Eduard Fw 190D JV44 Dual Combo
+12
Tobias
Gigabyte
linusorn
Henrik Bergman
Stefan E
Janne.S
Azgaron
Mal
Caverö
Matt_Public
cas
frznlogic
16 posters
Sida 3 av 19
Sida 3 av 19 • 1, 2, 3, 4 ... 11 ... 19
Sv: Eduard Fw 190D JV44 Dual Combo
För övrigt, tack för referenser, de jag sett innan var ganska usel färg kvalitet på :-)
frznlogic
Jag trodde stenhårt att det var din lol.......kunde ha varit man ska inte vara förvänad då det finns en hel del på eBay real deal........
Mal
Jag kollade upp den där säljaren, verkar ha _massor_ av små pryttlar till salu...
frznlogic
Snyggt etsat. Det är inte så svårt att bygga denna stängd. Man måste bara tänka till lite innan och frångå instruktionerna på vissa ställen. Här kan du se hur jag byggde min stängd. https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t2767-eduard-1-48-och-hase-1-32-focke-wulf-fw-190a-8
linusorn
Linus, tackar för varningen, den skall bli öppen den här gången, men nästa maskin skall bli stängd. Jag såg en kille som behöll allting, men slippade av halva MG'n samt allt ovanför... "eftersom man ser ju det genom hjulhuset".... humm... övernitis I alla fall,
Eduard har faktiskt kommit ihåg att varna i den här beskrivningen dessutom .
För övrigt, lite sprutsession idag... (hade detta sagts på ett annat forum hade det kunnat misstolkas... kanske här också? ) Inga stora grejer.
Motordetaljen är inget vidare snygg, riktigt ruggiga sömmar överallt på de flesta plastdelarna på W arket tyvärr. Över lag, efter att ha byggt Eduards FW 190 A5 så är jag inte alls lika impad av detaljerna på den här D9'an. De är inte alls lika ... "crisp". Jaja.
Eduard har faktiskt kommit ihåg att varna i den här beskrivningen dessutom .
För övrigt, lite sprutsession idag... (hade detta sagts på ett annat forum hade det kunnat misstolkas... kanske här också? ) Inga stora grejer.
Motordetaljen är inget vidare snygg, riktigt ruggiga sömmar överallt på de flesta plastdelarna på W arket tyvärr. Över lag, efter att ha byggt Eduards FW 190 A5 så är jag inte alls lika impad av detaljerna på den här D9'an. De är inte alls lika ... "crisp". Jaja.
frznlogic
Nu snackar vi puffert-installation!
Snyggt som bara den ju!
Snyggt som bara den ju!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Grymt snyggt.....kommer bli kul när vädringen kommer
Krasst inte bara FW190 1:48 som har så....även deras 109or 1:32...
Samt det där med inte installera...jupp en eduard sak det med...
De har varit hyggligt nogrann m skalan så vill man ha stängt så måste vissa delar bort krasst......
Jag har sett en del använda en kakbotten folieform för o göra luckor till modellen, de har använt modellens egen som form...
Krasst inte bara FW190 1:48 som har så....även deras 109or 1:32...
Samt det där med inte installera...jupp en eduard sak det med...
De har varit hyggligt nogrann m skalan så vill man ha stängt så måste vissa delar bort krasst......
Jag har sett en del använda en kakbotten folieform för o göra luckor till modellen, de har använt modellens egen som form...
Mal
Mal, det där lät intressant, luckor i aluminiumfolie alltså? Har du något exempel på det? Låter som om det kan bli väldigt... bräckligt... . Eller använder dom någon annan folie?
Nej vänta, du menar sådana där lite tjockare metallfolie från metall muffinsformar?.. har du något exempel?
Nej vänta, du menar sådana där lite tjockare metallfolie från metall muffinsformar?.. har du något exempel?
frznlogic
Japp sån folie fast dem till större kakor....
De använde modellens egen del som form...sen folien ovanpå o gnida...forma osv...tandpetare...tandborste skaft....alla medel....
hittar inte dock inte forumtrpden jag läste det på...det gav ett snyggt resultatnsamt luckan var tunn så såg rätt ut skala mässingt.....
Ett jucklo säkert...men testa..du har ju kvar orig luckan ändå så om det skulle ser förjävligt ut.
De använde modellens egen del som form...sen folien ovanpå o gnida...forma osv...tandpetare...tandborste skaft....alla medel....
hittar inte dock inte forumtrpden jag läste det på...det gav ett snyggt resultatnsamt luckan var tunn så såg rätt ut skala mässingt.....
Ett jucklo säkert...men testa..du har ju kvar orig luckan ändå så om det skulle ser förjävligt ut.
Mal
Ska definitivt testa, lät som en grym idé! Luckorna är ju alltid lite tråkigt i plast, tjocka och fula... Kanske skulle funka på fler ställen, typ landställ osv?
frznlogic
Säkert...men hjulhus lockor är lite frör utsatta då man hanterar modellen o risky m buklor på engång......därav inte sett så många göra dem osv..
Mal
Snygga puffror! Snyggt jobbat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Lite smygbyggt, motor och vapendelen, lite mer vädring behövs. Hm lite småpyssel här och där gjort dessutom :-). Kommer bilder ikväll hoppas jag
frznlogic
Aah! Gammaldags hederligt motor-meckande.
Matt_Public- Master of DNF
Snyggt! Bra jobbat!
Håkan
Håkan
Haha, jag upptäckte just att bilden på magasinen så har inloppet till kulsprutan släppt, insåg inte det när jag lade upp bilden. Not to worry, det är fixat :-)
frznlogic
Motormeckande kan man aldrig få nog av!
Det blev alla tiders det
Det blev alla tiders det
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hurra nu är man hemma igen!! Firade med att borra upp lite avgasrör för första gången i mitt liv 😀
frznlogic
Gött.....sådärja tillbaka på banan igen ska bli spännande o se fortsättningen nu....grym början m avgasrören...
Mal
Tack tack, jag har saknat byggandet rejält sista veckorna. Tyvärr har vi mycket stök att fixa hemma efter resan, mycket nytt som skall in i huset och plats skall förberedas 😉.
Jag köpte med mig lite små jox, bland annat en earth metal star wars at at... Får nog nästan bli en byggtråd på den också 😀
http://ecx.images-amazon.com/images/I/81Ps9bTiFIL._SX355_.jpg
Jag köpte med mig lite små jox, bland annat en earth metal star wars at at... Får nog nästan bli en byggtråd på den också 😀
http://ecx.images-amazon.com/images/I/81Ps9bTiFIL._SX355_.jpg
frznlogic
Ååååh...ska di skaffa husdjur tog bilden på din länk o post den...
Mal
Borrade avgasrör är inte fel och AT-AT'n ser inte dum ut!
Håkan
Håkan
Borrade avgasrör är det enda rätta!
Undrar om inte jag har en såndäringa AT-AT också...dom går ju att köpa på Hobbex numera!
Undrar om inte jag har en såndäringa AT-AT också...dom går ju att köpa på Hobbex numera!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 3 av 19 • 1, 2, 3, 4 ... 11 ... 19
Liknande ämnen
» J21R och A21R, dual combo!
» Mig-21 ?? - Eduard 1/48
» Bf 109 F-4, Eduard 1/48
» Fw 190D-9
» MIG-29A, Eduard, 1/48
» Mig-21 ?? - Eduard 1/48
» Bf 109 F-4, Eduard 1/48
» Fw 190D-9