Eduard Fw 190D JV44 Dual Combo
+12
Tobias
Gigabyte
linusorn
Henrik Bergman
Stefan E
Janne.S
Azgaron
Mal
Caverö
Matt_Public
cas
frznlogic
16 posters
Sida 7 av 19
Sida 7 av 19 • 1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 19
Sv: Eduard Fw 190D JV44 Dual Combo
http://www.alfahobby.se/messerschmitt-me262a-schwalbe-dual-combo-1Azgaron skrev:Skulle kunna vara en idé. Får kolla ekonomin, och vad den kostar.
Håkan
69 SEK enligt alfahobby
frznlogic
frznlogic skrev:http://www.alfahobby.se/messerschmitt-me262a-schwalbe-dual-combo-1Azgaron skrev:Skulle kunna vara en idé. Får kolla ekonomin, och vad den kostar.
Håkan
69 SEK enligt alfahobby
Tack för länken!
Det var ju inte så farligt. Kan det ju vara värt. Får se om jag möjligtvis ska köpa nåt mer därifrån, när jag ändå håller på.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag satt och spanade lite tidigare på att köpa 10-12 stycken 1/144 maskiner, måla med alclad candy color och sätta snören på .... Hade ett humm om att den fanns där med andra ord . Om du vill ha de specifika märkningarna som finns i JV44 dual box lådan så kan du få dem i utbyte som sagt .
frznlogic
Bygget går vidare. Utrymmet framför cockpit börjar närma sig färdigställande, alla luckor kommer vara stängda så jag lägger inte så mycket tid på det, men man kan se en del genom landställen så något måste det vara där.
frznlogic
Ser snyggt ut!
Kan återkomma om dekalerna, när jag skaffat modellen.
Håkan
Kan återkomma om dekalerna, när jag skaffat modellen.
Håkan
Absolut. Jag kommer använda min modell som provskott till nästa års julgran 😁
frznlogic
Häftig pryttel!
Är det motorns baksida vi ser?
Är det motorns baksida vi ser?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det är motorns baksida som syns, japp . Man får inte med hela motorn i den här maskinen utan bara de delar som syns, för att underlätta bygget. A5'an jag byggde innan var ju väldigt kinkig med att allting blir perfekt rakt, man byggde sig framåt från brandväggen... Om motorn hamnade lite snett fick du väldiga problem att få på alla kåpor snyggt osv (jag drabbades inte som tur var). Den här är inte lika kinkig, mer än det vanliga, provpassa och slipa ner brandväggen om det behövs osv.
frznlogic
Så var kroppsihoplimmardagen här äntligen! Ganska nöjd faktiskt, jag tror de skarvar som blev blev ok faktiskt. Delarna var rejält warpade som jag nämnt för länge sedan i tråden så jag testade att börja limma ihop nosen, låta det torka ett tag, vidare runt cockpit och slutligen stjörten efter torka. Funkade faktiskt på det hela😊
frznlogic
Kroppshoplimmardags!
Sånt låter sig utmärkt göras bit för bit, det syns tydligt här.
Sånt låter sig utmärkt göras bit för bit, det syns tydligt här.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Förträffligt fina och välkända delar där, sådana som bildar ett lättälskat flygplan
Caverö
Fixat lite med vingarna. Tyvärr blev kroppsihoplimmardagen sisådär, det kommer gå åt lite spackel och slipning, kroppen var ju tokigt vriden att börja med, däremot är den hyffsat rak nu.
Vingarna som sagt, har målat lite i kulsprutelådorna., sågat bort flapsen och börjat vika ihop flapsen. Det är riktigt fina grejer, men nervöst, första gången jag sågat bort något på en modell 😉.
Jag var tvungen att ta en jämförelse bild på A-10 warthog mot fw190, jisses vilket monster A-10 är, jag har svårt att släppa det 😁
Vingarna som sagt, har målat lite i kulsprutelådorna., sågat bort flapsen och börjat vika ihop flapsen. Det är riktigt fina grejer, men nervöst, första gången jag sågat bort något på en modell 😉.
Jag var tvungen att ta en jämförelse bild på A-10 warthog mot fw190, jisses vilket monster A-10 är, jag har svårt att släppa det 😁
frznlogic
Också, glömde nästan säga, tack cas och Caverö 😊jo visst blir det något man känner igen, en riktig liten godisbit!
frznlogic
Würger/Warthog-Mistel? Nu har jag bestämt sett allt.
Matt_Public- Master of DNF
Jojo, den lilla Doran blir finare för var gång...
Men en A-10
Jag väntar spänt på all form av byggtråd på den!
Men en A-10
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser fint ut! Alltid lite nervöst första gången man sågar i en modell.
Håkan
Håkan
Ja, nervöst första gången, men mycket vanebildande bara man tagit första steget!
Ser kalasbra ut så här långt!
Nu är du på det sluttande planet.....
....du också....
...och visst är A-10an en riktigt stor o läcker maskin!
Stefan
....du också....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Mmmm, låter lockandeMatt_Public skrev:Würger/Warthog-Mistel? Nu har jag bestämt sett allt.
frznlogic
cas skrev:Jojo, den lilla Doran blir finare för var gång...
Men en A-10
Haha, tyvärr vet jag inte hur mycket till byggtråd det blir bara . Jag bygger när 3åringen är med så det är lite svårt att hitta ro och tid att ta bilder Men någon kort kavalkad kan jag nog få ihop iofs.
frznlogic
Stefan E skrev:Ja, nervöst första gången, men mycket vanebildande bara man tagit första steget!
....du också....
Stefan
Det börjar gå framåt japp, och att skära plast var riktigt kul det också, fast jag måste säga att jag håller på att bli tokig på slipandet igen Det var _mycket_ slipande för att få in flapsen.
frznlogic
Azgaron skrev:Ser fint ut! Alltid lite nervöst första gången man sågar i en modell.
Håkan
Mycket nervöst minst sagt Men jag är hyffsat nöjd, förutom att jag slipade för lite
frznlogic
Så som sagt, lite för lite slipat, jag får inte riktigt igen vingarna och underhalvan börjar bli så tunn att den är genomskinlig. Kanske behöver ta loss flapsen från ovanhalvorna och slipa lite till där under också för att få ihop det riktigt.
Här är en bild på hur långt jag kommit igår:
Här är en bild på hur långt jag kommit igår:
frznlogic
Gick ett par sidor bak i tråden pga låg närvaro ,, stabilt och snyggt ,, och slipa,, jo man kommer väl aldrig runt det
Gigabyte
Verkligen, vet inte riktigt hur många timmar jag lade på att slipa ner vingen igår, med dremel dessutom, och det syns knappt på bilderna
frznlogic
Sida 7 av 19 • 1 ... 6, 7, 8 ... 13 ... 19
Liknande ämnen
» J21R och A21R, dual combo!
» Mig-21 ?? - Eduard 1/48
» Bf 109 F-4, Eduard 1/48
» Fw 190D-9
» MIG-29A, Eduard, 1/48
» Mig-21 ?? - Eduard 1/48
» Bf 109 F-4, Eduard 1/48
» Fw 190D-9
» MIG-29A, Eduard, 1/48