Eduard Fw 190D JV44 Dual Combo
+12
Tobias
Gigabyte
linusorn
Henrik Bergman
Stefan E
Janne.S
Azgaron
Mal
Caverö
Matt_Public
cas
frznlogic
16 posters
Sida 9 av 19
Sida 9 av 19 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14 ... 19
Sv: Eduard Fw 190D JV44 Dual Combo
Snabb uppdatering från igårkväll. Tog loss bandskyddet eller vad man ska kalla det och råkade få med mig hela kanonen, vilket visade sig bli ganska bra. Det förenklade ihopmonteringen påtagligt 😉.
Har även satt dit vingen undersida men inga bilder på det ännu ☺️
Har även satt dit vingen undersida men inga bilder på det ännu ☺️
frznlogic
Sådär skall det se ut ja!
Bra betvingat av ets-jucklot
Bra betvingat av ets-jucklot
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack alla för kommentarer, det uppskattas ☺️. En till snabb uppdatering, satt och slipade lite medans jag lyssnade på lite tal. Inget spännande.
Jag är väldigt nöjd med passformen, den är bra. Fick slipa lite framkant på vingen, bakkant och framkant mot kroppen annars väldigt fint. Klart bättre än den hemska luckan framför cockpit 😉
Jag är väldigt nöjd med passformen, den är bra. Fick slipa lite framkant på vingen, bakkant och framkant mot kroppen annars väldigt fint. Klart bättre än den hemska luckan framför cockpit 😉
frznlogic
Snyggt jobbat. Kan vara lite mekig den där modellen. Men fullt byggbar med tålamod och en massa torrpassande. Try a million times, glue one är melodin.
linusorn
Inte illa alls!
Blir nästan sugen att sätta tänderna i en Anton när jag ser allt detta smaskiga.
Finns det nån quickboost-ersättare att ta till för nos-kanonluckan?
Blir nästan sugen att sätta tänderna i en Anton när jag ser allt detta smaskiga.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt jobbat!
Men låt oss titta på den lilla 262an också!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Aj fan det är där jag fick det fel alltså, jag brukar köra på try Once, glue a million times 😂linusorn skrev:Snyggt jobbat. Kan vara lite mekig den där modellen. Men fullt byggbar med tålamod och en massa torrpassande. Try a million times, glue one är melodin.
Mitt största problem är nog allt ets, det är mycket att hålla reda på ☺️
cas skrev:Inte illa alls!
Jag har ingen koll faktiskt. Jag tror problemet i mitt fall är att nosen blivit någon halv mm för bred. Borde egentligen bara ha skurit isär kåpan längs med och fält in en skiva plast för att bredda kåpan. Lite för sent nu dock.
Stefan E skrev:Snyggt jobbat!
Stefan
Hm den påbörjades för länge sedan i den här tråden☺️.Jag avbröt mig av någon orsak. Just det någon ville kanske ha dekalerna så skulle vi byta. Någon som känner sig träffad? 😁jag har helt glömt bort det där! Oavsett bilder kanske ikväll 😉
frznlogic
Snyggt jobbat! Ser fint ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan!
Lite mer byggt idag. Har spacklat och slipat lite smått på den där vingens bakkant över flapsen som sabbades när jag var tvungen att bryta loss flapsen. Som tur är sitter skadan relativt bra till, inga direkta detaljer i närheten. Kommer bli ett varv till med spackel minst.
Sen har jag kört vidare på cockpiten, som faktiskt ser riktigt bra ut nu tycker jag själv. Ska måla vidare lite på den här delen dock och se om jag kan göra några experiment. Huven kommer vara stängd på den här ändå och längst upp under solskyddet kan jag leva med om det blir något misstag 😉.
Lite mer byggt idag. Har spacklat och slipat lite smått på den där vingens bakkant över flapsen som sabbades när jag var tvungen att bryta loss flapsen. Som tur är sitter skadan relativt bra till, inga direkta detaljer i närheten. Kommer bli ett varv till med spackel minst.
Sen har jag kört vidare på cockpiten, som faktiskt ser riktigt bra ut nu tycker jag själv. Ska måla vidare lite på den här delen dock och se om jag kan göra några experiment. Huven kommer vara stängd på den här ändå och längst upp under solskyddet kan jag leva med om det blir något misstag 😉.
frznlogic
Det tar sig!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Möjligen har jag ett felaktigt fokus, men vad är det för skaft som sticker ut från panelen?
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Möjligen har jag ett felaktigt fokus, men vad är det för skaft som sticker ut från panelen?
😂. Det är en tandpetare med häftmassa och burnt iron färg på om jag minns rätt.
frznlogic
Jag bygger på lite här och där när jag får tid och på sistone har det blivit litet tid igen.... Fortsätter med IP, wash på den samt gloss lack i instrumenten. Blev riktigt snyggt tyckte jag. Satte IP på plats på båda planen samt satte dit stjärten på den här maskinen så båda är ungefär lika långt gångna nu. Jag har även slipat bakkant på vingen så den där skadan är acceptabel nu tror jag... Vi får se med primer på 😊.
Lite bilder då!
Lite bilder då!
frznlogic
Ah, just det. Det står ju faktiskt dual kombo i rubriken!
Cockpit-jobbet är det då inga fel på! Ser fram emot Primer
Cockpit-jobbet är det då inga fel på! Ser fram emot Primer
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tvillingarna vettvillingarna tillsammans igen? Mums!
Matt_Public- Master of DNF
Snyggt jobbat! Kul att de är ikapp!
Håkan
Håkan
Snyggt jobbat med bägge!
Även om titeln säger det så var jag lite rädd att jag tittat för djupt i limburken!
Även om titeln säger det så var jag lite rädd att jag tittat för djupt i limburken!
glimturen
Tackar alles! Det får bli till att bygga i synk litegrann ett tag nu ☺️.
Jag ångrar mig lite med valet att bara köpa ett set ets till maskinerna. Många delar skulle passa bra att ha på båda maskinerna ☺️.
Här är ett exempel på vad jag menar
Och en liten skog, första landningsstället
Och andra sidan, inte lika raka och fina och dessutom inte på samma ställe som andra sidan... Usch. Får slipa lite på det där ☺️
Jag ångrar mig lite med valet att bara köpa ett set ets till maskinerna. Många delar skulle passa bra att ha på båda maskinerna ☺️.
Här är ett exempel på vad jag menar
Och en liten skog, första landningsstället
Och andra sidan, inte lika raka och fina och dessutom inte på samma ställe som andra sidan... Usch. Får slipa lite på det där ☺️
frznlogic
Tack glimturen! Jo den växte lite till idag och blev lite målad...
BTW, det där kladdet med lim tunt vingluckorna ser värre ut än det är. Testade att blåsa på lite primer och det försvinner nästan helt. Kommer få slipa lite iaf.
Även snabb byggt lite flaps. Bilder like so
Dubbla uppsättningar hjul.
Och första av båda flapsen...
BTW, det där kladdet med lim tunt vingluckorna ser värre ut än det är. Testade att blåsa på lite primer och det försvinner nästan helt. Kommer få slipa lite iaf.
Även snabb byggt lite flaps. Bilder like so
Dubbla uppsättningar hjul.
Och första av båda flapsen...
frznlogic
Ser mycket bra ut!
Håkan
Håkan
Sida 9 av 19 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14 ... 19
Liknande ämnen
» J21R och A21R, dual combo!