WW2 Japan Diorama
+8
Caverö
linusorn
Mal
Stråhatt
Azgaron
cas
Matt_Public
andersb80
12 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
WW2 Japan Diorama
Dags för nästa projekt i dioramabyggandet! Denna gång tänkte jag mig lite japanskt, så detta har inskaffats till och börja med:
Jag börjar lite lätt med jeepen. Detta är innehållet i boxen:
Inte den mest detaljerade modellen men det medför förstås att det går desto fortare att sätta ihop. Efter 45 minuter är ca 50 % av byggandet klart:
Jag börjar lite lätt med jeepen. Detta är innehållet i boxen:
Inte den mest detaljerade modellen men det medför förstås att det går desto fortare att sätta ihop. Efter 45 minuter är ca 50 % av byggandet klart:
andersb80
Sv: WW2 Japan Diorama
Japanska dion är alltid välkomna!
Eller rättare sagt, ALLA dion är oerhört välkomna!
Detta skall bli kul att se!
Eller rättare sagt, ALLA dion är oerhört välkomna!
Detta skall bli kul att se!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Trevlig liten kärra du skaffat till Zeron!
Ska bli kul att följa!
Håkan
Ska bli kul att följa!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ja, mer diorama! Kommer det bli lite djungel?
Senast ändrad av Stråhatt den mån 10 nov 2014, 22:15, ändrad totalt 1 gång
Stråhatt
Jag vet inte riktigt. Tänker mig kanske en grusig landningsbana med lite djungel i bakgrunden. Men jag får se
andersb80
andersb80 skrev:Jag vet inte riktigt. Tänker mig kanske en grusig landningsbana med lite djungel i bakgrunden. Men jag får se
Yes....Yes...låter verkligen kalas.....ser verkligen fram emot det
Mal
Satt igår och pulade klart med jeepen. Så voila! Ursäkta de dåliga fotona (har inte fått koll på hur jag ska ställa in Galaxy S5 mobilen för att det ska bli hyfsade närbilder).
Tamiya färgerna jag köpte just för denna modell var inte jättebra i mitt tycke. De täckte rätt dåligt i jämförelse med Vallejo, GW och Armypainters färger och jag fick måla flera lager. Jag väntar med vädringen av modellen tills jag vet hur dioramat ska vara.
Tycker det var en trevlig modell att bygga. Passformen på delarna var 100 % perfekt, fick inga problem någonstans. Den är förstås inte så detaljerad men är rätt charmig ändå. Modellen av officeraren med samurajsvärdet avvaktar jag med tills jag har en bättre idé till dioramats utseende.
Tamiya färgerna jag köpte just för denna modell var inte jättebra i mitt tycke. De täckte rätt dåligt i jämförelse med Vallejo, GW och Armypainters färger och jag fick måla flera lager. Jag väntar med vädringen av modellen tills jag vet hur dioramat ska vara.
Tycker det var en trevlig modell att bygga. Passformen på delarna var 100 % perfekt, fick inga problem någonstans. Den är förstås inte så detaljerad men är rätt charmig ändå. Modellen av officeraren med samurajsvärdet avvaktar jag med tills jag har en bättre idé till dioramats utseende.
andersb80
Snygg liten kärra!
Penselmålade du Tamiya-färgerna? Det är en färg som verkligen är svår att penselmåla, det är då säkert. Sprutmålning är nästan ett måste för dessa.
Penselmålade du Tamiya-färgerna? Det är en färg som verkligen är svår att penselmåla, det är då säkert. Sprutmålning är nästan ett måste för dessa.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Trevlig liten kärra! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ser kalas ut
Samt som de ovanstående sa...Tamiya färger passar way better i abn...
Vallejos är fina o penselmåla med tycker jag, penselmålar med deras Modelair då den är tunnare....smaksak iof...
Samt som de ovanstående sa...Tamiya färger passar way better i abn...
Vallejos är fina o penselmåla med tycker jag, penselmålar med deras Modelair då den är tunnare....smaksak iof...
Mal
I helgen gav jag mig på att starta med Zero planet. Första intrycket; en underbar modell att bygga! Allt verkligen bara faller på plats och instruktionerna är klockrena.
Cockpit är första steg, här är delarna till instrumentbrädan först var för sig och sedan ihopsatta. Dekalerna är fina och lättarbetade.
Nästa steg är cockpit golvet, inte så mycket att säga om det
Jag hoppade över sätet för jag har inte bestämt mig om jag ska ha en pilot där eller inte. Men det lutar till att piloten får stå på marken istället, så att jag kan använda ets delarna för bältet som inköpts separat.
Så nosen blev nästa del. Jag valde att inte lägga ner något målningsarbete på det som inte kommer synas.
Cockpit är första steg, här är delarna till instrumentbrädan först var för sig och sedan ihopsatta. Dekalerna är fina och lättarbetade.
Nästa steg är cockpit golvet, inte så mycket att säga om det
Jag hoppade över sätet för jag har inte bestämt mig om jag ska ha en pilot där eller inte. Men det lutar till att piloten får stå på marken istället, så att jag kan använda ets delarna för bältet som inköpts separat.
Så nosen blev nästa del. Jag valde att inte lägga ner något målningsarbete på det som inte kommer synas.
andersb80
Åhå! Flygbygget är igång.
Jag röstar för två piloter, så kan de prata med varandra inför uppdraget.
Jag röstar för två piloter, så kan de prata med varandra inför uppdraget.
Matt_Public- Master of DNF
Säger samma sak...
Ska bli spännande, Gillar verkligen Zeros, så snygga linjer på dem.......
Samt det ser riktigt bra ut detta, snygg instrument panel som poppar ut där.....gillas mkt.
Ska bli spännande, Gillar verkligen Zeros, så snygga linjer på dem.......
Samt det ser riktigt bra ut detta, snygg instrument panel som poppar ut där.....gillas mkt.
Mal
Igår byggde jag ihop cockpit. Det gick kalasbra, den enda jag fick lite problem med var bältet. Jag har köpt uppdateringskitet med etsade delar till bältet och oj vad tunna de var Men det blev rätt bra till slut.
Jag får se om jag ska chippa lite mer, men jag tror inte det. Jag vill nog inte bygga planet fullt så chippat som de flesta verka bygga sina Zero modeller.
Jag får se om jag ska chippa lite mer, men jag tror inte det. Jag vill nog inte bygga planet fullt så chippat som de flesta verka bygga sina Zero modeller.
andersb80
Tamejtusan så vackert det blir!
Ser lite osäkert ut med bara ett snöre över ryggen, men 3-punktsbälte duger ju gott om man inte är så orolig att piloten skall halka ut.
Ser lite osäkert ut med bara ett snöre över ryggen, men 3-punktsbälte duger ju gott om man inte är så orolig att piloten skall halka ut.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar
Det har du rätt i. Är det något som är fel på designen av modellen eller var det så i verkligheten?
Det har du rätt i. Är det något som är fel på designen av modellen eller var det så i verkligheten?
andersb80
Mjae, det är nog fel på verkligheten. Mals stora Zero har precis lika få bälten...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt målat och fipplat....ser grymt ut...
Japp det är rätt med bältena på de japanska kärrorna......
Japs bmbplan har bara 2...
Japp det är rätt med bältena på de japanska kärrorna......
Japs bmbplan har bara 2...
Mal
Ingen aerobatic-flygning för dom med andra ord!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Smile for the TIME - (ny diorama med samma nämn som förre diorama)
» Diorama ide...
» Ett diorama.
» WWI diorama.
» Stads diorama.
» Diorama ide...
» Ett diorama.
» WWI diorama.
» Stads diorama.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet