Revell J-35J Draken, 1/72
+12
glimturen
Gigabyte
Mal
Erik
Stefan E
Marlin
cas
Janne.S
Azgaron
Björn Eriksson
Matt_Public
TommyKillander
16 posters
Sida 4 av 9
Sida 4 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Revell J-35J Draken, 1/72
Hallåå!
Plast-slakten fortsätter oförtrutet...
Jag var lite oförsiktig när jag sågade en av elevatorerna(?) så det blir lite uppstädning på den..
Första vingen klar, fortsätter med den andra imorgon när jag är lite piggare... Det är bara dumt att göra sånt här när man är trött. Tanken är att jag skall foga in 1 mm tjock plasticard i kontrollplanet så att det passar i uttaget. Sen blir det till att försöka få till den rundande kanten åxå..
Om denna lilla operationen skulle gå fullständigt söderut så finns det ju ett resin-kit från Aires att ta till för att rädda projektet. Men jag vill helst inte lägga ytterligare närmare 200 spänn till på extrautrustning...
Tommy
Plast-slakten fortsätter oförtrutet...
Jag var lite oförsiktig när jag sågade en av elevatorerna(?) så det blir lite uppstädning på den..
Första vingen klar, fortsätter med den andra imorgon när jag är lite piggare... Det är bara dumt att göra sånt här när man är trött. Tanken är att jag skall foga in 1 mm tjock plasticard i kontrollplanet så att det passar i uttaget. Sen blir det till att försöka få till den rundande kanten åxå..
Om denna lilla operationen skulle gå fullständigt söderut så finns det ju ett resin-kit från Aires att ta till för att rädda projektet. Men jag vill helst inte lägga ytterligare närmare 200 spänn till på extrautrustning...
Tommy
Senast ändrad av TommyKillander den ons jul 25 2018, 12:16, ändrad totalt 2 gånger
TommyKillander
Tack HåkanAzgaron skrev:Ser bra ut!
Håkan
Tobias skrev:Je verkligen. Du löser det där bra med sågandet!
Tack Tobias
Sågandet ja.... Hmmm, jag fortsatte att ge mig i kast med sågandet igår och det höll på att sluta med förskräckelse (och ett snabb inköp av resin kitet)
Första vingen var sågad efter bilder på nätet, vilket inte stämde helt hundra med panellinjerna, och andra vingen sågade jag efter på panellinjerna.
Men det gick att rädda hyffsat genom att foga in bitar av plasticard:
Infogning av en halvstav på elevonens framkant:
Nu återstår det att foga in klackarna som skall gå in i vingen. Någon som vet vad syftet är med dessa - är det motvikter?
Medan limmet torkade satt jag och roade mig med lite fotoets och blytråd... Dessa är klara att målas med aluminium.
Tommy
Senast ändrad av TommyKillander den ons jul 25 2018, 12:15, ändrad totalt 1 gång
TommyKillander
Riktig plastslöjd!
Blir kanonbra det här!
Stefan
Blir kanonbra det här!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack så mycket killar!
Nu har jag joxat vidare med mina elevoner (eller vad dom nu kallas på svengelska)...
Inget att tveka över - på't igen med sågen:
Efter någon timmas filande och putsande:
Jag har droppat på CA-lim på alla skarvar, så imorgon skall jag slipa ned och polera bort alla spår av "plastikoperationen".
...och det bästa av allt:
Det börjar vankas kroppsihoplimming minsann!
Tommy
Nu har jag joxat vidare med mina elevoner (eller vad dom nu kallas på svengelska)...
Inget att tveka över - på't igen med sågen:
Efter någon timmas filande och putsande:
Jag har droppat på CA-lim på alla skarvar, så imorgon skall jag slipa ned och polera bort alla spår av "plastikoperationen".
...och det bästa av allt:
Det börjar vankas kroppsihoplimming minsann!
Tommy
Senast ändrad av TommyKillander den ons jul 25 2018, 12:22, ändrad totalt 2 gånger
TommyKillander
Blev ju snyggt! Kroppsihoplimmardags är ju inte fel!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Gudars skymning så bra gjort!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack och bock!
Det har rullat på ganska bra idag faktiskt...
Kontoret installerat - passade på att langa i några blysänken, kommer nog lägga ett par i noskonen också för säkerhets skull...
r
Stabilisatorerna tillsnyggande lite (så dom inte är så ihåliga)
Jag har fogat in lite plasticard i kanten vid stabilisatorerna och skall ge mig i kast med att snygga till kanten när jag har motorn på plats, så jag kan borra lite lättningshål i strukturen. Det kommer nog krävas lite jobb att få ordning på detta
Sprängskiss
Nästa moment är att jag ger mig i kast med rutorna... Jag skall försöka ge dom ett dopp i Klear ikväll.
Tommy
Det har rullat på ganska bra idag faktiskt...
Kontoret installerat - passade på att langa i några blysänken, kommer nog lägga ett par i noskonen också för säkerhets skull...
r
Stabilisatorerna tillsnyggande lite (så dom inte är så ihåliga)
Jag har fogat in lite plasticard i kanten vid stabilisatorerna och skall ge mig i kast med att snygga till kanten när jag har motorn på plats, så jag kan borra lite lättningshål i strukturen. Det kommer nog krävas lite jobb att få ordning på detta
Sprängskiss
Nästa moment är att jag ger mig i kast med rutorna... Jag skall försöka ge dom ett dopp i Klear ikväll.
Tommy
Senast ändrad av TommyKillander den ons jul 25 2018, 12:24, ändrad totalt 1 gång
TommyKillander
Fönsterbad är en förnämlig aktivitet, även om den är enklare i dagsljus.
Matt_Public- Master of DNF
Kontoret ser fantastiskt ut. Mycket fint jobbat med stabbarna. Men sprängd draken?
Senast ändrad av glimturen den mån mar 28 2016, 22:32, ändrad totalt 1 gång
glimturen
Matt_Public skrev:Fönsterbad är en förnämlig aktivitet, även om den är enklare i dagsljus.
Nu börjar säsongen för kvällsdopp!
TommyKillander
glimturen skrev:Kontoret ser fantastiks ut. Mycket fint jobbat med stabbarna. Men sprängd draken?
Tack!
Det är den nya kinesiska nationalrätten - i.st.f Sprängd Anka
TommyKillander
Roderfifflet blir ju alldeles föredömligt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snygg cockpit och fint jobbat med rodren!
Håkan
Håkan
cas skrev:Roderfifflet blir ju alldeles föredömligt!
Azgaron skrev:Snygg cockpit och fint jobbat med rodren!
Håkan
Tack!
Det blir en snabb uppdatering idag:
Rutorna har fått torka efter kvällsdoppet.
....samt lite Blankish!
Härnäst ger jag mig i kast med rodren och att försöka snygga till runt motorn!
Tommy
Senast ändrad av TommyKillander den ons jul 25 2018, 12:26, ändrad totalt 1 gång
TommyKillander
Snyggt, blankt och fint!
Håkan
Håkan
Sida 4 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» Revell Saab 35 Draken 1/72
» 1/48 Draken
» JAS 35K Draken, Revell/Heller/Italeri 1:72 scale
» J-35 Draken Hasegawa 1/72