Eduard Spitfire-kavalkad, Aussie Eight #1 klar, Aussie Eight #2 NY!, Bonus: Airfix Spitfire XII
+12
Gigabyte
Jörgen.E
Henrik Bergman
frznlogic
Mal
Caverö
Azgaron
Matt_Public
TommyKillander
Stefan E
Marlin
cas
16 posters
Sida 11 av 13
Sida 11 av 13 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13
Sv: Eduard Spitfire-kavalkad, Aussie Eight #1 klar, Aussie Eight #2 NY!, Bonus: Airfix Spitfire XII
Tack Stefan!
Ökenkammo har alltid snygga färger, det är liksom en naturlag.
Nån gång får vi ställa upp våra ökenkärror jämte varandra och jämföra...men vad som är rätt är en helt annan kopp te, och förmodligen inte så relevant
Ökenkammo har alltid snygga färger, det är liksom en naturlag.
Nån gång får vi ställa upp våra ökenkärror jämte varandra och jämföra...men vad som är rätt är en helt annan kopp te, och förmodligen inte så relevant
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: Eduard Spitfire-kavalkad, Aussie Eight #1 klar, Aussie Eight #2 NY!, Bonus: Airfix Spitfire XII
Eller hur? Paradoxalt piffigt också. Snustorrt men samtidigt krämigt, liksom.cas skrev:Ökenkammo har alltid snygga färger, det är liksom en naturlag.
Matt_Public- Master of DNF
Intressant preshademönster och snyggt målat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Matt & Håkan!
Ett tag trodde jag att den skulle kunna blir klar till AIM, men det verkar inte riktigt finnas tid till det :(Oh well....
Dekaler måste på i eftermiddag åtminstone!
Ett tag trodde jag att den skulle kunna blir klar till AIM, men det verkar inte riktigt finnas tid till det :(Oh well....
Dekaler måste på i eftermiddag åtminstone!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sticker time!
Ett antal stenciler kvar, men det närmar sig!
Ett antal stenciler kvar, men det närmar sig!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Vilka ytte-pytte-pluttar till nationalitetsmärkningar.
Men dödligt snyggt blir det allt, jojomän!
Men dödligt snyggt blir det allt, jojomän!
Matt_Public- Master of DNF
Lo viz märkning?
Janne.S- Moderator
Dom ville väl inte bli sammanblandade med Hinumaru-cirklarna på något vis antar jag?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snygga märkningar!
Anledningen till att Britterna tog bort det röda ur märkningen var samma som Amerikanernas, för att undvika att bli beskjutna av nervösa kollegor!
Som Janne sade, det vita byttes mot ljusblått för att dämpa synbarheten, ett slags föregångare till lo-viz.
Stefan
Anledningen till att Britterna tog bort det röda ur märkningen var samma som Amerikanernas, för att undvika att bli beskjutna av nervösa kollegor!
Som Janne sade, det vita byttes mot ljusblått för att dämpa synbarheten, ett slags föregångare till lo-viz.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Stefan!
Lustigt att RAAF inte bytte till ljusblått/mörkblått dom med, som ändå var i samma område och härjade.
Och nu slog det mig att jag har glömt att klafsa på Micro Sol/Set!
Nå, då blir det lite mer att göra imorgon...
Lustigt att RAAF inte bytte till ljusblått/mörkblått dom med, som ändå var i samma område och härjade.
Och nu slog det mig att jag har glömt att klafsa på Micro Sol/Set!
Nå, då blir det lite mer att göra imorgon...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ja och FAA hade också vitt i markeringarna....
Vi får luska mera i det här....
Stefan
Vi får luska mera i det här....
Stefan
http://www.vintagewings.ca/VintageNews/Stories/tabid/116/articleType/ArticleView/articleId/382/Roundel-Round-Up.aspx
Här finns lite matnyttigt. Ljusblått framför vitt var att föredra över djungeln tydligen
Här finns lite matnyttigt. Ljusblått framför vitt var att föredra över djungeln tydligen
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mycket Intressant läsning!
Tack för länken!
Stefan
Tack för länken!
Stefan
Tjusigt med dekaler, och kul med lite info också!
Håkan
Håkan
Right, dags att ta tag i den här igen också.
Kom ju på att jag hade glömt att plugga navigansionsljuset på bakkroppen så det fick ju göras först.
Tyvärr behövde det spacklas och primas några gånger på en redan halvt dekalerad kärra.
Kanske liiiite för spännande men det verkar ha gått bra till slut.
Efter lite mer bättringsmålande så satte jag igång med resten av stencilerna. Rackarns vad dom är små!
Till slut så fick jag alla små rackare på plats, så när som en som vek sig och försvann in i sig självt på nåt vis.
Puh!
Lite Micro Sol här och där (och man skall inte ta modellen där det är en pöl med Sol...det blir så snygga fingermärken då ) och sen klarlack så blir det dags för vädring sen!
Och det tänkte jag roa mig med på C4 också...
Vadå modelltävling? Jag åker dit för att bygga!
Kom ju på att jag hade glömt att plugga navigansionsljuset på bakkroppen så det fick ju göras först.
Tyvärr behövde det spacklas och primas några gånger på en redan halvt dekalerad kärra.
Kanske liiiite för spännande men det verkar ha gått bra till slut.
Efter lite mer bättringsmålande så satte jag igång med resten av stencilerna. Rackarns vad dom är små!
Till slut så fick jag alla små rackare på plats, så när som en som vek sig och försvann in i sig självt på nåt vis.
Puh!
Lite Micro Sol här och där (och man skall inte ta modellen där det är en pöl med Sol...det blir så snygga fingermärken då ) och sen klarlack så blir det dags för vädring sen!
Och det tänkte jag roa mig med på C4 också...
Vadå modelltävling? Jag åker dit för att bygga!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt jobbat Christer! Ser fram emot vädringen!
Håkan
Håkan
,,Jag gillar ditt öken cammot starkt + gott trixat med dekalerna
// Kent
// Kent
Gigabyte
Vågat!
Men snyggt blir det!
Men snyggt blir det!
glimturen
Tack mina herrar!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Djärv men lyckad lappning av färgen!
Stefan
Stefan
Nej nu är det hög tid att sparka klart dessa tycker ni inte?
De SKALL bli klara till månadsmötet, så nu är det bara att hålla ner huvudet och köra, ända in i kaklet!
De SKALL bli klara till månadsmötet, så nu är det bara att hålla ner huvudet och köra, ända in i kaklet!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Absolut! Ser ju inte ut att vara så värst mycket kvar på dem!
Håkan
Håkan
Nej, och det blir mindre hela tiden!
XII är snart klart skulle jag tro...
XII är snart klart skulle jag tro...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Oj, nästan klart! Då får man se dem den 12:e?
Snyggt cas!
Snyggt cas!
glimturen
Sida 11 av 13 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13
Liknande ämnen
» “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48
» Spitfire Mk IXe, Eduard 1/48 – klar
» Airfix 1/48 - Spitfire Mk XII - klar
» Supermarine Spitfire Mk.VIII, Eduard 1/48 x3
» Spitfire MkVb Airfix 1/48 - Klar
» Spitfire Mk IXe, Eduard 1/48 – klar
» Airfix 1/48 - Spitfire Mk XII - klar
» Supermarine Spitfire Mk.VIII, Eduard 1/48 x3
» Spitfire MkVb Airfix 1/48 - Klar
Sida 11 av 13
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|