Figurer med Stråhatt
+10
denstore
SkelettetS
Mal
johan r
Caverö
cas
Gigabyte
Azgaron
Matt_Public
Stråhatt
14 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Figurer med Stråhatt
Ojojoj vad lång tid det här tog… :/ Tack för kommentarerna Cas, Ola, Azgaron! Nu kallar jag dessa färdiga, slänger upp dem på E-bukten© och återgår till… tja, nåt av alla andra startade projekt… Största anledningen till att det drog ut på tiden var att jag blev i stort sett klar med tyraniderna, insåg att jag var totalt missnöjd, la dem i t-spriten och började om. Och sen var det lite ansträngande att batch-måla två arméer samtidigt, så det bidrog väl också… Hur som helst. Såhär blev det:
Stråhatt
Jäklar vad snyggt målat och VÄDRAT.....
inte mkt för fantasy figurer, men en sak kan jag säga, du kan måla och vädra, höga betyg från mig.....
inte mkt för fantasy figurer, men en sak kan jag säga, du kan måla och vädra, höga betyg från mig.....
Mal
Det blev ju attans nice! Snyggt målat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Inget livar upp en dag som lite W40K gubbar!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
fanken kan inte se bilderna, warseer är uppenbarligen blockat på jobbet *host host*
SkelettetS
Matt_Public skrev:Grymma turktuttar som hästtjejen åkt på, alltså. Deformerade harnesket och allt.
OK, time out här nu. Domaren behöver konsulteras.
Vad är "Turktuttar"?
Varsågod att återgå till diskussionen om de fina figurerna, så snart frågan är besvarad.
denstore
När man tar ett fast grepp om någons bröstvårtor och vrider dem i syfte att överraska på ett rätt obehagligt vis.denstore skrev:Vad är "Turktuttar"?
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:När man tar ett fast grepp om någons bröstvårtor och vrider dem i syfte att överraska på ett rätt obehagligt vis.denstore skrev:Vad är "Turktuttar"?
Är det en paringsritual där uppe i norrlänska inlandet aka Jämtland ???
Oavsätt grymt snygga figurer Stråhatt! Har bara spelat warhammer på pc, tror det hette dark omen eller liknande. Så har dålig koll på dessa men riktigt coola figurer.
Exelon
Kanske i Strömsund. Hurr!Exelon skrev:Är det en parningsritual där uppe i norrlänska inlandet, a.k.a. Jämtland?
Matt_Public skrev:Kanske i Strömsund. Hurr!Exelon skrev:Är det en parningsritual där uppe i norrlänska inlandet, a.k.a. Jämtland?
Kanske det! Har en släktig som bodde där en vända, han sa att dom var lite märkliga där. Fast det finns väl typ lika mycket björn som folk där så man vet ju inte vad dom har hållit på med.....
Exelon
Djupa banjo-södern, liksom.Exelon skrev:Kanske det! Har en släktig som bodde där en vända, han sa att dom var lite märkliga där.
Var glad för det. Jag har skräckhistorier nog för en helkväll.Exelon skrev:Fast det finns väl typ lika mycket björn som folk där, så man vet ju inte vad dom har hållit på med...
Gör ett försök till HLR på denna tråd! Mina intressen är evigt oförutsägbara, men nu är jag tillbaka i fantasy verkar det som. För snart ett år sen valde ju Games Workshop att avancera storyn i Warhammer Fantasy ganska rejält, genom att låta kaosgudarna förstöra hela världen och flytta spelet till en sorts magisk postapokalyps, där folk använder runda ståplattor istället för fyrkantiga. Man blev ju lite förvirrad. Men jag gillar den nya settingen, och de nya spelreglerna är betydligt friare och låter en bygga sin armé hur man vill, så även om jag inte testat att spela än så känns det mer motiverat att bara måla sporadiska figurer från alla möjliga arter och allianser. Det man känner för i stunden liksom. För ett tag sen kände jag för bönder med bågar, från det forna Bretonnia:
Och nu har jag blivit väldigt sugen på ogres, eller ogors som de kallas nu för tiden. Officiella färgschemat är väldigt färgglatt, med ljus mänsklig hudfärg och kulörta byxor, men jag siktar på något mer likt förra utgåvans box-art.
Färdig med hudtonerna på mina tre första tjockisar, känns det som. Blandade Flat Flesh och Sky Blue från Tamiya för att få den grågröna färgen, målat över brun grundfärg och highlightat med Flat Flesh och vitt. Svårt att få grågrönt att kännas livfullt, men känner mig hyfsat nöjd med detta försök.
Och nu har jag blivit väldigt sugen på ogres, eller ogors som de kallas nu för tiden. Officiella färgschemat är väldigt färgglatt, med ljus mänsklig hudfärg och kulörta byxor, men jag siktar på något mer likt förra utgåvans box-art.
Färdig med hudtonerna på mina tre första tjockisar, känns det som. Blandade Flat Flesh och Sky Blue från Tamiya för att få den grågröna färgen, målat över brun grundfärg och highlightat med Flat Flesh och vitt. Svårt att få grågrönt att kännas livfullt, men känner mig hyfsat nöjd med detta försök.
Stråhatt
Ooohohohoo! *kacklar förtjust*
Där det finns Ogres så förekommer det väl även Gnoblars?
Där det finns Ogres så förekommer det väl även Gnoblars?
Snygga figurer! Ogrerna ser grymma ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar tackar!
Jodå, Matt, självfallet finns det gnoblars i närheten
Här är de färdiga ogrerna! De blev väldigt standard alltså, inget moddande och inget särskilt kreativt färgläggande, krigsmålningarna är snodda rätt av från förra utgåvans lådor. Använde Citadels "Blood for the blood god" till det röda, en färg som ska se ut som blod (och gör ett rätt bra jobb på det), men nästa gång ska jag komma ihåg att måla den efter mattlacken så den får behålla sin lyster
Jodå, Matt, självfallet finns det gnoblars i närheten
Här är de färdiga ogrerna! De blev väldigt standard alltså, inget moddande och inget särskilt kreativt färgläggande, krigsmålningarna är snodda rätt av från förra utgåvans lådor. Använde Citadels "Blood for the blood god" till det röda, en färg som ska se ut som blod (och gör ett rätt bra jobb på det), men nästa gång ska jag komma ihåg att måla den efter mattlacken så den får behålla sin lyster
Stråhatt
Ruskigt (sic!) fräcka figurer! Bra fint målat.
Hmmm, är det en yoda som sticker upp i bältesväskan på en av dem???
Hmmm, är det en yoda som sticker upp i bältesväskan på en av dem???
glimturen
Stöddiga typer de där!
Snyggt målat är det allt
Snyggt målat är det allt
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Figurer i 1/72...
» MB mytologiska figurer 1/24
» US Vietnam-figurer?