Tvillingsjälar
+12
glimturen
Gigabyte
Mal
Azgaron
Exelon
TommyKillander
Marlin
Pyret
cas
Matt_Public
johan r
Stråhatt
16 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Tvillingsjälar
Det är alltså en poserbar dubbelbrakare?
Häffans!
Häffans!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Första meningen där hängde jag inte riktigt med i, men det låter… positivt? Resten tackar jag för! Jag gillar också hur den ser ut från grodvinkel, måste ordna en bra bakgrund så jag kan ta bilder på den färdiga scenen så småningom ur det låga perspektivetMatt_Public skrev:Precis som vid uppvisningar i nakenfärdighet så vet man inte riktigt vad perfektion är förrän man ser det. Ur ett grodperspektiv så förefaller bygget ha goda chanser att kunna nå hela vägen fram. Rysligt spännande!
Tackar!Azgaron skrev:Ser väldigt bra ut så långt!
Håkan
Jajjamän, stadig nog att hålla uppe sig själv i vilken vinkel man än vill ha den i dessutom!cas skrev:Det är alltså en poserbar dubbelbrakare?
Häffans!
Så har jag börjat på figurerna. Det kommer bli lite oortodoxt. Jag älskar postapokalyptiska scenarion, och jag är inte helt säker än men jag tror det här kommer bli en scen ur en alternativ tidslinje där civilisationen har gått under och glömts bort. Funderar också på att göra det till normal nutid, men jag har börjat på en figur från postapokalypsvarianten.
Har tagit delar från ett figur/brädspel som heter Kingdom Death: Monster, som utspelar sig i en mörk, lågteknologisk fantasyvärld, och de simplare figurerna blir utmärkta stenåldersmänniskor. Skalan är lite för liten egentligen, de är ca 4 cm långa vilket blir en längd på 140 cm om man sätter dem i en 1:35-scen, men i just detta dioramat är det barn/unga tonåringar som utforskar den rostiga resten efter forntidens krig, så det känns väl som att det kan passa tror jag. Ben, armar och huvud på denna utforskare kommer från Kingdom Death, överkroppen ska skulpteras eftersom spelets ordinarie överkroppar är för kraftiga för att kunna föreställa yngre personer. Just nu är den ju väldigt smal, men kläderna lägger på en del volym när de är på plats så jag hoppas det kommer se naturligt ut då… Och jag ber om ursäkt för de skräpiga bilderna, ska se till att få bättre foton när det finns mer detaljer att visa upp
Stråhatt
Det var mig en slank tös.
Jag känner mig stärkt i min uttalade åsikt. Det här blir doningar.
Jag känner mig stärkt i min uttalade åsikt. Det här blir doningar.
Matt_Public- Master of DNF
Men det där är ju ett alldeles lysande tilltag.
Kommer bli suveränt !
Kommer bli suveränt !
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser intressant ut! Ska bli spännande att se hur det blir!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack tack Här är uppföljaren. En trevlig grej med Kingdom Death-plasten är att den är ovanligt ljus, så man ser rätt tydligt vad som är hemmaknåpat, annars brukar min gråa Pro-create bli osynlig mot plastdelar vilket ju är lite tråkigt.
Och så början på hennes lite försiktigare vän. Inget skulpterat på denna än, bara Kingdom Death-delar plus ståltråd och Milliput-klump i mitten. Undrar om benen blev bra egentligen... de ser väldigt korta ut va?
Och så början på hennes lite försiktigare vän. Inget skulpterat på denna än, bara Kingdom Death-delar plus ståltråd och Milliput-klump i mitten. Undrar om benen blev bra egentligen... de ser väldigt korta ut va?
Stråhatt
Kanske en smula korta lårben på den sista, men inte allvarligt...
Kommer ju bli attans fräck i vilket fall som helst!
Kommer ju bli attans fräck i vilket fall som helst!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Rejäla pjäser och så förbaskat häftiga -tvilling -knallpåkar- i -kvadrat ,,,,
och med en sjyst bas platta under utveckling, mot snyggt,, kan ju inte vara mer lockande att följa än så .
och med en sjyst bas platta under utveckling, mot snyggt,, kan ju inte vara mer lockande att följa än så .
Gigabyte
Tiny Tina har hittat en passande lekplats, tycks det.
Också: snyggt knåpat!
Också: snyggt knåpat!
Det här blir kul att se! Postapokalyptiskt gillar jag. Friskt vågat och fina kanoner.
glimturen
Snygga blev puffrorna iaf! kul ide med barnet! Måste påpeka en sak, händerna, ser inte ut som nävarna på en liten tös utan mer som en smeds nävar. Kanske kan hitta nån 1/48 gubbe och nalla händerna av?
Exelon
Målar man dem i en avvikande kulör så kan ju tassarna gälla för grova handskar.Exelon skrev: Måste påpeka en sak: händerna, ser inte ut som nävarna på en liten tös, utan mer som en smeds nävar.
Ojoj, jag har nån form av färdigställningsproblem Har tänkt på denna till och från men får nog acceptera att den är pausad just nu, mitt intresse har svingat för långt åt fantasy för att jag ska känna entusiasm över denna pjäs. Verkar som att det mest kommer bli Warhammer och tvådimensionellt målande för mig ett tag. Men tack för feedbacken om händerna, ska försöka hitta några mindre när jag återupptar denna! I väntan kan det nog komma lite bilder på fantasifoster i min figurspelstråd
Stråhatt
Och utan förvarning har denna nu hoppat upp på byggbordet igen. Målardags!
Först maskning av framtida fästytor, och en skur av svart primer.
Sen började jag rosta den. Tamiya Red Brown sprutat i slumpmässiga fläckar:
En mix av Red Brown och Vallejo Gold Yellow:
Mörkar ner den med en rödlila blandning, kommer inte ihåg riktigt vad jag hade i men jag tror det blev Red Brown, Vallejo Bloody Red, och lite lite ultramarin:
Min nya, flyttbara airbrushhållare
Färgsprutandet fortsätter med en mossig grön, och här har jag helt tappat bort mig i färgblandningarna:
Och sen tar vi lite gult igen, det här var nog Gold yellow och en skvätt Bloody red från Vallejo:
Sen lämnade jag airbrushen och gick över till en tuss skumgummi, och stöpplade på lite av en fin gammal Citadel-färg jag hittade i samlingen på jakt efter rosttoner:
Lite mer nyanser med skumsvampen tror jag de ska bli nu, några mörkare bruna och röda, och sen tänker jag mig lite solblekta rester av tysk mörkgrå, och så den färskaste, ljusa rosten ovanpå det. Lite läskigt känns det
Först maskning av framtida fästytor, och en skur av svart primer.
Sen började jag rosta den. Tamiya Red Brown sprutat i slumpmässiga fläckar:
En mix av Red Brown och Vallejo Gold Yellow:
Mörkar ner den med en rödlila blandning, kommer inte ihåg riktigt vad jag hade i men jag tror det blev Red Brown, Vallejo Bloody Red, och lite lite ultramarin:
Min nya, flyttbara airbrushhållare
Färgsprutandet fortsätter med en mossig grön, och här har jag helt tappat bort mig i färgblandningarna:
Och sen tar vi lite gult igen, det här var nog Gold yellow och en skvätt Bloody red från Vallejo:
Sen lämnade jag airbrushen och gick över till en tuss skumgummi, och stöpplade på lite av en fin gammal Citadel-färg jag hittade i samlingen på jakt efter rosttoner:
Lite mer nyanser med skumsvampen tror jag de ska bli nu, några mörkare bruna och röda, och sen tänker jag mig lite solblekta rester av tysk mörkgrå, och så den färskaste, ljusa rosten ovanpå det. Lite läskigt känns det
Stråhatt
Ser ut som att det är så rostigt att man blir brunröd av det om man står under kanonrören. Maffigt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|