J35J Draken Hasegawa 1/48
+8
Gigabyte
TommyKillander
Marlin
Matt_Public
cas
Janne.S
Azgaron
Tobias
12 posters
Sida 5 av 6
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: J35J Draken Hasegawa 1/48
Jag är Glimturens bredflinande eko.glimturen skrev:Det ser najs ut!
Matt_Public- Master of DNF
Härifrån ser det mäkta läckert ut!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Härifrån ser det mäkta läckert ut!
Tack grabbar!
Damn, glömt att du flyttat till Varberg cas, jag var ju *hemma* nästan två veckor över jul. Får säga hej någon gång.
Hur är det med Fyndis, kan man hitta något kul där nu för tiden? Revell och Airfix?
Tobias
Jäpp, Fyndis har en lagom samling Revell och Airfix med ganska mycket nytt faktiskt. Kanske inte superlåga priser, men det finns på armlängds håll, och det är inte illa!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Låter ju bra så man kan göra lite impulsköp..
Man hade trott att de skulle ha ok priser faktiskt..
Man hade trott att de skulle ha ok priser faktiskt..
Tobias
Jag grisade ju lite mycket med "olive drab´en" så nästan hela ovansidan fick den färgen innan maskning. Den ytan verkade omedelbart inte gilla "midnight blue". Det syns att den är kornig va?
Tyckte jag hade bra konsistens och tryck i sprutan.. Kan det vara "oilve drab´ens" lite "feta"/halvblanka yta tro?
Får se om det behöver strippas....
Den är precis nymålad här, tredje tunna lagret typ. Blandat med IPA (inte öl nej! ) och Tamiya Retarder..
Den preliminära haverirapporten antyder ändå någon form av skit bakom sprutan..
Tyckte jag hade bra konsistens och tryck i sprutan.. Kan det vara "oilve drab´ens" lite "feta"/halvblanka yta tro?
Får se om det behöver strippas....
Den är precis nymålad här, tredje tunna lagret typ. Blandat med IPA (inte öl nej! ) och Tamiya Retarder..
Den preliminära haverirapporten antyder ändå någon form av skit bakom sprutan..
Tobias
Just det, glömde..
Använde på FT och balkar till kompisens gråa J-modell tidigare i tråden.. Men de balkarna som jag tog från denna låda, vad den balken nu heter (där Js yttre FT i vingarna sitter) - de går att plocka av? Eller bör jag leta upp och hänga på dem?
Har gärna kärran helt ren från FT och balkar annars. Känns passande på en uppvisningskärra.
Använde på FT och balkar till kompisens gråa J-modell tidigare i tråden.. Men de balkarna som jag tog från denna låda, vad den balken nu heter (där Js yttre FT i vingarna sitter) - de går att plocka av? Eller bör jag leta upp och hänga på dem?
Har gärna kärran helt ren från FT och balkar annars. Känns passande på en uppvisningskärra.
Tobias
Kalassnyggt. Går det inte att slipa med fin slipsticka för att få bort apelsinerna?
linusorn
Tack. Jo det bör det gå - vågar jag..? Menar att jag ställer till det mera?
Tobias
Jag brukar säga som Pippi. "Det har jag aldrig provat, det kan jag säkert!"
glimturen
Haha, glömt Pippi.. Läste mera Emil..
Jorå, skall prova. Undrar lite hur jag gjorde bort mig.. Tryck? Spädning? Förtjockt? För nära? För långt ifrån? :/
De färgerna har jag sällan gjort bort mig så med.
Jorå, skall prova. Undrar lite hur jag gjorde bort mig.. Tryck? Spädning? Förtjockt? För nära? För långt ifrån? :/
De färgerna har jag sällan gjort bort mig så med.
Tobias
Apelsinskal uppstår väl på grund av att en del av färgen torkat när den fastnar på modellen? Borde i så fall gå att lösa genom att hålla sprutan närmare modellen. Spruta alltid vått i vått.
linusorn
Johan 66 lär ha haft samtliga F-balkar på plats men inget annat.Tobias skrev:Just det, glömde..
Bilden på förra sidan visar kärran med dom balkarna, och det var ju så den flög...
Synd på apelsinskalseffekten, det kan ju gå att putsa bort med en gammal t-shirt?
eller så är det bara bita i det sura och göra om...
cas- Vicesheriff
linusorn skrev:Apelsinskal uppstår väl på grund av att en del av färgen torkat när den fastnar på modellen? Borde i så fall gå att lösa genom att hålla sprutan närmare modellen. Spruta alltid vått i vått.
Ah ok, hmm.. Får se över vad jag gör när jag målar då. Något har felat nu. Tack.
@ cas, ok, jag får hosta upp balkar då. SOm tur är är det ju lugnt att hänga på efteråt..
Jag skall nog lägga undan modellen lite och fundera. Var ganska nöjd med kontoret.. Kanske blir att strippa den. Testa färgerna lite mera. Inte helt nöjd med nyanserna. Om det vart en ny kärra hade det vart ok.
En del fläckar från häftmassan försvinner inte heller viket är extremt irriterande. Inte haft det innan heller att de inte försvinner under lack.
Tobias
Funderade ett tag vad jag skulle göra. Alternativen var allt emellan att elda upp modellen och bygga klart..
Inget unikt med denna, dekalerna kan jag fixa igen och om inte så får jag väl bygga en annan (Svärdsfiskarna?). Så jag körde på med kanske lite sänkt ambitionsnivå... Daskade på klibbisar. Kronmärket på vingen ser kanske snett ut men tror det är att planet lutar och vinkeln.
Dock är jag skeptisk till "FARA"-klibbisarna, de är för höga va? Borde vara mer ihoptryckta eller någor? :/ Vart kan man fixa ordentliga isådanafall.. Blev ju även otroligt sugen på en grå J till mig själv efter att ha gett bort den där förra..
Får se om det går att få fram något med en wash på den här ytan sen med......
" />
Inget unikt med denna, dekalerna kan jag fixa igen och om inte så får jag väl bygga en annan (Svärdsfiskarna?). Så jag körde på med kanske lite sänkt ambitionsnivå... Daskade på klibbisar. Kronmärket på vingen ser kanske snett ut men tror det är att planet lutar och vinkeln.
Dock är jag skeptisk till "FARA"-klibbisarna, de är för höga va? Borde vara mer ihoptryckta eller någor? :/ Vart kan man fixa ordentliga isådanafall.. Blev ju även otroligt sugen på en grå J till mig själv efter att ha gett bort den där förra..
Får se om det går att få fram något med en wash på den här ytan sen med......
" />
Tobias
Blir ju enastående tjusigt!
Som sagt, apelsinskal poleras bort jättelätt
Som sagt, apelsinskal poleras bort jättelätt
Janne.S- Moderator
Husen ser lite väl matt ut, men annars verkar det väl bli rätt mysigt?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack, nu blev jag lite glad igen..
Körde på Flory´s gråa wash på undersidan och lite olika bruna och skitiga ovanpå. Blev riktigt nöjd efter det faktiskt. Speciellt undersidan. Den fina färgen ser ännu bättre ut med en sån grå wash (är de keramiska eller vad kalla vi dem?)
Ytan ser helt ok ut nu, syns knappt någon apelsinskals-effekt.. Tack för tipsen.
Inte lekt med olje-färger ännu men sprejade upp en massa överbliven plast i grundförg så jag kan måla och leka med det på dem, för senare byggen....
Körde på Flory´s gråa wash på undersidan och lite olika bruna och skitiga ovanpå. Blev riktigt nöjd efter det faktiskt. Speciellt undersidan. Den fina färgen ser ännu bättre ut med en sån grå wash (är de keramiska eller vad kalla vi dem?)
Ytan ser helt ok ut nu, syns knappt någon apelsinskals-effekt.. Tack för tipsen.
Inte lekt med olje-färger ännu men sprejade upp en massa överbliven plast i grundförg så jag kan måla och leka med det på dem, för senare byggen....
Tobias
Skönt att du återkallade pyromanligan, den här vill jag se fullbordad!
Tack..
Men eld är kul.. Fast man skall inte elda Saabs mästerverk!
Men eld är kul.. Fast man skall inte elda Saabs mästerverk!
Tobias
Överenskommet!Tobias skrev:Men eld är kul.
Acklamation även här. Lansen är på tok för råsnygg för sådant.Tobias skrev:Fast man skall inte elda Saabs mästerverk!
Fan.. Hittar inte landställen.. Förutom hjulen då, hehe.. Eller allt utom "pinnarna" så det blir att skaffa metall-ben..
Vilken klant man är.
Vilken klant man är.
Tobias
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» J35J Draken, Hasegawa 1/48
» J-35 Draken 1/48 Hasegawa
» Hasegawa 1:72 J35J Draken
» Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48
» J-35 Draken "Hasegawa"
» J-35 Draken 1/48 Hasegawa
» Hasegawa 1:72 J35J Draken