Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
+10
Tobias
Caverö
TommyKillander
cas
Azgaron
Gigabyte
Matt_Public
Mal
Marlin
Stefan E
14 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Det tar sig fint det här. Men jisses vilken tjock plast!
Förresten, är du helt säker på att du satt fotstöden åt rätt håll?
På alla mina Typhooner och Hurricane så blir dom bredare längre fram och inte tvärsom...
Förresten, är du helt säker på att du satt fotstöden åt rätt håll?
På alla mina Typhooner och Hurricane så blir dom bredare längre fram och inte tvärsom...
cas- Vicesheriff
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
cas skrev:
Förresten, är du helt säker på att du satt fotstöden åt rätt håll?
Ja, jo, jag tycker också det ser konstigt ut, men de är redan gjutna i cockpitgolvet, så jag antar det är rätt.
Så här ser delarna ut från lådan, utan färg;
Annars får vi väl skylla på Classic Airframes, antar det är Aires som gjort resindelarna???
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Jag tror vi skyller på Aires!
Min saligt avstannade bildörrstiffie har ju Aires cockpit som ser ut såhär
Stortiffien såhär
Tyvärr lite svårt att se hur Airfix har gjort i sin nya Defiant
Men det ser åtminstone parallellt ut
Jules hade nog en dålig dag när han kvalitetskollade...
Min saligt avstannade bildörrstiffie har ju Aires cockpit som ser ut såhär
Stortiffien såhär
Tyvärr lite svårt att se hur Airfix har gjort i sin nya Defiant
Men det ser åtminstone parallellt ut
Jules hade nog en dålig dag när han kvalitetskollade...
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
cas skrev:Jag tror vi skyller på Aires!
Jules hade nog en dålig dag när han kvalitetskollade...
Hahaha....
Ja, det måste han ha haft!
Min Hurri;
Jag hittar inga bra bilder på golvet och skenorna, så jag vet inte exakt hur det ser ut, men nog borde dom vara bredare framåt!
Bolton-Paul utgick från Hawker Hurricane , som (nästan) kan sägas vara en "sidoutveckling" av Hurricane.
Planen delar ju många tekniska komponenter, samma motor tex.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Stefan E skrev:
Bolton-Paul utgick från Hawker Hurricane , som (nästan) kan sägas vara en "sidoutveckling" av Hurricane.
Planen delar ju många tekniska komponenter, samma motor tex.
Stefan
Njae, det skulle jag inte vilja påstå.
Strukturellt skiljer sig Defiant från Hurricane lika mycket som Hurricane skiljer sig från Spitfire och Fairey Battle.
Så jag skulle inte vilja på påstå att dom utgick från Hurricane, utan gjorde sin egen grej.
Däremot fick B.P tillverka och detaljkonstruera Blackburn Roc, som på alla sätt var sämre än en Defiant, men så var den också gjord åt FAA som inte är kända för att ha tur när om sätter upp sina specar
cas- Vicesheriff
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Du är bättre påläst än jag, jag har alltid sett den som en kusin till Hurrin.
Det är väl att dom är så lika i nosen vid en flyktig blick.
Men visst har jag märkt att det är två helt skilda maskiner nu när jag har båda, sida vid sida, på byggbordet.
Framförallt, att Defiant var mycket större än jag trodde, och mycket bredare över ryggen för att husera tornet.
Har en SH Skua som väntar (och en Battle trainer), Roc har jag inte skaffat än, men den passar verkligen i samlingen "fula flygplan"!
Får jag bara tag i en huv så kan jag bygga en "standard" Battle, alla delar finns i lådan utom huven (som är en vac-form).
Stefan
Det är väl att dom är så lika i nosen vid en flyktig blick.
Men visst har jag märkt att det är två helt skilda maskiner nu när jag har båda, sida vid sida, på byggbordet.
Framförallt, att Defiant var mycket större än jag trodde, och mycket bredare över ryggen för att husera tornet.
Har en SH Skua som väntar (och en Battle trainer), Roc har jag inte skaffat än, men den passar verkligen i samlingen "fula flygplan"!
Får jag bara tag i en huv så kan jag bygga en "standard" Battle, alla delar finns i lådan utom huven (som är en vac-form).
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Det ser fint ut Stefan och det tycks rulla på
Skuan låter spännande
Skuan låter spännande
Caverö
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Dumma tråd-diskussion! Nu blir jag sugen på att bygga Blackburn Roc.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
En Roc för Matt, det vill jag se!
Nu är det dags att peta in cockpiten i kroppen!
När den väl är på plats EXAKT där den skall vara så säkrar jag med massor av superlim.
Cockpiten var lite trixig att få dit, men det passade riktigt bra när den väl satt där den skulle.
Nu ägnar vi oss lite åt vingarna, eller rättare sagt, landningsstrålkastarna!
CA ger två mycket fina insatser i resin och jag börjar med att måla bakgrunden matt svart.
Sedan skall jag klä dem med hushållsfolie (blanka sidan ut!).
En droppe superlim i strålkastarna, lägg folien över och gnussa lite med en tops, vänta tills limmet är torrt och skär rent.
En provpassning av vingen för att kontrollera att cockpiten inte kommer i konflikt med hjulhusen.
Inga problem, så undre delen av vingen limmas på plats, det gäller bara att vara noga så allt blir helt rakt.
Kan inte bli så mycket bättre….
Liiite puts kommer att krävas, detta passar overkligt bra för en short-run!
Som ni ser så följer jag inte instruktionerna alls här.
Egentligen vill dom att man skall bygga ihop vinge och kropp var för sig och sedan foga ihop dom.
Visst kan man bygga så, men det är att be om problem!
Om man bygger som jag har gjort här tar man ett eventuellt passproblem i taget och gör det mycket enklare för sig själv.
Nu kan man lägga på vingarnas översidor och det är nu man ser finessen i det hela, det är mycket lättare att få en perfekt skarv vid vingroten!
Nu har vi flyttat eventuella passproblem till vingarnas kanter i stället för att få den vid roten, mycket enklare att slipa till och man förlorar knappast några detaljer!
Så här bygger jag ALLA short-run modeller, det har räddat mig från katastrof ett par gånger.
I detta fallet var det nästan osannolikt bra passform och en perfekt skarv blev belöningen.
Kommer mera snart….
Limma Lugnt!
Stefan
Nu är det dags att peta in cockpiten i kroppen!
När den väl är på plats EXAKT där den skall vara så säkrar jag med massor av superlim.
Cockpiten var lite trixig att få dit, men det passade riktigt bra när den väl satt där den skulle.
Nu ägnar vi oss lite åt vingarna, eller rättare sagt, landningsstrålkastarna!
CA ger två mycket fina insatser i resin och jag börjar med att måla bakgrunden matt svart.
Sedan skall jag klä dem med hushållsfolie (blanka sidan ut!).
En droppe superlim i strålkastarna, lägg folien över och gnussa lite med en tops, vänta tills limmet är torrt och skär rent.
En provpassning av vingen för att kontrollera att cockpiten inte kommer i konflikt med hjulhusen.
Inga problem, så undre delen av vingen limmas på plats, det gäller bara att vara noga så allt blir helt rakt.
Kan inte bli så mycket bättre….
Liiite puts kommer att krävas, detta passar overkligt bra för en short-run!
Som ni ser så följer jag inte instruktionerna alls här.
Egentligen vill dom att man skall bygga ihop vinge och kropp var för sig och sedan foga ihop dom.
Visst kan man bygga så, men det är att be om problem!
Om man bygger som jag har gjort här tar man ett eventuellt passproblem i taget och gör det mycket enklare för sig själv.
Nu kan man lägga på vingarnas översidor och det är nu man ser finessen i det hela, det är mycket lättare att få en perfekt skarv vid vingroten!
Nu har vi flyttat eventuella passproblem till vingarnas kanter i stället för att få den vid roten, mycket enklare att slipa till och man förlorar knappast några detaljer!
Så här bygger jag ALLA short-run modeller, det har räddat mig från katastrof ett par gånger.
I detta fallet var det nästan osannolikt bra passform och en perfekt skarv blev belöningen.
Kommer mera snart….
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Mycket snyggt med cockpit på plats, och snyggt jobbat med vingarna! Kul när det passar så bra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Skrytiga helhjus, må jag säga. Snor konceptet rakt av!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Nu visar han massa fina lösningar på lampor också!
Det tackar vi för.
Installationen av cockpit gick ju smärtfritt ser det ut som.
Nästan sugen på en shortrun nu, men man kanske borde stilla sig en smula...
Det tackar vi för.
Installationen av cockpit gick ju smärtfritt ser det ut som.
Nästan sugen på en shortrun nu, men man kanske borde stilla sig en smula...
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Stay on target!cas skrev:[…] men man kanske borde stilla sig en smula...
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Hejsan!
Nu tar vi fram ingredienserna för nästa steg i bygget….
….och då förstår ni att det handlar om glasdelarna.
Glasdelarna ser inte alls så tokiga ut redan i byggsatsen, men de är ganska tjocka och som så vanligt i Short-run satser, lite matta och ”grumliga”.
Först doppa en eller ett par gånger i Johnssons….
”Vicka” av överflödig vätska med ett hushållspapper (eller som jag använder; Torky), se bara till att inte vidröra själva rutorna.
”Palla upp” delarna/gjutramen på ett par tandpetare….
Täck med en burk, lägg märke till tandpetaren som tillåter luften att cirkulera under kanten!
Nu kommer det jobbiga, vänta minst ett par dagar innan du rör delarna så vätskan hinner härda ordentligt!
Jag har ju konstaterat att Defiant är lik Hurricane, Defiant är faktiskt lite större…
Okej, nu har vi väntat en vecka och så här fina blev glasdelarna;
Där landningsstrålkastarna skall sitta finns det bara ett stort hål, så fram med lite plasticard för att göra en bakre vägg.
Snurran (DeHavilland) knep jag från Airfix Hurricane, mycket bättre än Classics.
Målad med Sky, tipparna målade gula och maskerade.
Kommer mera snart….
Stefan
Nu tar vi fram ingredienserna för nästa steg i bygget….
….och då förstår ni att det handlar om glasdelarna.
Glasdelarna ser inte alls så tokiga ut redan i byggsatsen, men de är ganska tjocka och som så vanligt i Short-run satser, lite matta och ”grumliga”.
Först doppa en eller ett par gånger i Johnssons….
”Vicka” av överflödig vätska med ett hushållspapper (eller som jag använder; Torky), se bara till att inte vidröra själva rutorna.
”Palla upp” delarna/gjutramen på ett par tandpetare….
Täck med en burk, lägg märke till tandpetaren som tillåter luften att cirkulera under kanten!
Nu kommer det jobbiga, vänta minst ett par dagar innan du rör delarna så vätskan hinner härda ordentligt!
Jag har ju konstaterat att Defiant är lik Hurricane, Defiant är faktiskt lite större…
Okej, nu har vi väntat en vecka och så här fina blev glasdelarna;
Där landningsstrålkastarna skall sitta finns det bara ett stort hål, så fram med lite plasticard för att göra en bakre vägg.
Snurran (DeHavilland) knep jag från Airfix Hurricane, mycket bättre än Classics.
Målad med Sky, tipparna målade gula och maskerade.
Kommer mera snart….
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Det blev ju snygga glasrutor! Bra visat och förklarat med.
Har en tendens att ha lite mer "bråttom" innan jag börjar dona med glasen efter dopp i Johnson!
Håkan
Har en tendens att ha lite mer "bråttom" innan jag börjar dona med glasen efter dopp i Johnson!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Det där ser ju gallant ut, bra snidat!
Jasså, den flaskan funkar att köpa.. Johnson´s.. Hmm..
Jasså, den flaskan funkar att köpa.. Johnson´s.. Hmm..
Tobias
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Schysst Ersatz-snurra!
En omfångsrik stash är ovärderlig, alltså.
En omfångsrik stash är ovärderlig, alltså.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Trägen vinner!
Kommer bli en ståtligt Defiant detta
Kommer bli en ståtligt Defiant detta
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Hejsan!
Landningsstrålkastarna var det, det blir ju en enkel sak att sätta dit, eller hur?
Jo, kyss Karlsson!
NU bet modellen tillbaka på det där typiska Short-run sättet!
Jag limmade dit mina omsorgsfullt beredda landningsstrålkastare, målade svart runtom och skulle ”bara” limma dit glasen….
Det var bara det att glasen var åt h-te för tjocka för att passa över strålkastarna!
Till råga på allt passade glasen inte i vingen HELLER!
Till slut blev jag så för***ad att jag bröt /skar bort byggsatsens strålkastare och tittade efter ett alternativ.
Jag blev så upprörd att jag glömde ta en bild på eländet!
Jag rotade runt lite i min ”bra-att-ha-låda” och hittade det här;
Ett ark med strasspärlor av glas, visserligen avsedda att smycka kläder med och facett-slipade ( mycket ”glittriga”), men de funkar nog här med.
Ja det finns att köpa färdiga i resin, till och med i olika färger, 4st för runt 50:-, här får jag över 100st i storlekar från 1mm upp till ca 5mm för 20:- i en ”pyssel-affär”.
Tog ett par i lämplig storlek och limmade på plats med CA-lim och målade bakgrunden mattsvart (det var bara strålkastaren som reflekterade).
Det var ett problem löst, nu över till nästa, glasen….
Det var bara att karva till glasen så de gick in i uttaget i vingen, då stack de ut nästan en halv millimeter utanför vingframkanten, dessutom glipade det på ena sidan där jag tagit bort en aningen för mycket.
Jag limmade glasen med ”Rocket”, ett superlim för glasdelar som funkar perfekt och delarna sitter som berget.
Sedan var det bara att greppa en sandsticka och forma till glasen ( och plasticardfyllningen ) efter vingen…
När jag var färdig såg de ut så här….
Fram med mitt favoritvapen, en nagelpolerare från ICA´s damavdelning…
Den har tre grader, man börjar med medium, går över till fin och slutligen den sista sidan, Extra fin”.
och efter ca 5min polerande…
Ett oväntat merjobb, men så är det med short-runs, man kan aldrig ta något för givet.
Kommer mera snart….
Stefan
Landningsstrålkastarna var det, det blir ju en enkel sak att sätta dit, eller hur?
Jo, kyss Karlsson!
NU bet modellen tillbaka på det där typiska Short-run sättet!
Jag limmade dit mina omsorgsfullt beredda landningsstrålkastare, målade svart runtom och skulle ”bara” limma dit glasen….
Det var bara det att glasen var åt h-te för tjocka för att passa över strålkastarna!
Till råga på allt passade glasen inte i vingen HELLER!
Till slut blev jag så för***ad att jag bröt /skar bort byggsatsens strålkastare och tittade efter ett alternativ.
Jag blev så upprörd att jag glömde ta en bild på eländet!
Jag rotade runt lite i min ”bra-att-ha-låda” och hittade det här;
Ett ark med strasspärlor av glas, visserligen avsedda att smycka kläder med och facett-slipade ( mycket ”glittriga”), men de funkar nog här med.
Ja det finns att köpa färdiga i resin, till och med i olika färger, 4st för runt 50:-, här får jag över 100st i storlekar från 1mm upp till ca 5mm för 20:- i en ”pyssel-affär”.
Tog ett par i lämplig storlek och limmade på plats med CA-lim och målade bakgrunden mattsvart (det var bara strålkastaren som reflekterade).
Det var ett problem löst, nu över till nästa, glasen….
Det var bara att karva till glasen så de gick in i uttaget i vingen, då stack de ut nästan en halv millimeter utanför vingframkanten, dessutom glipade det på ena sidan där jag tagit bort en aningen för mycket.
Jag limmade glasen med ”Rocket”, ett superlim för glasdelar som funkar perfekt och delarna sitter som berget.
Sedan var det bara att greppa en sandsticka och forma till glasen ( och plasticardfyllningen ) efter vingen…
När jag var färdig såg de ut så här….
Fram med mitt favoritvapen, en nagelpolerare från ICA´s damavdelning…
Den har tre grader, man börjar med medium, går över till fin och slutligen den sista sidan, Extra fin”.
och efter ca 5min polerande…
Ett oväntat merjobb, men så är det med short-runs, man kan aldrig ta något för givet.
Kommer mera snart….
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Vackert jobbat!
Du får det att se så lätt ut
Du får det att se så lätt ut
Martin Bo
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Inte kul när det krånglar, men snyggt fixat med glaset!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Undrade just när den skulle börja bjångla.
Nå, Fantomen är hård mot de hårda, och avgår med segern.
Nå, Fantomen är hård mot de hårda, och avgår med segern.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Snyggt räddat och skönt att det inte är bara hos mig svavlet osar när det går lite åt- skogen
Men VAD innebär beteckningen Short -run ?
Men VAD innebär beteckningen Short -run ?
Gigabyte
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Tack allihopa för de glada tillropen, det behövs ibland!Gigabyte skrev:Men VAD innebär beteckningen Short -run ?
Short-Run är en byggsats som är gjuten i en form som använder ett betydligt mindre spruttryck än vanliga formar, man gjuter alltså plasten under lägre tryck.
Det innebär bl.a. att inloppskanalerna måste vara grövre och man kan inte gjuta lika fina smådetaljer som i en vanlig gjutform.
Stora företag använder ett hårt material i formen, som stål, formen blir svårare att bearbeta (läs dyrare att göra), men den håller mycket länge och är i det närmaste outslitlig (Både Airfix och Revell har formar som varit igång, i stort sett kontinuerligt, i över 50år!).
En lågtrycksform är gjord av t.ex. beryllium, en mycket mjuk metall, det innebär att formen bara håller för en begränsad tid/antal gjutna exemplar, kanske bara 500-600 exemplar, eller ännu färre.
Därifrån kommer uttrycket Short-Run, eller kort-serie modell
Lågtrycksgjutning var ett sätt att kunna göra modeller även med billigare och mera lättarbetade material, främst i det gamla Östeuropa.
Kom ihåg att Östeuropa var nästan hermetiskt stängt i flera decennier, så man var tvungen att hitta egna lösningar att gjuta modeller.
Det var en av de få fritidssysselsättningar som ansågs som harmlös, faktiskt så pass att hobbyn uppmuntrades av myndigheterna och sponsrades till viss del av staten.
Etsade detaljer och delar gjutna av resin-Harts fick ersätta det som inte kunde gjutas på vanligt sätt i byggsatserna.
Idag är många av de här gamla f.d Öststats-firmorna (Roden, Special Hobby, Chez Model, Azur m.fl.) redo att ta klivet upp till Mainstream-tillverkare.
Eduard har redan tagit klivet, Special Hobby och Roden är på god väg och fler kommer då de får råd att investera i bättre formar och får tillgång till modern CAD-teknik.
Det är intressant att läsa om det här och det finns massor på nätet, men man får leta en hel del själv.
Oj, det blev en hel epistel, det här!
Hoppas ni orkade läsa allt, och vill ni tillägga något jag glömt så hoppa bara in!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Tack för svaret.. och en bra sammanfattning på begreppet Short runStefan E skrev:Tack allihopa för de glada tillropen, det behövs ibland!Gigabyte skrev:Men VAD innebär beteckningen Short -run ?
Short-Run är en byggsats som är gjuten i en form som använder ett betydligt mindre spruttryck än vanliga formar, man gjuter alltså plasten under lägre tryck.
Det innebär bl.a. att inloppskanalerna måste vara grövre och man kan inte gjuta lika fina smådetaljer som i en vanlig gjutform.
Stora företag använder ett hårt material i formen, som stål, formen blir svårare att bearbeta (läs dyrare att göra), men den håller mycket länge och är i det närmaste outslitlig (Både Airfix och Revell har formar som varit igång, i stort sett kontinuerligt, i över 50år!).
En lågtrycksform är gjord av t.ex. beryllium, en mycket mjuk metall, det innebär att formen bara håller för en begränsad tid/antal gjutna exemplar, kanske bara 500-600 exemplar, eller ännu färre.
Därifrån kommer uttrycket Short-Run, eller kort-serie modell
Lågtrycksgjutning var ett sätt att kunna göra modeller även med billigare och mera lättarbetade material, främst i det gamla Östeuropa.
Kom ihåg att Östeuropa var nästan hermetiskt stängt i flera decennier, så man var tvungen att hitta egna lösningar att gjuta modeller.
Det var en av de få fritidssysselsättningar som ansågs som harmlös, faktiskt så pass att hobbyn uppmuntrades av myndigheterna och sponsrades till viss del av staten.
Etsade detaljer och delar gjutna av resin-Harts fick ersätta det som inte kunde gjutas på vanligt sätt i byggsatserna.
Idag är många av de här gamla f.d Öststats-firmorna (Roden, Special Hobby, Chez Model, Azur m.fl.) redo att ta klivet upp till Mainstream-tillverkare.
Eduard har redan tagit klivet, Special Hobby och Roden är på god väg och fler kommer då de får råd att investera i bättre formar och får tillgång till modern CAD-teknik.
Det är intressant att läsa om det här och det finns massor på nätet, men man får leta en hel del själv.
Oj, det blev en hel epistel, det här!
Hoppas ni orkade läsa allt, och vill ni tillägga något jag glömt så hoppa bara in!
Stefan
Gigabyte
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Bf 109 V-6 (Classic Airframes)
» Classic Airframes i graven...
» Grumman J2F-2A, Classic Airframes 1/48
» Classic Airframes Tp 52 Canberra
» Grumman J-2F Duck, Classic Airframes 1/48
» Classic Airframes i graven...
» Grumman J2F-2A, Classic Airframes 1/48
» Classic Airframes Tp 52 Canberra
» Grumman J-2F Duck, Classic Airframes 1/48
Sida 2 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet