Maestro Models Saab Safir/SK 50 1/48 Decals
5 posters
Sida 1 av 1
Maestro Models Saab Safir/SK 50 1/48 Decals
I lådan damp det ner lite dekaler till mitt pågående Safir bygge.
Tänkte visa några bilder, samt mitt omdöme om dekalerna.
Tre svenska dekalalternativ (cammo Safirer) varav det ena är den Safir jag har loggat mest flygtid i.
Övriga alternativ är två norska (civil och militär), märkningar för holländsk, japansk, fransk, österrikisk, tunisisk samt en what if (Air Amerika).
Jag tycker det är bra märkningsalternativ på dekalarket. Dekalerna ser tunna och fina ut, med bra färger.
Kronmärkena ser väldigt fina ut, och stencilerna är riktigt fina.
Ett plus är dekalerna till instrumentpanelerna. Utan dessa ser cockpit;en väldigt tom, ut.
Det enda negativa, är avsaknaden av registreringen på vänster vinges undersida på LN-MAZ och SE-KVY.
Vi får hoppas att det kommer ett litet tilläggsark med detta. Annars är det inga större problem att måla dessa.
Det finns många fler målningsalternativ kvar att göra dekaler av, så jag ser fram emot en uppföljare.
Dekalerna rekommenderas.
/Henrik
Tänkte visa några bilder, samt mitt omdöme om dekalerna.
Tre svenska dekalalternativ (cammo Safirer) varav det ena är den Safir jag har loggat mest flygtid i.
Övriga alternativ är två norska (civil och militär), märkningar för holländsk, japansk, fransk, österrikisk, tunisisk samt en what if (Air Amerika).
Jag tycker det är bra märkningsalternativ på dekalarket. Dekalerna ser tunna och fina ut, med bra färger.
Kronmärkena ser väldigt fina ut, och stencilerna är riktigt fina.
Ett plus är dekalerna till instrumentpanelerna. Utan dessa ser cockpit;en väldigt tom, ut.
Det enda negativa, är avsaknaden av registreringen på vänster vinges undersida på LN-MAZ och SE-KVY.
Vi får hoppas att det kommer ett litet tilläggsark med detta. Annars är det inga större problem att måla dessa.
Det finns många fler målningsalternativ kvar att göra dekaler av, så jag ser fram emot en uppföljare.
Dekalerna rekommenderas.
/Henrik
Henrik Bergman
Sv: Maestro Models Saab Safir/SK 50 1/48 Decals
F7 maskinen borde man ju bygga nån gång =)
Tack för titten!
Tack för titten!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Blir att skaffa det här arket!
Jag vill bygga antingen en gul maskin (som man fick med i asken) eller ännu hellre en camouflerad med day-glo-markeringar.
Det är den camouflerade maskinen som jag växte upp med när jag bodde vid flygfältet i Kallinge (F17).
På arket finns ju TVÅ sådana maskiner.....
Önskar bara man hade fått en F17 maskin också.....
Stefan
Jag vill bygga antingen en gul maskin (som man fick med i asken) eller ännu hellre en camouflerad med day-glo-markeringar.
Det är den camouflerade maskinen som jag växte upp med när jag bodde vid flygfältet i Kallinge (F17).
På arket finns ju TVÅ sådana maskiner.....
Önskar bara man hade fått en F17 maskin också.....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Just det, ja.
Day-glo finns inte med på dekal arket, så det får man fixa på annat sätt.
/Henrik
/Henrik
Henrik Bergman
Det var lite snålt tycker jag allt!Henrik Bergman skrev:Just det, ja.
/Henrik
Annars är det ju väldigt många saftiga alternativ, nästan lite för många Vill ju bygga den med camo, men samtidigt ser de civila kärrorna riktigt snygga ut! Blir till att köpa många...
LudvigN
Liknande ämnen
» Hawker Hunter Mk 50, 1/48, Maestro Models.
» SAAB Safir 91
» Saab Safir i 1/48
» Tarangus Saab Safir 1/48
» SAAB Sk50 Safir, Tarangus 1/48
» SAAB Safir 91
» Saab Safir i 1/48
» Tarangus Saab Safir 1/48
» SAAB Sk50 Safir, Tarangus 1/48
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet