Edseln är klar ! ( Mycket bilder )
+5
MagnusE
Janne.S
T-34
Azgaron
JOooCKE
9 posters
Sida 1 av 1
Edseln är klar ! ( Mycket bilder )
Hejsan !
Nu är den här klar !
Så nu är det det bara att städa byggbordet , och så måste jag köpa en ny kniv innan jag kan börja med Tornadon , för den gick sönder förut
Men här är lite bilder som blev inomhus idag för det regnar ute nu
, Så man ser inte riktigt den riktiga finishen nu men jag ska ta ett par bilder utomhus senare när det blir bättre väder ute
Bilderna får tala för sig själva ...
Det var allt
Jocke
Nu är den här klar !
Så nu är det det bara att städa byggbordet , och så måste jag köpa en ny kniv innan jag kan börja med Tornadon , för den gick sönder förut
Men här är lite bilder som blev inomhus idag för det regnar ute nu
, Så man ser inte riktigt den riktiga finishen nu men jag ska ta ett par bilder utomhus senare när det blir bättre väder ute
Bilderna får tala för sig själva ...
Det var allt
Jocke
JOooCKE
Sv: Edseln är klar ! ( Mycket bilder )
Mycket tjusigt Edselbygge! Läcker lack!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mycket snyggt bygge Jocke och läckra färger. Den kan du vara stolt över.
En fråga dock, är huvudstrålkastarna gröna, eller är det bara bilderna som luras?
Magnus
En fråga dock, är huvudstrålkastarna gröna, eller är det bara bilderna som luras?
Magnus
T-34
Tack Magnus !
jo då dem är gröna , jag tyckte att är allt annat custom målat mm så kan väll dem också vara lite custom
Jocke
jo då dem är gröna , jag tyckte att är allt annat custom målat mm så kan väll dem också vara lite custom
Jocke
JOooCKE
Grönt är ett ord som svävar i mitt huvud av någon anledning
Skit läckert!!! jag måste prova på flammor någon gång...ser ju så häftigt ut!
Mycket bra jobbat Jocke!
Bara hugga in på Tornadon
Skit läckert!!! jag måste prova på flammor någon gång...ser ju så häftigt ut!
Mycket bra jobbat Jocke!
Bara hugga in på Tornadon
Janne.S- Moderator
Tack Janne !
Japp , jag ska städa byggbordet och börja ''kela'' med plasten
Så i morn ska jag åka o köpa lite färg och en kniv sen ska jag börja bygga !
Jocke
Jocke
JOooCKE
JOooCKE skrev:Tack Janne !
Jocke
Glöm inte spackel !!!!!
Janne.S- Moderator
Just lackjob grabben, riktigt läcker en sån skulle jag aldrig våga mig på.
Caverö
Det var en läcker färgsättning du gjort. Snyggt bygge! Henry Fords son (Edsel) hade blivit glad om han sett den! Hittade lite kuriosa om Edsel på nätet, som kan vara värt att nämna.
"Det finns många åsikter om vad som gjorde att Edsel blev en försäljningsflopp. Märket föll offer för den lågkonjunktur som svepte över USA 1958 som slog undan benen för flera märken i mellanprisklassen, DeSoto försvann 1961. Värt att nämna är också att den korta utvecklingstiden (omkring 8 månader) gjort att kvaliteten blivit lidande. Passformen hos karossdelarna var usel. Det anses även att bilarna designmässigt påminde alltför mycket om lågprismärket Fords, så att köparna inte tyckte att de fick något "extra" för merkostnaden en Edsel innebar. Marknadsföringskampanjen används än i dag som ett skolexempel på en totalt misslyckad sådan vid utbildning av reklamfolk. Samtida kritiker förklarade misslyckandet med att kylarmaskeringens utformning, som dåtidens pryda amerikaner tyckte liknade en kvinnas könsorgan, skulle ha fått dem att avstå från köp."
"Det finns många åsikter om vad som gjorde att Edsel blev en försäljningsflopp. Märket föll offer för den lågkonjunktur som svepte över USA 1958 som slog undan benen för flera märken i mellanprisklassen, DeSoto försvann 1961. Värt att nämna är också att den korta utvecklingstiden (omkring 8 månader) gjort att kvaliteten blivit lidande. Passformen hos karossdelarna var usel. Det anses även att bilarna designmässigt påminde alltför mycket om lågprismärket Fords, så att köparna inte tyckte att de fick något "extra" för merkostnaden en Edsel innebar. Marknadsföringskampanjen används än i dag som ett skolexempel på en totalt misslyckad sådan vid utbildning av reklamfolk. Samtida kritiker förklarade misslyckandet med att kylarmaskeringens utformning, som dåtidens pryda amerikaner tyckte liknade en kvinnas könsorgan, skulle ha fått dem att avstå från köp."
merlin1953packard
Hejsan
Tack tack
Här är lite bilder ute i dags ljus dock inte med direkt sol på men det är i allafall dagsljus
Jocke
Tack tack
Här är lite bilder ute i dags ljus dock inte med direkt sol på men det är i allafall dagsljus
Jocke
JOooCKE
Mycket läcker du! Kan du vara stolt över... grönt är en fiiin färg.
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Revell Chevrolet Impala 1960 1/25 ( mycket bilder)
» Mustang III - polsk, Academy 1:72 (liten "varning", mycket bilder/foton. Och text...)
» He70 klar - några bilder...
» [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)
» Modell GBG 2010
» Mustang III - polsk, Academy 1:72 (liten "varning", mycket bilder/foton. Och text...)
» He70 klar - några bilder...
» [Måååånga bilder] På förfrågan kommer här bilder på basen! =)
» Modell GBG 2010
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet