Sharkmouth Tiffie
+22
Stråhatt
flarpen
Fredrik A
Tobiasr
MiniStuff
TommyKillander
Erik
Henrik Bergman
johan r
frznlogic
Martin Bo
Marlin
linusorn
Caverö
Tobias
Mal
Janne.S
Gigabyte
Azgaron
Matt_Public
Stefan E
cas
26 posters
Sida 10 av 23
Sida 10 av 23 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 16 ... 23
Sv: Sharkmouth Tiffie
Caverö skrev:Ah lite skabbigt tycker jag
Nä tusan va snyggt det kan bli, det är bara ljuvligt att se
Det skall bli skabbigare sen, när jag börjar med slutvädring. Det är planen åtminstone!
Dessutom, tack för berömmet herr domare !
Matt_Public skrev:Jojo, att lägga skulden på dem längre ner i organisationen är ju en klassiker i många storskaliga verksamheter.cas skrev:Det skall ju vara lite halvtattigt i denna skalan, så ev. glipor och missmatchningar kan man skylla på dåligt plåtarbete hos Gloster!
Också: förträffliga hjulhus! Rena sagolandet.
Skylla på en underleverantör är A och O i min bransch...
Tack och bock!
Tack du! Man gör så gott man kan!Gigabyte skrev:Rackas läcker uppgradering av bygget där Cas
cas- Vicesheriff
Snyggt jobbat! Snygga bössor och hjulhus!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Janne och Håkan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Stefan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Bara ett litet bump så ni vet att tråden lever =)
Har äntligen tagit mod till mig och återigen satt igång med bälten, denna gång Radu Brinzans Sutton QS-bälten.
Ryggbältena går väldigt bra om jag får säga det själv eller rättare sagt, gick bra, för nu pingade ett fäste iväg nånstans i hobbyskrubben och kommer aldrig med återfinnas. Jag anbefaller rast och vila, innan jag gör nåt överilat!
Har äntligen tagit mod till mig och återigen satt igång med bälten, denna gång Radu Brinzans Sutton QS-bälten.
Ryggbältena går väldigt bra om jag får säga det själv eller rättare sagt, gick bra, för nu pingade ett fäste iväg nånstans i hobbyskrubben och kommer aldrig med återfinnas. Jag anbefaller rast och vila, innan jag gör nåt överilat!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag säger det med övertygelse: bälten är ohelig svartkonst!
Matt_Public- Master of DNF
Tack Juha!
Och nu lite äventyr i Bältrike:
För länge sen började jag med HGW-bältena för de skulle minsann vara fina som snus dom.
Först skulle man skrynkla ihop dom, som om de redan hade misslyckats
Trä på lite hyskor och en hel baksida med öljetter.
Ser ju ok ut såhär långt
Erm? Skall det vara grejer som sitter fast i stolen också? Och inte bara ryggpansaret?
Men här börjar jag tvivla
Nepp, jag gillar inte hur bältena ser ut alls!
Ben-remmarna är helt fel och det känns inte bra alls.
Så jag ersatte rubbet med RB Productions Sutton QS-bälten.
Nu snackar vi!
Inget fusk här, samtliga remmar träs genom alla öglor och fästen som på riktigt. Benremmarna ser riktigt bra ut dom med (inte klara ännu, men men...) Dessutom är dom snälla nog att påminna en om att limma allt med vitlim och inte snabblim.
Följaktligen slet jag loss HGW-eländet och satte dit dessa istället.
Då var det inga ursäkter kvar alls att undvika att sätta ryggpansaret på plats.
Återanvände fästet från HGW, för RB:s pingade iväg när jag skulle putsa rent det.
Nåja, det blir nog väl...
Nästa steg blir att få dit benremmarna på stolen och sen får allt på plats och lite schysst häng på allt. Hur svårt kan det vara?
Och nu lite äventyr i Bältrike:
För länge sen började jag med HGW-bältena för de skulle minsann vara fina som snus dom.
Först skulle man skrynkla ihop dom, som om de redan hade misslyckats
Trä på lite hyskor och en hel baksida med öljetter.
Ser ju ok ut såhär långt
Erm? Skall det vara grejer som sitter fast i stolen också? Och inte bara ryggpansaret?
Men här börjar jag tvivla
Nepp, jag gillar inte hur bältena ser ut alls!
Ben-remmarna är helt fel och det känns inte bra alls.
Så jag ersatte rubbet med RB Productions Sutton QS-bälten.
Nu snackar vi!
Inget fusk här, samtliga remmar träs genom alla öglor och fästen som på riktigt. Benremmarna ser riktigt bra ut dom med (inte klara ännu, men men...) Dessutom är dom snälla nog att påminna en om att limma allt med vitlim och inte snabblim.
Följaktligen slet jag loss HGW-eländet och satte dit dessa istället.
Då var det inga ursäkter kvar alls att undvika att sätta ryggpansaret på plats.
Återanvände fästet från HGW, för RB:s pingade iväg när jag skulle putsa rent det.
Nåja, det blir nog väl...
Nästa steg blir att få dit benremmarna på stolen och sen får allt på plats och lite schysst häng på allt. Hur svårt kan det vara?
cas- Vicesheriff
Gwuul!
Bälten är mer mickel än någonsin. Jag önskar dig lycka och framgång på de sju haven.
Bälten är mer mickel än någonsin. Jag önskar dig lycka och framgång på de sju haven.
Man tackar! Jag suger åt mig alla lyckösnkningar jag får, för det här är allt annat än lätt.
Undrar om man kan fukta bältena lätt för att drapera dom lite snyggare och inte så Origami-kantigt?
Undrar om man kan fukta bältena lätt för att drapera dom lite snyggare och inte så Origami-kantigt?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Att bälten kan vara egna byggsatser i sig det är ingen underdrift i det här fallet, det ser ut att vara ordentligt jobbigt
Snyggt lär det bli
Snyggt lär det bli
Caverö
Tack Caverö!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt! Skönt att ha den biten under bältet!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Men nu får du väl ändå skärpa dig.Azgaron skrev:Skönt att ha den biten under bältet!
Snyggt jobbat!
Efter tre kompletta säten i min Änka vet jag vilket jäkla pillerjobb dessa bälten är!
Men jäkligt snyggt bli det!
Om du bara redan har monterat dem så tror jag absolut att det skulle funka att fukta o forma dem så de ligger lite bättre!
Stefan
Efter tre kompletta säten i min Änka vet jag vilket jäkla pillerjobb dessa bälten är!
Men jäkligt snyggt bli det!
Om du bara redan har monterat dem så tror jag absolut att det skulle funka att fukta o forma dem så de ligger lite bättre!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Jäklars vad fint det ser ut so far.....
Geymmt fipplat...japp Radubs prylar äger ....
Geymmt fipplat...japp Radubs prylar äger ....
Mal
Matt_Public skrev:Men nu får du väl ändå skärpa dig.Azgaron skrev:Skönt att ha den biten under bältet!
Gnnnn!!!!
Tack ändå Håkan!
Stefan: jag kanske fuktar dom med en lätt brun flory-wash....det borde ge både djup och rätt form
Kul att du gillar den Juha!
cas- Vicesheriff
Idag är det årsdagen sen bygget startades!
Det kan man väl fira med en liten bild?
Jag håller på att roa mig med torrpassning av kroppsidorna mot resten av strukturen.
Bäste vägen till framgång verkar (även denna gång) att limma mot vingroten först och därefter mot övrig struktur. Men det har störst chans att bli glipminimerat då, så det får bli så!
Har lekt lite med idén att skära bort en plåt till för att kunna se in mer i cockpit (därav snittmarkeringen på bilden) men jag inser att det skulle krävas roderlinor, motorkontroll-länkage och massa monteringsfunktioner för skruvarna så jag lägger nog ner det.
Annars lär jag ha att göra ganska många månader extra, och jag vill nog hellre bli klar nån gång
Så grattis på startdagen då, #BigTiffie!
Det kan man väl fira med en liten bild?
Jag håller på att roa mig med torrpassning av kroppsidorna mot resten av strukturen.
Bäste vägen till framgång verkar (även denna gång) att limma mot vingroten först och därefter mot övrig struktur. Men det har störst chans att bli glipminimerat då, så det får bli så!
Har lekt lite med idén att skära bort en plåt till för att kunna se in mer i cockpit (därav snittmarkeringen på bilden) men jag inser att det skulle krävas roderlinor, motorkontroll-länkage och massa monteringsfunktioner för skruvarna så jag lägger nog ner det.
Annars lär jag ha att göra ganska många månader extra, och jag vill nog hellre bli klar nån gång
Så grattis på startdagen då, #BigTiffie!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tyckte just att det var en lite väl halvhjärtad pre-shade.cas skrev: (därav snittmarkeringen på bilden)
Också: förtvivlat snyggt jobbat såhär långt.
Allt förutom det plastrena i fotot luktar ju flygmuseum lång väg.
Djupt andetag.
Dags för den svåra biten.
Kroppshalvor skall ihop på nåt vänster.
Först, en liten konstpausför det är en hel del som måste preppas innan allt kan kapslas in.
Bältena är på plats, men dom tog jag inget separat foto på.
Här har vi åtgärdat en liten kran på trimhjulet:
Sporrstället och dess lilla schakt behövde spackel, och ja, SAC levererar detta lille ben i två delar, men då går det ju att svänga på.
