Trumpeters Dicker Max i skala 1/35
+9
T-34
bjork_larsson
merlin1953packard
Janne.S
MiniStuff
Caverö
JOooCKE
Azgaron
Gigabyte
13 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35
Tack Markus , det följer med en metallpipa från trumpeter i detta kit
Gigabyte
Men kom ihåg Marcus tag med kedjorna till modell gbg, jag behöver några till Bergepantern. Om ni mins den, färdig kommer den bli men vem vet när.
Caverö
Just det och ta med mycket av dom, behöver till framtida byggen. Mycket snygg vagn, Giga!
MagnusE
MagnusE
MagnusE
Tack M-E , lite pill har det blivit även i kväll , är väl inte så mycket att visa,,, med det är lite ,,,,, och små är vingmuttrar som skall sitta på varje bygel som håller resv- länkarna på plats,, har fått på två så bara,, två kvar ,,,,,,,
Gigabyte
Tjusigt! Mera småpill, och framåt går det ju!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
tjusigt giga !
Kommer bli en fin vagn , ska det bli något camo eller bara grå / sand färgad ?
Jocke
Kommer bli en fin vagn , ska det bli något camo eller bara grå / sand färgad ?
Jocke
JOooCKE
Gigabyte skrev:Tack Markus , det följer med en metallpipa från trumpeter i detta kit
Ok, inga problem. Så du fick med en pipa det fick inte jag .... står hånfullt på sidan att de här tillbehören får du köpa till
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
har fått på basfärgen o börjat bleka panelerna verktyg o små pyssel utsida vagnen skall målas sen
Lite krokar till vajen har jag fått till av lite överbliven est ,blev bra ,men den slitna looken på vajern är väl inte så lyckad
Lite krokar till vajen har jag fått till av lite överbliven est ,blev bra ,men den slitna looken på vajern är väl inte så lyckad
Gigabyte
Ser lovande ut... vilken uppsättning dekaler kommer du att använda? vilken maskin blir det?
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Ser snyggt ut Giga!
Håkan
Håkan
Tack alla Har fått på lite färg på verktyg o blekt sidorna lite till , snart färdig på utsida vagn
Gigabyte
Ser mycket bra ut Giga! Gillar högdagrarna du fått på pipa och verktyg!
Håkan
Håkan
Gott jobbat!
Gillar hur du börjar få liv i ytan på vagnen, högdagrar, slitet med rostantydan osv.
Keep up the good work!
// Johan
Gillar hur du börjar få liv i ytan på vagnen, högdagrar, slitet med rostantydan osv.
Keep up the good work!
// Johan
johan r
MiniStuff skrev:Ser lovande ut... vilken uppsättning dekaler kommer du att använda? vilken maskin blir det?
/Markus
jag vet inte vilken av dom den är,,, om jag skall vara ärlig Markus
och tack alla för erat stöd o glada kommentarer
Gigabyte
så har fått på sista lagert färg innan dekalerna skall på , bara lite inredningsdetaljer kvar plus banden sen är den klar
blev lite bättre när sista lagert kom på ,, inte så blåton ,,o lite mjukare tonigar
blev lite bättre när sista lagert kom på ,, inte så blåton ,,o lite mjukare tonigar
Gigabyte
Mycket snyggt Giga!
Håkan
Håkan
Tack Håkan o Magnus-E !! Jag skall damma ner den sen vad skall jag köra på som damm ??,, T Fx Buff eller kraftigt utspätt grå eller vit ,,,??
Gigabyte
vackert bygge det där. Den där färgen som iofs är snyggare än min xf-63 tysk-gråa, men betydligt blåare. Vad är det för färg?
Obed
Obed skrev:vackert bygge det där. Den där färgen som iofs är snyggare än min xf-63 tysk-gråa, men betydligt blåare. Vad är det för färg?
Faktum är Obed att den tyska färgen Schwarzgrau/Panzer grey (RAL7021) är en aning blå. Föredrar man Tamyias färger kan man använda sig av XF-24 (Dark Grey) och lägga till 1/5 av XF-8 (Flat Blue) så skall man få en mer exaktare ton istället för att använda XF-63.
Om det nu är så Giga har gjort vet jag inte
/Markus
p.s. skitsnyggt arbete på maskinen Giga! d.s.
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Dicker Max
» Trumpeters 103 C
» Trumpeters KV-2.
» Trumpeters P-51B/C/Mustang III 1/32
» Trumpeters KV-1 i vinterdräkt.
» Trumpeters 103 C
» Trumpeters KV-2.
» Trumpeters P-51B/C/Mustang III 1/32
» Trumpeters KV-1 i vinterdräkt.