Churchill in winter
+8
Stefan E
Matt_Public
Marlin
TommyKillander
cas
Janne.S
Azgaron
Caverö
12 posters
Sida 1 av 1
Churchill in winter
Några bilder på bygget för dom som inte kan se det på möte i gbg.
Den delen som jag blev nöjd med, värmeskärmen över avgasröret.
Det var ett inte lätt projekt med snö och skit, nu längtar jag redan till våren.
Den delen som jag blev nöjd med, värmeskärmen över avgasröret.
Det var ett inte lätt projekt med snö och skit, nu längtar jag redan till våren.
Caverö
Sv: Churchill in winter
Mycket snyggt bygge, Caverö! Fint med vinterkammo och snö och allt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Snötung Churchill minsann!
Snyggebygge!
Snyggebygge!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Gådd dang, vad snyggt!
Top-drawer stuff! Sanslöst snyggt dio som hänger ihop perfekt!
Tommy
Top-drawer stuff! Sanslöst snyggt dio som hänger ihop perfekt!
Tommy
TommyKillander
Burr
Man kan känna vinterkylan i de bilderna.
Mycket realistiskt och snyggt bygge.
/Bosse
Man kan känna vinterkylan i de bilderna.
Mycket realistiskt och snyggt bygge.
/Bosse
Marlin
Im-po-nerande!
En frusen leråker är bra precis världens sorgsnaste plats, och brinnande krig blir just inget muntrare av. Mäktigt diorama, det där. Stämningsskapande till tusen. Enda invändningen är jag aldrig sett snö i så pass tät formation på marken förut. Lite puder eller småklumpar här och var skulle tillföra en hel del. Men med detta sagt är jag direkt bländad av hantverket, om än inte snöblind.
En frusen leråker är bra precis världens sorgsnaste plats, och brinnande krig blir just inget muntrare av. Mäktigt diorama, det där. Stämningsskapande till tusen. Enda invändningen är jag aldrig sett snö i så pass tät formation på marken förut. Lite puder eller småklumpar här och var skulle tillföra en hel del. Men med detta sagt är jag direkt bländad av hantverket, om än inte snöblind.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Im-po-nerande!
Njae, är du säker? Jag tycker snön ser mycket bra ut, lite tidig vår känsla på den... Snön i fårorna brukar ligga kvar mycket längre än uppe på topparna, däremot brukar det vara lite mer is känsla på snön vid det läget.. Jag spekulerar lite, men jag har många minnen som det där påminner om ☺
frznlogic
Utifrån erfarenhet, ja. Men mina iakttagelser kan ju vara avhängiga lokala förhållanden. Norrlands-missfärgade, alltså.frznlogic skrev:Njae, är du säker?
Matt_Public- Master of DNF
Aah norrlänning, vi skyller på det 😂. Nej jag började fundera efteråt o tror jag förstår vad du menar. Det är något som gnager och jag tror personligen att det skulle vara fyllt hela vägen i varje fåra... Inte avhuggna som dom är nu,vet inte om det är vettigt beskrivet.
Oavsett, jag älskar dioramat ☺.
Oavsett, jag älskar dioramat ☺.
frznlogic
Tack skall ni ha
Jag får jobba lite med snön, är inte helt nöjd själv. Det är tänkt att vara lite vårtinat och smält, det var längesedan vi hade riktigt med snö på åkrarna här.
tacksam för era åsikter och klurar lite på detta.
man vill ju inte bara vara halvbra på detta
Jag får jobba lite med snön, är inte helt nöjd själv. Det är tänkt att vara lite vårtinat och smält, det var längesedan vi hade riktigt med snö på åkrarna här.
tacksam för era åsikter och klurar lite på detta.
man vill ju inte bara vara halvbra på detta
Caverö
Fantastisk liten scen, mycket inspirerande! Måste våga prova snö nån gång, jag kan hålla med dig och Matt men skulle ändå varit väldans nöjd om jag fått till det sådär
Stråhatt
Jag tackar och bockar Stråhatt, kolla på min T34:a som fick låna samma platta men med lite mer snö på.
Caverö
Bumpar den här! Riktigt bra, Mattias men det är att betrakta som tjänstefel att INTE fota utomhus nu med tillhörande snö i bakgrunden..make it coma alive!! Please, ge mig ett utomhusfoto!
Pyret
Liknande ämnen
» Churchill Mk III Alexander Nevskij
» Churchill Mk III
» AFV Churchill III Avre
» Churchill 1/35 Tamiya
» Tamiya Churchill
» Churchill Mk III
» AFV Churchill III Avre
» Churchill 1/35 Tamiya
» Tamiya Churchill
Sida 1 av 1