Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
+10
Tobias
Caverö
TommyKillander
cas
Azgaron
Gigabyte
Matt_Public
Mal
Marlin
Stefan E
14 posters
Sida 1 av 4
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Hejsan!
Ett av de mest underskattade och bortglömda flygplanen från Slaget om Storbritannien är vad som brukar kallas "den tredje fightern"; Boulton-Paul Defiant.
Ett flygplan som var revolutionerande när det kom, men som så många gånger förr, idén var bra, men verkligheten kom emellan.
Lite historia:
https://www.youtube.com/watch?v=ce9My4IKydo
http://www.battleofbritain1940.net/0009.html
Jag kommer att bygga Classic Airframes modell i 1/48, vad jag vet den enda injektionsgjutna modellen i denna skala.
Byggsatsen har ganska många år på nacken nu och det är en short-run, med allt vad det innebär.
Det här temat har fått mig att verkligen titta igenom min stash efter vad som passar och denna poppade upp.
Jag bytte till mig byggsatsen av Veritech (Patrik) här på forumet, mot ett par modeller i 1/72, för flera år sedan, men inte "kommit till skott" att bygga den ännu!
Tack för det Patrik!
Den här byggsatsen är i det närmaste omöjlig att få tag i idag, och SKULLE man hitta ett exemplar så får man betala dyra pengar!
Jag har letat efter en ursäkt att få bygga den och det här temat har verkligen inspirerat mig!
En annan inspirationskälla är Christer Bergströms bok; Slaget om England, suverän bok!
Där kan man läsa om Defiantens strids-dop, användning och fall, mycket intressant läsning!
Kommer mera snart….
Limma Lugnt!
Stefan
Ett av de mest underskattade och bortglömda flygplanen från Slaget om Storbritannien är vad som brukar kallas "den tredje fightern"; Boulton-Paul Defiant.
Ett flygplan som var revolutionerande när det kom, men som så många gånger förr, idén var bra, men verkligheten kom emellan.
Lite historia:
https://www.youtube.com/watch?v=ce9My4IKydo
http://www.battleofbritain1940.net/0009.html
Jag kommer att bygga Classic Airframes modell i 1/48, vad jag vet den enda injektionsgjutna modellen i denna skala.
Byggsatsen har ganska många år på nacken nu och det är en short-run, med allt vad det innebär.
Det här temat har fått mig att verkligen titta igenom min stash efter vad som passar och denna poppade upp.
Jag bytte till mig byggsatsen av Veritech (Patrik) här på forumet, mot ett par modeller i 1/72, för flera år sedan, men inte "kommit till skott" att bygga den ännu!
Tack för det Patrik!
Den här byggsatsen är i det närmaste omöjlig att få tag i idag, och SKULLE man hitta ett exemplar så får man betala dyra pengar!
Jag har letat efter en ursäkt att få bygga den och det här temat har verkligen inspirerat mig!
En annan inspirationskälla är Christer Bergströms bok; Slaget om England, suverän bok!
Där kan man läsa om Defiantens strids-dop, användning och fall, mycket intressant läsning!
Kommer mera snart….
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Spännande bygge Stefan.
Defiant har alltid legat mig varmt om hjätat, så jag kommer definitivt följa detta bygge med stort intresse.
/Bosse
Defiant har alltid legat mig varmt om hjätat, så jag kommer definitivt följa detta bygge med stort intresse.
/Bosse
Marlin
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Cooolt.
En udda kärra...men ack så ball den är...
Önskar den fanns 1:32
En udda kärra...men ack så ball den är...
Önskar den fanns 1:32
Mal
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Åhå! Classic Airframes...
Förträffliga val av flygmaskiner, men själva plastmodellerna kan vara bångstyriga till tusen. Har bränt mig på ett par av dem redan. Den lokale hobbyhökaren hade precis hela serien, och jag har åtskilliga gånger agerat mellanhand åt modigare män som velat ha dem.
Nog om detta! Det här blir nog en strålande uppvisning. Har liksom en redig soft spot för det där undersköna missfostret.
Förträffliga val av flygmaskiner, men själva plastmodellerna kan vara bångstyriga till tusen. Har bränt mig på ett par av dem redan. Den lokale hobbyhökaren hade precis hela serien, och jag har åtskilliga gånger agerat mellanhand åt modigare män som velat ha dem.
Nog om detta! Det här blir nog en strålande uppvisning. Har liksom en redig soft spot för det där undersköna missfostret.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Härlig och lite udda sak där du har på byggbordet
Lycka till med bygget .
Lycka till med bygget .
Gigabyte
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Kul med en CA Defiant!
Hade två nattjaktsversioner tills nån gång tidigare i år då jag bytte bort den ena!
Ska bli kul att se denna bli byggd!
Håkan
Hade två nattjaktsversioner tills nån gång tidigare i år då jag bytte bort den ena!
Ska bli kul att se denna bli byggd!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
En sån fining Stefan!
Skall bli kul att se vad du gör med den. Hejja dig!
Skall bli kul att se vad du gör med den. Hejja dig!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Hejsan!
Dags att gräva ner sig i ännu en låda, Bolton-Pauls Defiant från Classic Airframes!
Några av er som läser det här kanske redan är vana att bygga short-runs, men jag skriver och visar bygget för er som aldrig har testat en sådan här byggsats förut.
Det finns inga styrpinnar eller annat som hjälper till utan man får passa in delarna ”på egen hand”, och passformen får man själv fixa till ibland.
Ett av de viktigaste momenten i bygget är PLANERING av HELA bygget, från början till slut!
Då menar jag inte vilken variant, vilka delar eller vilken färg som skall användas utan titta på gången i bygget och vad som eventuellt kan ställa till problem.
Leta problem redan från början – Är inte det att måla Fan på väggen innan han är här?
Nej, tvärtom!
Det gäller att mota Fan i dörren så han inte kommer in!
Jag börjar, som alltid på en Short-Run, med att klippa loss alla större delar (vingar, kropp etc.) och ”rensa upp” så mycket som möjligt av alla gjuttorn och eventuell ”flash”.
Det var mycket lite flash, krispig gjutning gjorde jobbet lättare, men de kraftiga gjuttornen tog sin lilla tid att slipa/skära/karva/sanda bort.
Väl använd tid som eliminerar mycket irritation senare i bygget.
Nästa steg är att rensa upp alla resindelar från sina gjutpluggar och ta bort all flash (från resindelarna).
På bilden saknas hjulhusen (redan monterade), de hade riktigt rejäla pluggar som det tog en stund att såga bort.
Classic har gjutit den främre delen av kroppen separat för att tillåta både Mk.I och Mk.II från samma låda.
Eftersom detta är den tidiga versionen, Mk.I, så limmade jag dit rätt framdel.
De passade perfekt, efter ett par drag med sandpappret!
Jag börjar alltid med ett moment som KAN innebära mycket jobb, att montera hjulhusen.
Montera dem är inget problem, först ”nitar” jag dit dem med mycket lite CA, så jag får dem exakt där jag vill ha dem.
Sedan när de sitter på plats är det bara att använda massor av mera superlim!
Nu kommer de aldrig ur position, kolla den tajta passningen i mitten, fick slipa en aning för att få dit dem.
… och så här ser det ut underifrån.
Ett av de mest spännande momenten är; skall hjulhusen passa, kommer jag att få dit överdelen av vingen?
Aldrig självklart på en Short-run…
Jo, en snabb torrpassning visade att de här passade i stort sett perfekt!
Kanske en gnutta slipning av vingens undersida, det finns material att ta av som synes!
Varför tog jag loss alla större delar egentligen?
Som jag sa, främst för att rensa upp alla gjutrester, men också för att kunna genomföra en ”torr-tejpning” för att kolla passformen i stort.
Här kan jag se (och åtgärda redan nu) om något kommer att orsaka problem längre fram.
Inga som helst problem vad jag kan se!
Kommer mera snart….
Limma Lugnt!
Stefan
Dags att gräva ner sig i ännu en låda, Bolton-Pauls Defiant från Classic Airframes!
Några av er som läser det här kanske redan är vana att bygga short-runs, men jag skriver och visar bygget för er som aldrig har testat en sådan här byggsats förut.
Det finns inga styrpinnar eller annat som hjälper till utan man får passa in delarna ”på egen hand”, och passformen får man själv fixa till ibland.
Ett av de viktigaste momenten i bygget är PLANERING av HELA bygget, från början till slut!
Då menar jag inte vilken variant, vilka delar eller vilken färg som skall användas utan titta på gången i bygget och vad som eventuellt kan ställa till problem.
Leta problem redan från början – Är inte det att måla Fan på väggen innan han är här?
Nej, tvärtom!
Det gäller att mota Fan i dörren så han inte kommer in!
Jag börjar, som alltid på en Short-Run, med att klippa loss alla större delar (vingar, kropp etc.) och ”rensa upp” så mycket som möjligt av alla gjuttorn och eventuell ”flash”.
Det var mycket lite flash, krispig gjutning gjorde jobbet lättare, men de kraftiga gjuttornen tog sin lilla tid att slipa/skära/karva/sanda bort.
Väl använd tid som eliminerar mycket irritation senare i bygget.
Nästa steg är att rensa upp alla resindelar från sina gjutpluggar och ta bort all flash (från resindelarna).
På bilden saknas hjulhusen (redan monterade), de hade riktigt rejäla pluggar som det tog en stund att såga bort.
Classic har gjutit den främre delen av kroppen separat för att tillåta både Mk.I och Mk.II från samma låda.
Eftersom detta är den tidiga versionen, Mk.I, så limmade jag dit rätt framdel.
De passade perfekt, efter ett par drag med sandpappret!
Jag börjar alltid med ett moment som KAN innebära mycket jobb, att montera hjulhusen.
Montera dem är inget problem, först ”nitar” jag dit dem med mycket lite CA, så jag får dem exakt där jag vill ha dem.
Sedan när de sitter på plats är det bara att använda massor av mera superlim!
Nu kommer de aldrig ur position, kolla den tajta passningen i mitten, fick slipa en aning för att få dit dem.
… och så här ser det ut underifrån.
Ett av de mest spännande momenten är; skall hjulhusen passa, kommer jag att få dit överdelen av vingen?
Aldrig självklart på en Short-run…
Jo, en snabb torrpassning visade att de här passade i stort sett perfekt!
Kanske en gnutta slipning av vingens undersida, det finns material att ta av som synes!
Varför tog jag loss alla större delar egentligen?
Som jag sa, främst för att rensa upp alla gjutrester, men också för att kunna genomföra en ”torr-tejpning” för att kolla passformen i stort.
Här kan jag se (och åtgärda redan nu) om något kommer att orsaka problem längre fram.
Inga som helst problem vad jag kan se!
Kommer mera snart….
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Bra start, och bra förklarat, Stefan! Nyttig info för en annan som också har en CA Defiant att sätta tänderna i.
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Professorn är i kanonform, tror jag bestämt.
Det här ser ju ut att gå nästan misstänkt smidigt...
Det här ser ju ut att gå nästan misstänkt smidigt...
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Matt_Public skrev:Professorn är i kanonform, tror jag bestämt.
Det här ser ju ut att gå nästan misstänkt smidigt...
Säg inte så.....
...vi får se....
Men jag tänkte försöka göra lite av en "Short-Run 101" tutorial av det här bygget.
Många har ju en viss skräck/misstänksamhet/ångest inför bara namnet "Short-run", men jag vill visa att det inte alls är så farligt som många tror.
Sen finns det bättre och sämre byggsatser, det skall gudarna veta, men CA tillhör de bättre, även om det varierar vilt även mellan deras egna modeller.
Man missar många kul flygplan om man undviker Short-Runs, och de är fruktansvärt roliga att bygga (oftast....).
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Så tjocka vinghalvor och dom kunde nästan ha gjutit allt i ett stycke.
Att dom inte får problem med sjunkmärken?
Mycket tacksamt för shortrun-grundskolan! Det uppskattas
Att dom inte får problem med sjunkmärken?
Mycket tacksamt för shortrun-grundskolan! Det uppskattas
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Snyggt slöjdat Stefan.
Och mycket bra skrivet.
Du har ju byggt betydligt fler short-runs än jag har.
Så fortsätt att beskriva och förklara.
All kunskap är av nytta.
/Bosse
Och mycket bra skrivet.
Du har ju byggt betydligt fler short-runs än jag har.
Så fortsätt att beskriva och förklara.
All kunskap är av nytta.
/Bosse
Marlin
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Hejsan!
Dags att sprida lite färg på maskinen, först Revell 78 NATO Black (rent svart blir FÖR mörkt!), sedan lite maskering innan Humbrol 78 British Interior Green.
Fina detaljer…
Instrumentbrädan torrbostade jag först med silver (Xtracolor High Speed Silver), sedan en liten droppe blank svart (Hu21) i varje visartavla.
Skall till några röda brytare också innan jag är nöjd.
Bort med tejpen, och skrapa bort lite färg igen…
Det kan vara lite marigt att få ”hyllorna” att ligga an ordentligt så jag brukar limma på ett par lister för att få större anliggningsytor.
MYCKET lättare att få hyllorna att ligga där de skall!
En koll att inga delar kommer i konflikt med varandra….
Det är lite tajt, men det kommer att funka!
Då kan vi slå ihop kroppen!
Var rätt tajt på bakkroppen och fenan hade slagit sig en aning, men inga problem att få ihop.
Började bakifrån och gick framåt stegvis.
Kommer mera snart….
Limma Lugnt!
Stefan
Dags att sprida lite färg på maskinen, först Revell 78 NATO Black (rent svart blir FÖR mörkt!), sedan lite maskering innan Humbrol 78 British Interior Green.
Fina detaljer…
Instrumentbrädan torrbostade jag först med silver (Xtracolor High Speed Silver), sedan en liten droppe blank svart (Hu21) i varje visartavla.
Skall till några röda brytare också innan jag är nöjd.
Bort med tejpen, och skrapa bort lite färg igen…
Det kan vara lite marigt att få ”hyllorna” att ligga an ordentligt så jag brukar limma på ett par lister för att få större anliggningsytor.
MYCKET lättare att få hyllorna att ligga där de skall!
En koll att inga delar kommer i konflikt med varandra….
Det är lite tajt, men det kommer att funka!
Då kan vi slå ihop kroppen!
Var rätt tajt på bakkroppen och fenan hade slagit sig en aning, men inga problem att få ihop.
Började bakifrån och gick framåt stegvis.
Kommer mera snart….
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Kroppsihoplimmardag!
Också: skönt att short run-skolan inte har sommarstängt.
Också: skönt att short run-skolan inte har sommarstängt.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Kroppsihoplimning är ju trevligt! Ser bra ut! Snygg IP!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Jaha....så fort man e borta några dar så drar du i gång igen..
.gövskt .....kommer bli kalas
Mal
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Kroppsihopliming UTAN att cockpit är på plats? Vad är detta för svart magi?
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
cas skrev:Kroppsihopliming UTAN att cockpit är på plats? Vad är detta för svart magi?
Undrade just om någon skulle reagera.....
Lugn bara, jag har INTE glömt bort att sätta in cockpiten!
Jag brukar göra så här för att undvika att eventuella passproblem skall kunna ställa till det i ett redan besvärligt läge.
När jag tejpade ihop kroppen så provpassade jag naturligtvis även att cockpiten gick in.
Det är väldigt tajt, men det skall nog gå bra (dom orden har jag fått ångra en del gånger.... ).
Det gäller att mota Olle redan i grinden!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Snyggt bygge och intressant tråd, tack för att du tar tiden att förklara de olika momenten!
....då finns det en chans att en n00b som jag hänger med i svängarna
Tommy
....då finns det en chans att en n00b som jag hänger med i svängarna
Tommy
TommyKillander
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Hejsan!
Så här ser det ut nu.
Undre däcket ligger på listen, tur vi satte dit den för det fattas ungefär 1mm i bredd på golvet!
Jag tog bort lite material på kroppen vid vingen, fixade lite mera ”takhöjd”, helt enkelt.
En provpassning, inte ofta det är så här enkelt och passar så här bra på en short-run modell!
Ni ser också att "plåten" bakom avgasrören är monterad, nosen kurvar ganska ordentligt här, så jag limmade plåten bara i fram och bakänden.
Annars blir det problem att få dit avgasrören senare....
Andra sidan också…
Passningen i fram/bakkant kan man inte heller klaga på…
NU börjar vi ägna oss lite åt cockpiten!
Grundmålning med British Interior Green (Hu78) och torrborstning med silver (Hu11) och batterilådan matt svart (Hu33).
Hyllorna målade jag ”Nato Black”, en mycket mörkt grå (Revell78).
En egenhet short-run modeller har är att det inte finns några ”nummerflaggor” som identifierar delarna, trots att delarna faktiskt ÄR numrerade!
Här har vi två olika roder och delar till två olika propellrar, så hur skall jag veta vilka delar som används?
Nu måste man använda ritningen (ni vet det där PAPPRET….)!
Plocka aldrig av några delar innan de skall användas, det kan bli svårt att avgöra vilken del som står på tur.
Den här kartan är något av det viktigaste i hela byggsatsen!
Som ni märkt så följer jag inte själva ritningen steg för steg, den är bara ett förslag till byggordning.
Man lär sig av erfarenhet hur man skall lägga upp bygget.
Börja med att studera bygget från början till slut ”i huvudet”, välj vilken version du vill bygga, INNAN du börjar bygga, och välj din egen byggordning, men se upp så du inte ”gör något dumt”!
Den större av de båda kylarna monterad o målad.
Bakre ”gallret” var ca 1mm för lågt, så jag limmade dit en liten bit plasticard (vit) för att ”täppa till”.
Efter målning med silver (Hu11) så syns lappningen knappast alls!
Stabben och sidoroder på plats.
Som vanligt så skapar man passformen själv, sen var ganska bra från början, men med lite filande o putsande så blev passningen perfekt.
Cockpiten färdig!
Det visade sig att sidostyckena var bara 2/3 så långa som ritningen visade!
Efter mycket funderande satte jag dem där de passade bäst, längst bak mot skottet.
Fick ta bort lite detaljer i nederkant för att få perfekt passning, men det syns ju inte.
I framkant förlängde jag helt enkelt med en bit plasticard som sen målades BIG för att smälta in.
De sitter såpass långt fram så de syns knappt, men det syns väl om de saknas!
Instrumentpanelen fick man passa in "manuellt", dvs. provpassning, provpassning, provpassning... tills man får den på rätt ställe,
Kommer mera snart….
Limma Lugnt!
Stefan
Så här ser det ut nu.
Undre däcket ligger på listen, tur vi satte dit den för det fattas ungefär 1mm i bredd på golvet!
Jag tog bort lite material på kroppen vid vingen, fixade lite mera ”takhöjd”, helt enkelt.
En provpassning, inte ofta det är så här enkelt och passar så här bra på en short-run modell!
Ni ser också att "plåten" bakom avgasrören är monterad, nosen kurvar ganska ordentligt här, så jag limmade plåten bara i fram och bakänden.
Annars blir det problem att få dit avgasrören senare....
Andra sidan också…
Passningen i fram/bakkant kan man inte heller klaga på…
NU börjar vi ägna oss lite åt cockpiten!
Grundmålning med British Interior Green (Hu78) och torrborstning med silver (Hu11) och batterilådan matt svart (Hu33).
Hyllorna målade jag ”Nato Black”, en mycket mörkt grå (Revell78).
En egenhet short-run modeller har är att det inte finns några ”nummerflaggor” som identifierar delarna, trots att delarna faktiskt ÄR numrerade!
Här har vi två olika roder och delar till två olika propellrar, så hur skall jag veta vilka delar som används?
Nu måste man använda ritningen (ni vet det där PAPPRET….)!
Plocka aldrig av några delar innan de skall användas, det kan bli svårt att avgöra vilken del som står på tur.
Den här kartan är något av det viktigaste i hela byggsatsen!
Som ni märkt så följer jag inte själva ritningen steg för steg, den är bara ett förslag till byggordning.
Man lär sig av erfarenhet hur man skall lägga upp bygget.
Börja med att studera bygget från början till slut ”i huvudet”, välj vilken version du vill bygga, INNAN du börjar bygga, och välj din egen byggordning, men se upp så du inte ”gör något dumt”!
Den större av de båda kylarna monterad o målad.
Bakre ”gallret” var ca 1mm för lågt, så jag limmade dit en liten bit plasticard (vit) för att ”täppa till”.
Efter målning med silver (Hu11) så syns lappningen knappast alls!
Stabben och sidoroder på plats.
Som vanligt så skapar man passformen själv, sen var ganska bra från början, men med lite filande o putsande så blev passningen perfekt.
Cockpiten färdig!
Det visade sig att sidostyckena var bara 2/3 så långa som ritningen visade!
Efter mycket funderande satte jag dem där de passade bäst, längst bak mot skottet.
Fick ta bort lite detaljer i nederkant för att få perfekt passning, men det syns ju inte.
I framkant förlängde jag helt enkelt med en bit plasticard som sen målades BIG för att smälta in.
De sitter såpass långt fram så de syns knappt, men det syns väl om de saknas!
Instrumentpanelen fick man passa in "manuellt", dvs. provpassning, provpassning, provpassning... tills man får den på rätt ställe,
Kommer mera snart….
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
En CA-modell som uppför sig? Svartkonst!
Gillar särskilt stuket på selen och de slitna skenorna.
Gillar särskilt stuket på selen och de slitna skenorna.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Matt_Public skrev:En CA-modell som uppför sig? Svartkonst!
Knappt att jag tror det själv!
Absolut inte värre än vilken (gammal) Airfix som helst!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: Boulton-Paul Defiant Mk.I, Classic Airframes 1/48
Snyggt pulat Stefan! Artar sig fint med cockpit och allt!
Bra med alla tips angående såna här byggen!
Håkan
Bra med alla tips angående såna här byggen!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Bf 109 V-6 (Classic Airframes)
» Classic Airframes i graven...
» Grumman J2F-2A, Classic Airframes 1/48
» Classic Airframes Tp 52 Canberra
» Classic Airframes 1/48 deHavilland Hornet F.3
» Classic Airframes i graven...
» Grumman J2F-2A, Classic Airframes 1/48
» Classic Airframes Tp 52 Canberra
» Classic Airframes 1/48 deHavilland Hornet F.3
Sida 1 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet