Trumpeters Dicker Max i skala 1/35
+9
T-34
bjork_larsson
merlin1953packard
Janne.S
MiniStuff
Caverö
JOooCKE
Azgaron
Gigabyte
13 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Trumpeters Dicker Max i skala 1/35
Säger du det Ministuff, trodde Tamiya kunde mixa färgen rätt men det verkar inte så i det här fallet. På alla bilder man ser är de tyskgråa vagnarna betydligt blåare än xf 63 men mot svart ser xf63 något blå ut i alla fall, men bara lite.
Någon färg som rekommenderas om man inte vill blanda?
Obed
Gigabyte skrev:Tack Håkan o Magnus-E !! Jag skall damma ner den sen vad skall jag köra på som damm ??,, T Fx Buff eller kraftigt utspätt grå eller vit ,,,??
En länk om damm. Kanske något att ha.
http://se.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=327&page=5
MagnusE
MagnusE
Obed skrev:Säger du det Ministuff, trodde Tamiya kunde mixa färgen rätt men det verkar inte så i det här fallet. På alla bilder man ser är de tyskgråa vagnarna betydligt blåare än xf 63 men mot svart ser xf63 något blå ut i alla fall, men bara lite.
jag använder MR color NR 40 Greman Gray (Tinner bas ) eller Hobby Color H401 Schwarzgrau (spritbaserad ) Gillar MR color bäst för det är bett i den färgen och mycket god täckförmåga, mycket tack vare tinnern men är stark för omgivningen , säljes av bland andra Luckymodels .com ,,,
Gigabyte
MagnusE skrev:Gigabyte skrev:Tack Håkan o Magnus-E !! Jag skall damma ner den sen vad skall jag köra på som damm ??,, T Fx Buff eller kraftigt utspätt grå eller vit ,,,??
En länk om damm. Kanske något att ha.
http://se.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=327&page=5
MagnusE
Tack för tipset Magnus
Gigabyte
Tack för en bra länk Magnus! Måste provas!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Lovley job, mycket spännande nu. Denna vagnen vill man se färdig, har aldrig sett någon innan.
Jag tycker oxå att färgen ser ganska blå ut.
Älska damm på vagnarna.
Jag tycker oxå att färgen ser ganska blå ut.
Älska damm på vagnarna.
Caverö
Outstanding, Giga! Härligt realistisk drifts- och stridsnötning med både rost och stål som når slagfältets diffusa dagsljus!
merlin1953packard
Tack Merlin jo den kan nog bli fin ,snart är den klar har bara banden kvar o ett par dekaler ,sen är ju det dax för damm
Gigabyte
Har fått på ett band , har har satt på dekaler men tyvärr så när jag lade ett sista lager med matt klarlack så gick det åt h####te ,hade kvar lite av cellulosa förtunningen i röret till sprutan , jag körde med tamiyas klarlack det skar sig totalt o vangen blev helt VIT när klarlacken torkat , milda makaroner vad jag fick spel ,, men det var ju bara att blåsa om o börja på nytt
så här ser den ut nu helt ok tycker jag men synd på dekalerna ..
Tack för titten hälsar Giga
så här ser den ut nu helt ok tycker jag men synd på dekalerna ..
Tack för titten hälsar Giga
Gigabyte
Mycket snyggt Giga !!
Synd med dekalerna , men är inte det något du kan måla ?
Jocke
Synd med dekalerna , men är inte det något du kan måla ?
Jocke
JOooCKE
Snygg "save"
Håller med jocke om att du säkert kan måla dekalerna.
Håller med jocke om att du säkert kan måla dekalerna.
Janne.S- Moderator
Attans otur Giga! Ser snyggt ut annars!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jobbigt när det händer men skönt när det är över och man lyckats såpas bra som du gjort.
Är ljuddämparen gjord i rostfritt? det blanka ser väl lite mysko ut, annars bra jobbat.
Är ljuddämparen gjord i rostfritt? det blanka ser väl lite mysko ut, annars bra jobbat.
Caverö
Tacka alla för positiva kommentarer o stöd ,, jo ljuddämparen är väl glansig den har jag polerat upp med grafitpulver men lite utspädd rostbrun färg o lite damm kommer att tona ner den , måla dekaler ,,det vette tusan om jag kan göra så det ser hyfsat ut , det får bli nya dekaler av vanligt snitt
Gigabyte
Lite sent, kanske, men jag infaller helt i tidigare hyllningskör! Det här bygget "känns" verkligen mycket metall, även om vi vet att det är plast. Ger verkligen ett "tungt" intryck! Snyggt jobb!
merlin1953packard
Tack Merlin den är nu färdig , mera bilder finnes i bildrutan
Gigabyte
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Dicker Max
» Trumpeters 103 C
» Trumpeters KV-2.
» Trumpeters P-51B/C/Mustang III 1/32
» Trumpeters KV-1 i vinterdräkt.
» Trumpeters 103 C