I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12
+2
Matt_Public
MiniStuff
6 posters
Sida 1 av 1
I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12
Hej gubbs o kvinns!
Visst lever jag och helt tyst är jag inte även om jag inte postar så ofta för tillfället. Mycket jobba nu för tiden, bokhandel och Ministuff, och lite privatliv där emellan - väntar på pensionen
Fick ett ryck härom kvällen och speed-målade lite på en byst som stått och väntat och så ville jag testa lite nya färger dessutom. Har länge letat efter något som kan ersätta de gamla Citadel metallicfärgerna och jag tror att jag äntligen har funnit dem. Läste en recension för ett tag sedan om Scale75's metallicset och tyckte det jag läste och såg var väldigt intressant. Dessa går att spruta eller penselmåla med och har en grym täthet på pigmenten som jag inte sett sen Citadels gamla. De blir helt enkelt ersättningen.
Well well... ett par tre-fura bilder på ett par timmars arbete så här långt. Har en bit kvar. Och har som sagt endast kört med Scale75 metallicfärger och deras inks, finns i butiken min för de som är nyfikna
/Mrks
image by Zapoteke, on Flickr
Visst lever jag och helt tyst är jag inte även om jag inte postar så ofta för tillfället. Mycket jobba nu för tiden, bokhandel och Ministuff, och lite privatliv där emellan - väntar på pensionen
Fick ett ryck härom kvällen och speed-målade lite på en byst som stått och väntat och så ville jag testa lite nya färger dessutom. Har länge letat efter något som kan ersätta de gamla Citadel metallicfärgerna och jag tror att jag äntligen har funnit dem. Läste en recension för ett tag sedan om Scale75's metallicset och tyckte det jag läste och såg var väldigt intressant. Dessa går att spruta eller penselmåla med och har en grym täthet på pigmenten som jag inte sett sen Citadels gamla. De blir helt enkelt ersättningen.
Well well... ett par tre-fura bilder på ett par timmars arbete så här långt. Har en bit kvar. Och har som sagt endast kört med Scale75 metallicfärger och deras inks, finns i butiken min för de som är nyfikna
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: I'm alive! Knight of the Lion Order, byst 1/12
Liket lever!
Ser ju toksnofsigt ut. Också: pluspoäng för konsumentupplysning.
Matt_Public- Master of DNF
Snyggt, Marcus!
Kan vara värt att testa, men det är väl acrylfärger?
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Snyggt målat, Markus!
Bra info om metallfärgerna. Ska jag anta att det är såna jag har att förvänta mig i leveransen?
Håkan
Bra info om metallfärgerna. Ska jag anta att det är såna jag har att förvänta mig i leveransen?
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Matt_Public skrev:Liket lever!
Tack o bock! Självklart skall man upplysa fellow man om bra saker
Stefan E skrev:Snyggt, Marcus!
Stefan
Tack! Jo det är akryl, vattenbaserade inte Tamiyafuskakryl.
Azgaron skrev:Snyggt målat, Markus!
Håkan
Tack Håkan!
Tobiasr skrev:Härliga tider! Tack för recension!
Så lite så! vet ju att det hänger lite figurmålare här så då måste man dela med sig....
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Kors då, det är inte bara jag som sitter fast i ekorrhjulet och har lite tid för det viktiga i livet
Stabil gobbe, även om han ser ut att ha passerat bäste före datum med några århundraden...
Metallic-färgerna är intressanta nu när GW:s nya färger inte är like bra som de gamla, enligt mig.
Förresten, har du hört nåt om de här akryl-metallfärgerna?
http://www.darkstarmini.co.uk/
Fast figurmålare har nog inte behov as riktigt så många olika nyanser av aluminium...
Stabil gobbe, även om han ser ut att ha passerat bäste före datum med några århundraden...
Metallic-färgerna är intressanta nu när GW:s nya färger inte är like bra som de gamla, enligt mig.
Förresten, har du hört nåt om de här akryl-metallfärgerna?
Fast figurmålare har nog inte behov as riktigt så många olika nyanser av aluminium...
Senast ändrad av cas den lör mar 28 2015, 17:17, ändrad totalt 1 gång
cas- Vicesheriff
cas skrev:Kors då, det är inte bara jag som sitter fast i ekorrhjulet och har lite tid för det viktiga i livet
Förresten, hår du hört nåt om de här akryl-metallfärgerna?
Nej de hade jag missat. Ja jag tycker väl att det nästan r'cker med 6-8 nyanser men å andra sidan kan man aldrig få för lite färgburkar
Hmmm.. får kollas in.
MiniStuff- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Knight Abominant - Chaos knight - Warhammer 40k
» Alv-kvinna byst 1/9
» Gustav II Adolf byst
» Knight Palladin
» Byst romersk soldat 1/10 (Nuts Planet: The Aquila Roman Legionary)
» Alv-kvinna byst 1/9
» Gustav II Adolf byst
» Knight Palladin
» Byst romersk soldat 1/10 (Nuts Planet: The Aquila Roman Legionary)
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|