Eduard Fw 190D JV44 Dual Combo
+12
Tobias
Gigabyte
linusorn
Henrik Bergman
Stefan E
Janne.S
Azgaron
Mal
Caverö
Matt_Public
cas
frznlogic
16 posters
Sida 13 av 19
Sida 13 av 19 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19
Sv: Eduard Fw 190D JV44 Dual Combo
Tack alla 😊. Det går lite framåt till på den här maskinen, mottling på sidorna ditlagd, grundfärgerna på den här är färdig, bortsett från att mottlingen blev något något för kraftig, funderar på att dra ner lite på den men jag är ganska nöjd också. Dags att fixa nosen och måla klarlack strax tror jag.
Vad gäller den andra maskinen så har jag kommit fram till en action plan iaf. Jag målar fram till mottlingen, men innan dess så maskar och målar jag de gamla ID numren.
Lite bilder på första maskinen.
Vad gäller den andra maskinen så har jag kommit fram till en action plan iaf. Jag målar fram till mottlingen, men innan dess så maskar och målar jag de gamla ID numren.
Lite bilder på första maskinen.
frznlogic
Du, det där är snyggt på riktigt alltså!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag är CAS förtjust flinande eko.cas skrev:Du, det där är snyggt på riktigt alltså!
Matt_Public- Master of DNF
Tack alla! Måttligt mottlat är måckligt.... Eller något 😆.
Jag har delvis kollat på den existerande radiator öppningen bakom kylaren (vad heter de egentligen? Kan inte komma på det) och insett hur usla de i plast är. Jag var lite osäker innan på om jag skulle våga mig på det här jucklot till ets eftersom det verkar ganska mwckigt att få ihop, men bestämde mig för att prova att få ihop det trots allt, i stängt läge för att göra det enklare för mig. Ringen är inte limmad till fronten ännu. bildresultat.
Jag har delvis kollat på den existerande radiator öppningen bakom kylaren (vad heter de egentligen? Kan inte komma på det) och insett hur usla de i plast är. Jag var lite osäker innan på om jag skulle våga mig på det här jucklot till ets eftersom det verkar ganska mwckigt att få ihop, men bestämde mig för att prova att få ihop det trots allt, i stängt läge för att göra det enklare för mig. Ringen är inte limmad till fronten ännu. bildresultat.
frznlogic
Etter lite gymnastiska övningar framför bildskärmen kunde jag konstatera att du gjort ett toppjobb med etset. Det där blir kalas-snyggt!
Tommy
Tommy
TommyKillander
Väl spenderad tid med de kylklaffarna!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Azgaron skrev:Snyggt fixat!
Håkan
Tackar!
TommyKillander skrev:Etter lite gymnastiska övningar framför bildskärmen kunde jag konstatera att du gjort ett toppjobb med etset. Det där blir kalas-snyggt!
Tommy
Det är bra att starta dagen med gymnastik 😁. Tackar!
Matt_Public skrev:Föredömligt fipplat!
Tack tack! ☺️
glimturen skrev:Snyggt!
Wee tack! 😀
cas skrev:Väl spenderad tid med de kylklaffarna!
Kylklaffar var ordet jag sökte! Afasi är inte att leka med 😉.
frznlogic
Pyttelite gjort idag. Pappa har sågat av sig två fingrar med bordssågen och bor hos oss på lite obestämd tid och svärmor har problem med blodtrycket så hushållet faller på mig, mindre tid för byggen helt enkelt. 😉
Jag är lite osäker på vilken maskin som ska få den här nosen men jag lutar åt d9 nr 3 eftersom den är längst och passformen var lite bättre på den maskinen. När kylklaffen väl blev fastlimmad i kylaren så blev den mycket lättare att hantera 😉
Jag är lite osäker på vilken maskin som ska få den här nosen men jag lutar åt d9 nr 3 eftersom den är längst och passformen var lite bättre på den maskinen. När kylklaffen väl blev fastlimmad i kylaren så blev den mycket lättare att hantera 😉
frznlogic
Trist att höra om lite byggtid pga. blodvite och blodtryck.
Fint jobbat iaf.
Fint jobbat iaf.
glimturen
Jupp, inga klaff-fel nånstans!
Såga av sina fingrar verkar väl jättedumt?
Härma in det stuntet!
Såga av sina fingrar verkar väl jättedumt?
Härma in det stuntet!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Får rysningar när man läser det du skriver!
Snyggt jobbat med flänsarna!
Håkan
Snyggt jobbat med flänsarna!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack alla, nej jag rekommenderar inte att såga av fingrarna om ni inte vill prova på den fantastiska delen av svensk sjukvård 😁. Omvårdnad däremot är den inte lika bra på, utskriven mindre än 12 timmar efter operation 😉.
Pyttelite byggt idag också. Jag blev så missnöjd med kylklaffen som den ser ut i lådan att jag fick för mig att prova och göra en själv. Går hyffsat men jag tycker nog godset är lite för tjockt, 0.4 mm. Vi får se hur resultatet blir och vilken jag använder.
Pyttelite byggt idag också. Jag blev så missnöjd med kylklaffen som den ser ut i lådan att jag fick för mig att prova och göra en själv. Går hyffsat men jag tycker nog godset är lite för tjockt, 0.4 mm. Vi får se hur resultatet blir och vilken jag använder.
frznlogic
När etsen inte duger, så scratchar du en ersättning.
Ambitiöst!
Ambitiöst!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ska bli kul att se det klart!
Håkan
Håkan
cas skrev:När etsen inte duger, så scratchar du en ersättning.
Ambitiöst!
Haha nja... Etsen såg ok ut, plasten till den andra maskinen not so much.
Iaf, jag försökte och min version såg ännu värre ut och jag gjorde klaffarna för långa så jag fick bara in 10 istället för 11 blad så jag tog och förstärkte detaljerna på kylklaffen i plast istället. Det var ett intressant experiment iaf
Får försöka med något annat en gång längre fram tror jag 😉.
Jag har även passat på att måla ovansidan på den andra maskinen. Mycket strul med färgen idag, kloggade igen hela tiden osv, tror det var värmen och luftfuktigheten. Trots det, målningen blev helt okej.
Jag är inte alls nöjd med huven tbh. Jag såg inte hur illa den blev riktigt innan jag fick färg på den. Ju mer jag tittar desto mer stör det mig. Får se om jag vågar försöka räta till någonting med den dock. Kanske kan spackla ett par partier och måla över lite till åtminstone.
frznlogic
Snyggt målat! Lycka till med huven!
Håkan
Håkan
Lite hårigt där med huven ja.
Aldrig kul att ge sig på, men det kan vara värt besväret.
Kammot i övrigt ser grymt ut!
Aldrig kul att ge sig på, men det kan vara värt besväret.
Kammot i övrigt ser grymt ut!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 13 av 19 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 19
Liknande ämnen
» J21R och A21R, dual combo!
» Mig-21 ?? - Eduard 1/48
» Bf 109 F-4, Eduard 1/48
» Fw 190D-9
» MIG-29A, Eduard, 1/48
» Mig-21 ?? - Eduard 1/48
» Bf 109 F-4, Eduard 1/48