Churchill Mk III Alexander Nevskij
+5
JOooCKE
Azgaron
MiniStuff
Gigabyte
T-34
9 posters
Sida 1 av 1
Churchill Mk III Alexander Nevskij
Så var den färdig till slut. Det var en riktigt kul modell att jobba med, bra passform och trevliga figurer.
Mycke bilder blev det.
Som sagt många bilder men det är svårt att välja.
Nu får jag rota lite i högen och se vad det blir härnäst. Das was alles.
Magnus
Mycke bilder blev det.
Som sagt många bilder men det är svårt att välja.
Nu får jag rota lite i högen och se vad det blir härnäst. Das was alles.
Magnus
T-34
Sv: Churchill Mk III Alexander Nevskij
Mycket snyggt !! välplanerat Dio där det är liv o rörelse ,,ett toppen bygge Magnus !!!!!!!!!!!!!!!!
Gigabyte
Helschysst alltså! Läckert! Gillar hu lojt kaptenen sitter kvar i sin kupol och bara kollar på medans de andra sliter hund
om jag skall "klaga" på något så är det väl just figurerna, lite mer kontraster/skugga i ansikten och på kläder hade gjort dem ännu bättre... någon ser mer färdig ut än de andra. Men som sagt det är lite av tycke och smak å, missförstå mig inte jag tycker figurerna ser bra ut men vagnen ser bättre ut/mer arbetad med.
Toppen som sagt.
/Markus
om jag skall "klaga" på något så är det väl just figurerna, lite mer kontraster/skugga i ansikten och på kläder hade gjort dem ännu bättre... någon ser mer färdig ut än de andra. Men som sagt det är lite av tycke och smak å, missförstå mig inte jag tycker figurerna ser bra ut men vagnen ser bättre ut/mer arbetad med.
Toppen som sagt.
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Mycket snyggt bygge och dio Magnus! Det har du lyckats fint med!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack ska ni ha för de uppmuntrande orden.
Jo det är så att figurbygge/målning är inte min riktigt starka sida. Men du skulle se mina "första" figurer. Det är ingen vacker syn. Men man lär ju sej förhoppningsvis mer och mer.
Nå, det är väl bara att fortsätta måla figurer, nåt annat sätt finns ju inte.
Magnus
MiniStuff skrev:Helschysst alltså! Läckert! Gillar hu lojt kaptenen sitter kvar i sin kupol och bara kollar på medans de andra sliter hund
Toppen som sagt.
/Markus
Jo det är så att figurbygge/målning är inte min riktigt starka sida. Men du skulle se mina "första" figurer. Det är ingen vacker syn. Men man lär ju sej förhoppningsvis mer och mer.
Nå, det är väl bara att fortsätta måla figurer, nåt annat sätt finns ju inte.
Magnus
T-34
Otroligt imponerande bygge! Vagnen är kanonläcker med snyggt vädrade detaljer. Gillar banden skarpt. Den där hinken ser spännande ut, ingick den i kitet?
Magnus
Magnus
MagnusE
MagnusE skrev:Otroligt imponerande bygge! Vagnen är kanonläcker med snyggt vädrade detaljer. Gillar banden skarpt. Den där hinken ser spännande ut, ingick den i kitet?
Magnus
Tack Jocke och Magnus. Hinken tror jag kommer från nåt Italieriset eller nåt liknande.
T-34
Härligt med många närbilder av det färdiga diot, Magnus! Imponerande, må jag säga! Pipdragningen med viska ger ju verkligen liv åt diot och det syns vem som ger order och vilka som får utföra dem! Således en "hermelin" från lend-lease-avtalet bland alla grovgjutna Stalin-vagnar! Snyggt jobbat!
merlin1953packard
Härligt att se T-34, ett snyggt bygge om än figurerna kunde varit lite mer arbetade.
Men jag förstår, figurer är inte lätt.
Sedan tycker jag nog att strv:n inte skulle sticka utanför plattan, men det är bara vad jag tycker.
Hur som helst så blev vagnen blev läcker, en bra byggd och snyggt vädrad modell.
Men jag förstår, figurer är inte lätt.
Sedan tycker jag nog att strv:n inte skulle sticka utanför plattan, men det är bara vad jag tycker.
Hur som helst så blev vagnen blev läcker, en bra byggd och snyggt vädrad modell.
Caverö
Tack ska ni ha. Ja, figurerna har vi ju avhandlat förr.
Sen att vagnen hänger ut över plattan, tja det är min lilla "egenhet" att klämma in mycket på liten yta och då kan det bli så.
Magnus
Sen att vagnen hänger ut över plattan, tja det är min lilla "egenhet" att klämma in mycket på liten yta och då kan det bli så.
Magnus
T-34
Snyggt!! Behövs bara en cigg i näven på killen i tornet som latar sig
Janne.S- Moderator
Såg på dom mycket fina bandlänkarna ,hur har du målat dom ,,vilken färg har du anv som bas innan torrbostningen med silver , ser mycket fin ut med den brungröna färgen mellan slitytorna !!!
Gigabyte
Det ser nästan ut som dom försöker hindra vagnen att falla över kanten. Håll emot gubbar!!!!!
Caverö
Stämmer Janne en cigg inäven på han........... Men mitt nästa projekt kommer en lirare med cigg i näven.
Gigabyte; Jag har faktiskt inte nåt "recept" på målningen av banden, (många gånger blir det bara, hoppsan det gick ju rätt bra så att säja, lite tur alltså) men jag grundade med sprayfärg, målade med banden i den gröna färgen sen var det en ganska spädd blandning av Hu62, Hu32 och nåt mer jag inte kommer ihåg, sen nån wash av lite mörkare modell ganska tunn och sen lite torrborstning med Hu53 metall.
Caverö; Nu när du säjer det så ser jag också att det ser lite ut som om gubbsen hindrar vagnen att falla av plattan, illa, det var ju inte riktigt meningen.
Magnus
Gigabyte; Jag har faktiskt inte nåt "recept" på målningen av banden, (många gånger blir det bara, hoppsan det gick ju rätt bra så att säja, lite tur alltså) men jag grundade med sprayfärg, målade med banden i den gröna färgen sen var det en ganska spädd blandning av Hu62, Hu32 och nåt mer jag inte kommer ihåg, sen nån wash av lite mörkare modell ganska tunn och sen lite torrborstning med Hu53 metall.
Caverö; Nu när du säjer det så ser jag också att det ser lite ut som om gubbsen hindrar vagnen att falla av plattan, illa, det var ju inte riktigt meningen.
Magnus
T-34
Du gör som jag,, man håller på till man är nöjd och då kan man ha gått igenom hela baletten av saker ,,,har till och med anv kopparpasta för att få en blank metallyta funkar faktisk men blir väl blank för tex stridsvagnar
Gigabyte
Magnus please take no offence, det var bara en vision jag fick när jag först såg det.
Caverö
Caverö skrev:Magnus please take no offence, det var bara en vision jag fick när jag först såg det.
Det är lugnt Caverö. Tycker man nåt så ska man väl säja det.
Magnus
T-34
Liknande ämnen
» Churchill Mk III
» Tamiya Churchill
» Churchill in winter
» AFV Churchill III Avre
» Churchill 1/35 Tamiya
» Tamiya Churchill
» Churchill in winter
» AFV Churchill III Avre
» Churchill 1/35 Tamiya