J35J Draken Hasegawa 1/48
+8
Gigabyte
TommyKillander
Marlin
Matt_Public
cas
Janne.S
Azgaron
Tobias
12 posters
Sida 2 av 6
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: J35J Draken Hasegawa 1/48
Mmmm! Läckert!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
"Lite mera"
Jo du, vi skall ha ett samtal om underdrifter tror jag!
Exakt hur snyggt som helst ju!
Jo du, vi skall ha ett samtal om underdrifter tror jag!
Exakt hur snyggt som helst ju!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Förslösa en handlingens mans tid genom resonemang om semantik?cas skrev:Jo du, vi skall ha ett samtal om underdrifter, tror jag!
Högeligen kontraproduktivt! Låt snyggbygget fortsätta istället.
Matt_Public- Master of DNF
Det blev väldigt snyggt med dekaler på!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack.. Andreas blir nog glad iaf..
Oops, tankarna sitter fel.. Får fixa..
Oops, tankarna sitter fel.. Får fixa..
Tobias
Tackar.
Väntat på lite torktider och annat.. Men till slut fått på lite mer grejor.. Plockade från en annan Draken-låda så kompisen får fyra tankar. Jag har ändå fyra Maestro resin-tankar till mig själv..
Eduard AIM-9L.. Sökarhuvudet eller vad det kan heta var otroligt pilligt. Jag gav upp ganska fort med både dem och alla dekaler och smäckte på skydd. Inte en aning om de ser så ut i Sverige dock..
Väldigt grå färg jämfört med bilder....... Jaja..
Väntat på lite torktider och annat.. Men till slut fått på lite mer grejor.. Plockade från en annan Draken-låda så kompisen får fyra tankar. Jag har ändå fyra Maestro resin-tankar till mig själv..
Eduard AIM-9L.. Sökarhuvudet eller vad det kan heta var otroligt pilligt. Jag gav upp ganska fort med både dem och alla dekaler och smäckte på skydd. Inte en aning om de ser så ut i Sverige dock..
Väldigt grå färg jämfört med bilder....... Jaja..
Tobias
Jäsiken, vad med soppa! Rena turnébussen, ju.
Våldsamt snyggt blir det hursomhelst. Blankt och fint!
Våldsamt snyggt blir det hursomhelst. Blankt och fint!
Dom blinda sakerna som för det mesta hängde på draken var ju grönmålade, och mest bara för syns skull...Undrar om draken kunde ta RB74, eller om det bara var 24/24J som gällde?
Har ingen aning. Ännu...
Stabilt snygg drake iallafall!
Har ingen aning. Ännu...
Stabilt snygg drake iallafall!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det här är hur snyggt som helst, grymt bra målningsjobb, packning för långfärd är maffigt.
Caverö
Ser snyggt ut med tankarna och missilerna!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Allt utom pitotrör är på - men lite smågrejor att putsa upp..
Men under tiden, slänger jag ine tt "mysbygg".. Något att ha vid sidan om och pilla med när andra byggen behöver vila, torka eller liknande.. En Drake till!
Denna box:
Troligen denna individ, Johan Röd 66:
Jag gillar den röda fenan!
Tänkte ju höja ribban något med varje bygge. Så här är lite AM.
Men den där knallpallen är ju för bred... Hmm? SKaffa Eduard-ets istället? En ny resin-cockpit? Inte bestämt mig ännu.. Men denna stol åker ner i lådan till nästa Drake istället. Nu vet jag det och kan bredda en ev Hasegawa-plastbytta/cockpit till nästa bygge.
Både noskon och arslet fick lite mera jobb denna gång. Behövdes knappt spackel men hade liite svårt att sanda ner . Eller snarare hade behövt slipa ner lite för mycket om jag ville få en fin skarv så in med Tamiya-spackel.
Förutom ett snyggare kontor blir det inte så mycket AM. Har ett par hjul - får se om jag tar dem eller sparar till nästa bygge. Samma med fälltankar. Jag funderar faktiskt på att inte ha några på på just detta bygge.
Ja just det, ersatte stashen med ännu en box av en F/J så jag själv får en grå i framtiden....
Men under tiden, slänger jag ine tt "mysbygg".. Något att ha vid sidan om och pilla med när andra byggen behöver vila, torka eller liknande.. En Drake till!
Denna box:
Troligen denna individ, Johan Röd 66:
Jag gillar den röda fenan!
Tänkte ju höja ribban något med varje bygge. Så här är lite AM.
Men den där knallpallen är ju för bred... Hmm? SKaffa Eduard-ets istället? En ny resin-cockpit? Inte bestämt mig ännu.. Men denna stol åker ner i lådan till nästa Drake istället. Nu vet jag det och kan bredda en ev Hasegawa-plastbytta/cockpit till nästa bygge.
Både noskon och arslet fick lite mera jobb denna gång. Behövdes knappt spackel men hade liite svårt att sanda ner . Eller snarare hade behövt slipa ner lite för mycket om jag ville få en fin skarv så in med Tamiya-spackel.
Förutom ett snyggare kontor blir det inte så mycket AM. Har ett par hjul - får se om jag tar dem eller sparar till nästa bygge. Samma med fälltankar. Jag funderar faktiskt på att inte ha några på på just detta bygge.
Ja just det, ersatte stashen med ännu en box av en F/J så jag själv får en grå i framtiden....
Tobias
Snyggt.
Nu har du fått mig att sukta efter en Drake också.
/Bosse
Nu har du fått mig att sukta efter en Drake också.
/Bosse
Marlin
Det är ju min plan! Få er andra att göra snyggbyggen jag kan beundra och inspirera mig ännu mera!
Tobias
Elaka människa!
Den där rödfenade skulle ju jag göra var det tänkt, men jag får väl ta en av de fyra andra spökmärkta kärrorna. Eller båda
Akterkastellet blev ju fint!
Den där rödfenade skulle ju jag göra var det tänkt, men jag får väl ta en av de fyra andra spökmärkta kärrorna. Eller båda
Akterkastellet blev ju fint!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Härligt!
Kan aldrig bli för många Drakar!
Stefan
Kan aldrig bli för många Drakar!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Oops, sorry cas! Men det går att bygga en i Skene med! (Som Varbergare måste man hålla "boråsarna" på plats! )
Jag sneglar ju på F2:an med de gula svärdsfiskarna med (avataren)..... Man vet aldrig. Hur som blir det både, frågan är bara vilken först, hehe.
Eller Stefan! Det är något speciellt med Draken!
Det får bli Eduard-ets. Testar resin-cockpit på nästa. Var bara att plocka bort detaljerna, installera en "radar" i noskonen (föregående är nääästan en tail-sitter men är tyngre där bak så behövs nog ej) och invänta ets.. Ja jag kan ju iofs måla tills dess! Hurra!
Jag sneglar ju på F2:an med de gula svärdsfiskarna med (avataren)..... Man vet aldrig. Hur som blir det både, frågan är bara vilken först, hehe.
Eller Stefan! Det är något speciellt med Draken!
Det får bli Eduard-ets. Testar resin-cockpit på nästa. Var bara att plocka bort detaljerna, installera en "radar" i noskonen (föregående är nääästan en tail-sitter men är tyngre där bak så behövs nog ej) och invänta ets.. Ja jag kan ju iofs måla tills dess! Hurra!
Tobias
Lite som hästskor i boxarhanskar med skruvar i noskoner.
Sida 2 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» J35J Draken, Hasegawa 1/48
» J-35 Draken 1/48 Hasegawa
» Hasegawa 1:72 J35J Draken
» Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48
» J-35 Draken "Hasegawa"
» J-35 Draken 1/48 Hasegawa
» Hasegawa 1:72 J35J Draken
» Ännu en drake från västkusten... Hasegawa J35J 1/48
» J-35 Draken "Hasegawa"