IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Källarbanan i skala N

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Gå ner

Källarbanan i skala N Empty Källarbanan i skala N

Inlägg av Moose ons aug 19 2015, 14:54

(kopierade ifrån en MJ-sida, men lägger upp byggtråd här med, för att ni är så sablans trevliga!)

Tjena!

Nygammal på sidan så tänkte presentera mig först.
Henrik heter jag, 32 år gammal. Bor i villa med sambo, hund och bonusbarn (en grabb som nyss fyllt 4 år) samt att det är en bulle i ugnen.
Jag fick min första järnväg när jag var 4-5 år. Av märket lima tror jag. I skalan HO.
Intresset fanns länge men hade aldrig riktigt platsen för att bygga. Så inte förens jag fick min första egna lägenhet vid 20 års ålder byggde jag en bana i N-skalan, intresset svalnade dock rätt fort, var lite annat som lockade i den åldern. Alla lok och vagnar såldes.
Banan har sedan legat stilla i 12 år i källaren och på olika vindar allt eftersom man flyttat runt.

Banan har nu rivits för att ta tillvara på en del av spåren.

Nu har vi en källare (krypgrund med ståhöjd) med temperatur samt fuktkontroll. Så temepen växlar mellan 10-16 grader beroende på årstid.
Luften är torr och fin så ingen riskt för rost osv.

Tanken är att bygga en ny bana, dels för egen del, men även för barnens skull. Grabben älskar tåg.
Ytan jag har är ganska stor, har suttit ett tag och försökt komma på en vettig spårplan, utan att lyckas.


såhär långt har jag kommit nu.
Jag vill ha berg längst bak, gärna typ canyons och tunnlar och ngn bro.
Den stora stationen skall vara i framkant.

I övrigt är jag öppen för alla förslag.

Källarbanan i skala N 2m7bzi9

Tanken är att köra digitalt sen, men vi kommer ta det steg för steg.
Det viktigaste är att få klart en slinga som går att köra på först, så att det inte bara blir byggande, för då lär grabben tröttna.

Moose


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet