Eduard Fw 190D JV44 Dual Combo
+12
Tobias
Gigabyte
linusorn
Henrik Bergman
Stefan E
Janne.S
Azgaron
Mal
Caverö
Matt_Public
cas
frznlogic
16 posters
Sida 6 av 19
Sida 6 av 19 • 1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 19
Sv: Eduard Fw 190D JV44 Dual Combo
Tack! Ja, det kan vara lite kul att få med på en platta var tanken iaf ☺. Hittade en extra bred tavelram på Ikea för 3 foton på rad, skall bli lite lagom dio med 2 papagei fw 190 och krad samt power supply unit man kan få in i ett skåp med 2 dörrar. 😊
Kommer ta ett tag innan det är klart... I mitt tempo... 😇
Kommer ta ett tag innan det är klart... I mitt tempo... 😇
frznlogic
Tjusig krad och kärra! Har du fått till bra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hur snyggt som helst!
Toppklass på målning och chipping... Lädur-sätena fick till riktigt bra, tycker jag...
Tommy
Toppklass på målning och chipping... Lädur-sätena fick till riktigt bra, tycker jag...
Tommy
TommyKillander
Tack tack ☺. Det värmer! Jag insåg just när jag såg bilderna att jag glömt ett par färgstänk. Får fixa det ikväll antar jag 😁.
Men roligt att bygga var det!
Men roligt att bygga var det!
frznlogic
Ta mig tusan!
Det var inget dåligt markmål det! Jag gillar verkligen läder-looken på sistarna på Krad:en.
Det var inget dåligt markmål det! Jag gillar verkligen läder-looken på sistarna på Krad:en.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack ☺.
Läder looken gjorde jag ganska enkelt, en droppe vallejo model color red leather och sen blanda i lite sepia shade och något mer tills jag fick något jag gillade, I med lite thinner och slutligen spruta på. Därefter på med sepia shade för att skapa färgskiftningar.
Jag har en fundering på att få det att gå i lite ljusare toner också för att visa slitage efter ett par rumpor osv, men jag kör nog det nästa gång jag gör en stolsdyna. ☺
Läder looken gjorde jag ganska enkelt, en droppe vallejo model color red leather och sen blanda i lite sepia shade och något mer tills jag fick något jag gillade, I med lite thinner och slutligen spruta på. Därefter på med sepia shade för att skapa färgskiftningar.
Jag har en fundering på att få det att gå i lite ljusare toner också för att visa slitage efter ett par rumpor osv, men jag kör nog det nästa gång jag gör en stolsdyna. ☺
frznlogic
Jag har svårt att koncentrera mig verkar det som 😁. Började måla lite på gubbar osv till det här dioramat också tillsammans med dottern. Hon älskar att bygga gubbar verkar det som... Eller ja, jag bygger och hon leker med dom. 😊.
Ska försöka ta fler kort imorgon.
Ska försöka ta fler kort imorgon.
frznlogic
Tack! Jo jag gillar det där med djur i dioraman har jag insett, det tar verkligen udden ur det krigiska på ett mjukt sätt.
Ska kanske inte erkänna det men jag har beställt en drös med katter numera.... 😁
Ska kanske inte erkänna det men jag har beställt en drös med katter numera.... 😁
frznlogic
Trevligt med en vovve till figurerna!
Håkan
Håkan
J det var en fin hund-figur, snyggt målad dessutom1
Vad är det för fabrikat?
Vad är det för fabrikat?
Tobias
Tack Håkan och Tobias.
Det är ICM gubbar, köpte två lådor på alfahobby för några veckor sedan, finns i butik hos dem fortfarande tror jag om ingen köpt upp dem.
Figurerna är helt ok i min mening, lite gjutskägg som man bör ta hand om och lite skarv, plasten är hård och spröd mot vad jag är van vid (eduard, Tamiya, airfix etc) ... Eftersom jag inte har några figurer att jämföra med så vet jag inte om det är uselt eller ok eller helt otroligt 😉
Det är ICM gubbar, köpte två lådor på alfahobby för några veckor sedan, finns i butik hos dem fortfarande tror jag om ingen köpt upp dem.
Figurerna är helt ok i min mening, lite gjutskägg som man bör ta hand om och lite skarv, plasten är hård och spröd mot vad jag är van vid (eduard, Tamiya, airfix etc) ... Eftersom jag inte har några figurer att jämföra med så vet jag inte om det är uselt eller ok eller helt otroligt 😉
frznlogic
Jättesnyggt målat, och figgarna är helt OK!
Men Kraden och släpet blev outstanding!
Stefan
Men Kraden och släpet blev outstanding!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
IT'S ALIIIIIVE!! 😁
Jag fick mig ett infall och började bygga på den här igen och det är riktigt roligt! Inga stora jobb ännu.
Fick inte riktigt ihop skarven på vänster sida över motorhuven. Den går ihop med våld, några tips så här i efterhand på hur man får det att hålla? Eller ska jag köra en spackling över den? 😇
Jag fick mig ett infall och började bygga på den här igen och det är riktigt roligt! Inga stora jobb ännu.
Fick inte riktigt ihop skarven på vänster sida över motorhuven. Den går ihop med våld, några tips så här i efterhand på hur man får det att hålla? Eller ska jag köra en spackling över den? 😇
frznlogic
Kors då, vingarna är på plats å allt! Trevligt.
När det gäller kåpor är mitt motto numera våld, och att glipor skall vara där för dom var inte så noga med passformen under brinnande krig. Eller så är jag skadad av min Tiffie.
När det gäller kåpor är mitt motto numera våld, och att glipor skall vara där för dom var inte så noga med passformen under brinnande krig. Eller så är jag skadad av min Tiffie.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Cas, tyvärr ser skarven ganska illa ut så något kommer jag definitivt behöva göra ☺. Om du zoomar i bilden ovan så ser du vad jag menar litegrann.
Tack Håkan också!
Jag har byggt vidare lite litegrann på den här men även påbörjat maskin nummer två, samt bonus me 262an som hängde med. Cockpit nästan klar på fw190 nr 2 och kropp samt vinge ihoplimmad på me 262.
Maskin 2
Maskin 1
Me 262
Tack Håkan också!
Jag har byggt vidare lite litegrann på den här men även påbörjat maskin nummer två, samt bonus me 262an som hängde med. Cockpit nästan klar på fw190 nr 2 och kropp samt vinge ihoplimmad på me 262.
Maskin 2
Maskin 1
Me 262
frznlogic
Kroppsihop- och vingditlimmardag!
Och dessutom en Schwalbe mitt i alltihop. Men blir ju direkt pepp!
Och dessutom en Schwalbe mitt i alltihop. Men blir ju direkt pepp!
Matt_Public- Master of DNF
Ser fint ut, och en bonus 262a är ju inte fel!
Håkan
Håkan
Haha Matt, nej tyvärr inte riktigt ännu. Jag har motor och lite annat att måla osv innan kroppen går ihop på modell nummer 2 😉. Fast ingen öppen motorhuv eller luckor där iallafall så det blir en snabb målning av det.
Håkan tack, nej verkligen inte! Första gången jag bygger i 1/144 skala, det är lite spännande. Saknar litegrann en skala mellan 1/144 och 1/72 för att hänga i julgranen... 😇😉
Håkan tack, nej verkligen inte! Första gången jag bygger i 1/144 skala, det är lite spännande. Saknar litegrann en skala mellan 1/144 och 1/72 för att hänga i julgranen... 😇😉
frznlogic
Finns väl lite i 1/87 och 1/100 om jag inte minns fel.
Hade funderingar på att skaffa just denna dual combon för att få 262an.
Håkan
Hade funderingar på att skaffa just denna dual combon för att få 262an.
Håkan
Modellen är definitivt värd det i övrigt också.
Jag tror att jag såg en me 262 från Eduard till salu separat också om du vill ha? Om du är ute efter märkningen så kan jag byta dekalerna till min me 262 då jag inte är så kräsen på vilka som åker på ☺
Jag tror att jag såg en me 262 från Eduard till salu separat också om du vill ha? Om du är ute efter märkningen så kan jag byta dekalerna till min me 262 då jag inte är så kräsen på vilka som åker på ☺
frznlogic
Skulle kunna vara en idé. Får kolla ekonomin, och vad den kostar.
Håkan
Håkan
Sida 6 av 19 • 1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 19
Liknande ämnen
» J21R och A21R, dual combo!
» Mig-21 ?? - Eduard 1/48
» Bf 109 F-4, Eduard 1/48
» Fw 190D-9
» MIG-29A, Eduard, 1/48
» Mig-21 ?? - Eduard 1/48
» Bf 109 F-4, Eduard 1/48