duga....say hello till min 3e figur jag nånsing gjort....fasiken vad svårt detta är...men envis..ska lära mig detta....
få saker ska dit...några plankor är o var, samt under dem lutade huvarna...
experimenterar med placering av saker.....
Mal
Jepp...små detaljer som är oviktiga i ett diorama....men en sak...de tillför subtilt.....stövlar ska dit i min iver flör ett flarn av hehe...fixas med Bikarbonat o CA lim kvikt
lite plankor ska dit...lte tossat här o var...sen lite hinkar m gunk i mm...
Funderar fasiken...ett parasoll/paraply...pilotfan fikar...det är varmt i kläderna o han väntar på få huven monterad typ
lite plankor ska dit...lte tossat här o var...sen lite hinkar m gunk i mm...
Funderar fasiken...ett parasoll/paraply...pilotfan fikar...det är varmt i kläderna o han väntar på få huven monterad typ
Mal
Snyggt jobbat med figuren, Mal!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar Håkan.
Inte mkt kvar nu så man kan ställa ifrån sig denna o kalla den klar
Inte mkt kvar nu så man kan ställa ifrån sig denna o kalla den klar
Mal
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Mals Quicky BF109E1 och diorama
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...It Is Done...
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: 2. Going For A Diorama...It Is Done...
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 3 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|