Tvillingsjälar
+12
glimturen
Gigabyte
Mal
Azgaron
Exelon
TommyKillander
Marlin
Pyret
cas
Matt_Public
johan r
Stråhatt
16 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Tvillingsjälar
Mycket snyggt målat med de olika rostnyanserna!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ni är alldeles för hyggliga!
Klickade på lite av nåt som på paletten såg ut som en väldigt neutral medelgrå, men som i kontrast med alla rödbruna toner ser mer babyblå ut. Inte särskilt tyskt. Nåväl. Sen ett par washes i olika orangea blandningar och så såg den ut såhär:
Och här är betongfundamentet efter några bruna, grå och gröna airbrushomgångar samt en vit drybrush på kanterna:
Klickade på lite av nåt som på paletten såg ut som en väldigt neutral medelgrå, men som i kontrast med alla rödbruna toner ser mer babyblå ut. Inte särskilt tyskt. Nåväl. Sen ett par washes i olika orangea blandningar och så såg den ut såhär:
Och här är betongfundamentet efter några bruna, grå och gröna airbrushomgångar samt en vit drybrush på kanterna:
Stråhatt
Någon sa det i en annan tråd idag, men jag snor uttrycket här! Jämmer och elände vad vackert det blir! Varje gång jag tänker "nu är det perfekt" så lägger du på ännu mer, och det känns ännu vackrare ☺️. Gött jobbat!
frznlogic
Färgklickarna kanske kändes som en dum idé först, men jag gillar dom!
Och basplattan är alldeles ferpekt!
Och basplattan är alldeles ferpekt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Många många tack
En bild på nuvarande läge, målat marken med några olika bruna nyanser och plockat ut stenarna med grått, vit torrborstning och rosa och mossgröna washes, samt mattlackat alltihop:
Kanonen är fortfarande lös från plattan så jag kan komma åt att limma in ogräs i vrårna. Sen har jag målat figurerna också:
En bild på nuvarande läge, målat marken med några olika bruna nyanser och plockat ut stenarna med grått, vit torrborstning och rosa och mossgröna washes, samt mattlackat alltihop:
Kanonen är fortfarande lös från plattan så jag kan komma åt att limma in ogräs i vrårna. Sen har jag målat figurerna också:
Stråhatt
Strålande!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nice! Ser mycket bra ut! Fina figurer!
Håkan
Håkan
Tackar tackar
Ett sista foto på processen, här har jag limmat på en mix av två färger Woodland scenics ground foam och rött och gult pigment, och sen strösslat lite mer ground foam, gräs och hackade höstlöv över det. Förseglat med ungefär lika delar vitlim, matt lack och vatten.
När det torkat blåste jag ett tunt lager gräsgrönt över växtligheten för att binda ihop färgerna lite mer, och limmade fast figurerna och kanonen. Här är den färdiga scenen
Min favoritvinkel, kanske får fuska in en himmelsbakgrund i denna också:
Och överblicksbild:
Ett sista foto på processen, här har jag limmat på en mix av två färger Woodland scenics ground foam och rött och gult pigment, och sen strösslat lite mer ground foam, gräs och hackade höstlöv över det. Förseglat med ungefär lika delar vitlim, matt lack och vatten.
När det torkat blåste jag ett tunt lager gräsgrönt över växtligheten för att binda ihop färgerna lite mer, och limmade fast figurerna och kanonen. Här är den färdiga scenen
Min favoritvinkel, kanske får fuska in en himmelsbakgrund i denna också:
Och överblicksbild:
Stråhatt
Wow, det blev ju snyggt som tusan och supercoolt!
Håkan
Håkan
Alldeles förbannat snyggt! Du har fått till en helt fantastisk kanon och dio!
frznlogic
Mkt mkt fint diorama...sen valet.....situationen...är imponersd fasiken.....
Grymt snyggt
Grymt snyggt
Mal
OMG WTF och allt annat som kidsen säger nuförtin!
JÄSEFYR vad fint det blev!
Bild #2 är ju helt magisk!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Diorama
Sida 3 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|