Lagom mycket färg på inkromet. Chansar villt här är jag inte tror att jag behöver måla allt alu på insidan.
Närbild på cockpit visar bälten. Funderar på att lägga en brun wash på det, för att piffa det lite. Tankar på det?
Det var det, nu finns det INGEN återvändo längre. Jag börjar med högersidan (för jag hade fortfarande en trottel kvar att sätta dit och den var lite svår att nå annars)
Instruktionerna och jag själv förordar starkt att limma vingfogen först. Ok då, vi klämmer väl på den så gott det går.
Allt klämmande till trots så får jag göra om den här fogen över klaffarna.
Nå, lite måste man ju roa sig med.
Och här kommer andra kroppshalvan, på samma sätt som tidigare.
Vingfogen blev perfekt!
Lite glipor är det allt, men det är mycket plast, och mjuk är den också så det är inte så konstigt att det skevar lite. Tror det kommer ordna sig till slut.
Detta skall fixas med våld, för det går att klämma ihop med fingrarna så skruvstäd behövs inte ens. Puh!
Glad i hågen torrpassade jag alla plåtar runt kylaren också, trots att dom hade tejp på insidan och annat.
Lite klämmande här också så går det nog ihop utan några stora mängder spackel
Fast nu börjar Tiffien bli alldeles för stor för min fotohörna..
Gulp!
//Christer
Dags för den svåra biten.
Kroppshalvor skall ihop på nåt vänster.
Först, en liten konstpausför det är en hel del som måste preppas innan allt kan kapslas in.
Bältena är på plats, men dom tog jag inget separat foto på.
Här har vi åtgärdat en liten kran på trimhjulet:
Sporrstället och dess lilla schakt behövde spackel, och ja, SAC levererar detta lille ben i två delar, men då går det ju att svänga på.
Lagom mycket färg på inkromet. Chansar villt här är jag inte tror att jag behöver måla allt alu på insidan.
Närbild på cockpit visar bälten. Funderar på att lägga en brun wash på det, för att piffa det lite. Tankar på det?
Det var det, nu finns det INGEN återvändo längre. Jag börjar med högersidan (för jag hade fortfarande en trottel kvar att sätta dit och den var lite svår att nå annars)
Instruktionerna och jag själv förordar starkt att limma vingfogen först. Ok då, vi klämmer väl på den så gott det går.
Allt klämmande till trots så får jag göra om den här fogen över klaffarna.
Nå, lite måste man ju roa sig med.
Och här kommer andra kroppshalvan, på samma sätt som tidigare.
Vingfogen blev perfekt!
Lite glipor är det allt, men det är mycket plast, och mjuk är den också så det är inte så konstigt att det skevar lite. Tror det kommer ordna sig till slut.
Detta skall fixas med våld, för det går att klämma ihop med fingrarna så skruvstäd behövs inte ens. Puh!
Glad i hågen torrpassade jag alla plåtar runt kylaren också, trots att dom hade tejp på insidan och annat.
Lite klämmande här också så går det nog ihop utan några stora mängder spackel
Fast nu börjar Tiffien bli alldeles för stor för min fotohörna..
Gulp!
//Christer
cas- Vicesheriff
Spännande!
Vilket bygge - här sitter jag och med små klädnypor och tampas med flygplan i 1/72... Känns lite futtigt i jämförelse
Hursomhelst ser det kalas ut!
En fundering kring bältena; hur poröst material är det ? Finns det risk att det suger åt sig för mycket wash ? Jag har bara jobbat med ets-bälten så jag är lite nyfiken på materialet...
Tommy
Vilket bygge - här sitter jag och med små klädnypor och tampas med flygplan i 1/72... Känns lite futtigt i jämförelse
En fundering kring bältena; hur poröst material är det ? Finns det risk att det suger åt sig för mycket wash ? Jag har bara jobbat med ets-bälten så jag är lite nyfiken på materialet...
Tommy
TommyKillander
Applicera outspädd oljefärg på bältena och torka sedan bort så mycket som det bara går, tycker jag.
Också: uschiamej, vad tjusigt det här blir.
TommyKillander skrev:Spännande!
Tommy
Tack Tommy! Du kompenserar rätt bra med ditt trädäck ;-)
Det är papper, och mycket porösare än Eduards "Superfabric" så det är risk att det suger åt sig ganska bra.
Har testat lite på en bit som blev över och det kan funka med Florys washer
Tack du!Matt_Public skrev:Applicera outspädd oljefärg på bältena och torka sedan bort så mycket som det bara går, tycker jag.
Outspädd oljefärg? Rena rama häxkonsterna det!
cas- Vicesheriff
Sida 10 av 23 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 16 ... 23
Sida 10 av 23
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet