IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+26
Moggy
Fisken35
Timo P
Stråhatt
linusorn
Henrik Bergman
Cdrengelin
denstore
GeekJoan
glimturen
Tobias
Jörgen.E
Caverö
Tobhol
Azgaron
Brage
flarpen
cas
frznlogic
TommyKillander
Janne.S
Matt_Public
Stefan E
Warsawpact
Pyret
Marlin
30 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 27 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör dec 03 2016, 18:19

Trevliga inköp! Alltid lika kul när inköpen överraskar börsen! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör dec 03 2016, 22:22

Hejsan!

Lite nytt från Hannants;

Den här modellen är en modell som jag personligen har längtat väldigt mycket efter, en tidig P-40 i bra kvalitet.

Modellen har rört upp himmel o jord på Hyperscale, så jag beställde den, dels för att jag väntat länge på den och sedan ville jag se vad allt ståhej omkring den kom ifrån.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 IMG_0161_zpsdpgngda8

Lite tillbehör;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 IMG_0105_zpshxtwg9pg

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 IMG_0101_zps9zmwp94c

Tobhol lyckades komma över de här WEM-färgerna åt mig när han var nere på C4;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 IMG_0167_zps9y0ibtue

125 burkar, de flesta oöppnade, hälften är Brittiska (RAF/FAA) och Amerikanska (USAF/USN), resten är Italienska, Ryska, Tyska, Franska och några Australiensiska, samtliga är flygfärger.
Alla mycket användbara färger!

Stort Tack Tobbe!

Ännu en efterlängtad modell som jag hittade på Sagoland;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 IMG_0176_zpswobj7wyw

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av TommyKillander lör dec 03 2016, 23:08

Ohhh... fina inköp där!

Själv tröst-köpte jag lite "små-ryssar" idag för att lindra min begynnande förkylning... Laughing

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 20161203_142729_zpskyvrj0sb

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 20161203_142751_zpsgzwmoxbo

Jag kommer nog jaga rätt på lite eftermarknadsdelar till dessa, båda kitten är *väldigt* fina och är värda att pimpa lite extra Wink

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av glimturen lör dec 03 2016, 23:55

Utgiftstaket har tydligen lyft!
Nyfiken på den där p-40 med... Very Happy

Fina inköp Stefan och Tommy!
glimturen
glimturen

Inlägg av Azgaron sön dec 04 2016, 00:42

Trevliga inköp, Stefan och Tommy! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av cas mån dec 05 2016, 09:31

Kors vad ni köpet fina saker!
Stefan, Gruppbygge på P-40 kanske?
Jag skall göra en dubbel inom kort, om jag blir klar med nåt...

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Stefan E mån dec 05 2016, 11:12

cas skrev:Kors vad ni köpet fina saker!
Stefan, Gruppbygge på P-40 kanske?
Jag skall göra en dubbel inom kort, om jag blir klar med nåt...

Absolut!  cheers

Jag har redan börjat....

Byggtråd på G!  Laughing

Utsäkta "små" Ryssar, Tommy!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Tobias mån dec 12 2016, 16:26

Den där P-40´n ser ju mycket trevlig ut.. Smile

Vad är det den röjt upp på Hyperscale, är de missnöjda med något?
Tobias
Tobias

Inlägg av Matt_Public mån dec 12 2016, 16:32

Tobias skrev:[…] är de missnöjda med något?
Det vore ju inte första gången i så fall. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas mån dec 12 2016, 16:46

Tror dom är våldsamt upprörda över krondikena och att den där kölen ser några mm för kort ut.
Men det största problemet är väl att det inte är Monogram som har gjort den, och att Airfix är dyrt i Staterna Rolling Eyes

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public mån dec 12 2016, 17:15

cas skrev:[…] Men det största problemet är väl att det inte är Monogram som har gjort den […]

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 Article-1251583-0029139E00000258-616_468x317
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Tobias mån dec 12 2016, 20:29

Haha, jo, Monogram... Var väl bra på sin tid? Wink
Tycker Airfix blir bättre och bättre med panellinjerna och jag har inte köpt en ny Airfix på ett bra tag..! Får väl ta en titt. Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Stefan E mån dec 12 2016, 21:11

Ja, det är undersidan som det är "problem med".....

Övergången mellan gälarna och kölen är tydligen några millimeter off och dessutom är den lite för smal.

Tja, jag tycker det är något av det bästa Airfix släppt hittills och för mig är den helt perfekt!

Jag har kommit ungefär halvvägs med bygget (jodå, byggtråd kommer, bara lugn!) och den bara trillar ihop.

Glöm krondikena till panellinjer, nu är det Tamiya-stuk som gäller!

Detta är den bästa P-40B/C som finns idag, i alla skalor!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Tobias mån dec 12 2016, 23:52

Härligt att höra, tack för det! Smile

Jo deras panellinjer är väl inget *problem* längre nej?
Tobias
Tobias

Inlägg av Stefan E tis dec 13 2016, 14:55

Det är väl en smaksak, men jag tycker nog att Airfix börjar närma sig de bästa; Tamiya, Eduard etc...

Mycket bättre än tex Revells nyare modeller...

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Azgaron ons dec 14 2016, 16:22

Lite bra att ha, hämtades på utlämningsstället! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 Blue_stuff_and_putty_zpsi8psnior

Ska bli spännande att se vad man kan lyckas åstadkomma med Blue stuff och putty.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av glimturen ons dec 14 2016, 21:59

Det där var spännande!
Blue stuff, det får du visa när det bär av. Very Happy Very Happy

Själv blev det mer julklappar. santa

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 DSCN2735
Syndigt svart.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 DSCN2740
Och vad vore julen utan en röd låda?

santa santa santa

glimturen
glimturen

Inlägg av TommyKillander ons dec 14 2016, 23:17

Nämen fy, har du öppnat julklappspaketen redan..? Very Happy  Twisted Evil

Fina inköp är det iallafall!

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av TommyKillander fre dec 16 2016, 21:16

Ha!

Jag var tvungen att shoppa lite till inför julhelgen, jag fick nämligen en sån hiskelig lust att börja bygga min lilla F16:

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 20161216_192250_zpszrwnxwft

Jag gav bort Zvezda SU-33an i present så jag köpte mig en ny, men denna gången blev det Trumpeters kit då jag verkligen gillade vad jag såg hos MIG29an som jag köpte för ett tag sedan Cool

Men där det totalt gick över styr var BIG SIN-kitet till Tamiyas F16CJ Block 50; den kostade betydligt mer än vad kitet kostade Embarassed

...sen åkte det med några svarvade PP till min Shiden Kai och en flarra thinner av bara farten What a Face

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av cas fre dec 16 2016, 22:48

Ser ut som att Rikard skall vara med och bygga P-40...
Trevligt!
Menalltså...F-16CJ med bigsin-låda kommer ju bli hur maffigt som helst alltså!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Gäst lör dec 17 2016, 19:09

Från Götet med några dagar i Katrineholm , slutade med snabb resa till Norrköping och följande fynd

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 AEqFdfh-F5Alekk_YB-X2mr1gK5IWkF0j-4bSshuu3jHPHo7yIwX0YIRkByYU5uc8fh7UeHxcnJ8nx0gVKkjHGfHamhOz8agTjnTG0DdUblUa6GbHIpHoatpSQSlT2IClBcvtmp5UI9JDNXs1LNbNKWdWNFhWIAtAw3d9WfBfhuglUrUkwmWvnzlZZLUSkHhNvognbrP1uujTUoU-ieVN4sYsIfGkiRDgTZag_b9D2juVTHh4dGmRTet5Goj1-55SDybWT5snF-Ttty26f_k6jYnPO1xHufTlr2ECAK9Z-PL8HXLShEjVCkXHjk5XO6VfaXlHR10uocxlqi8V_JF4qXARVhzHlPp9_I8RYwC9GKa98SnOl6H7IEZ51L-bneUNvNGUR4ULA0hbKOXSkdibUkWzfMrVs9QnHavyPT1W6EIFQuHMW1SNShWcY0Ce588CNs1baeNVkVfa1zOKXB8V5uDMD83mx60Ngz6RsPp0xO3U41MXze6PEiVyAr0OZ0vvqlgeXhhAlXNn6f0C3Ccedw_T6jAN3Bygj_YLrHkmXZG8vyhP8qKo4gRfqvA5ilRLwXw9yrtGebu1kBt6-ndGo4wratuWZt311Xp-DDdc0v6B0OODWUO=w713-h950-no

blev en Tp5 och en J9  Very Happy 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 27 NBcS8CcCTLrJyEdtrDAncu-XIFC3UyuvIWF5No7qPyRWTMmw7oDzaWAVHMCls1QIoa_vm39C5UIzMtXOAYoLMbUv_lTUqj-dRAf_xWl_dUXcWHRIbiGUwbqpUb9d30AhCRuiND-D8M_kzW_SFRxng2C1-TrId_WQO6QMprG3UtIIFsnejwCQawUjAaXpE2s36dkqrQTmcFPr7MUYEyEAJx2etbjdtT8IS-IL3OteFQK3z-FMdBKPfyExNG7WtWfn5jay5EpqY_8b0GAUUi9Iikd5B2dairozvcahNJ_d28BFLLoKryQREmmncLyRMI-o7K6zoliOf3M-PAdn4WRp1nNiUIhQVEx2-QZfTr35xmJgN9OAkJmljgacgrp-CNrKCLbEoYTRipxkGObAHiOlu1e3IVNJ2JpfUHto806qHs3r-4zVZnK5-oqMmpipenKDLF_LKCvN2LKKRrf8_esBWT2OYJtwWUyLTUTPYl7S6Ii7M2nR0NrPFNO75elZf1RP6eo9VoNqGKfADdPdb4rPTPHAybKrKETeTwHvqUHWTOk63jPuFfn2fHCmC5gZA4Sjw9Lnq8bMFa76OpIH8_Ccu7OSL1InpLSGxsZ-Oq7wH2Fss4cFupCx=w713-h950-no

Gäst
Gäst

Inlägg av Matt_Public lör dec 17 2016, 19:16

Tante Ju? Där har vi allt ett rejält fruntimmer. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av cas lör dec 17 2016, 19:57

Trevliga fynd alltså!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av glimturen lör dec 17 2016, 23:12

Fina fynd Ola!  Very Happy
Tante Ju är inte fel.

Tommy, Dessa julklappar får jag handla själv (och behöver inte tjuvöppna) Very Happy Very Happy

cas skrev:Ser ut som att Rikard skall vara med och bygga P-40...
Kan hända att den får förtur Very Happy  .....Stefan har ju redan startat sunny
glimturen
glimturen

Inlägg av TommyKillander lör dec 17 2016, 23:52

glimturen skrev:

Tommy, Dessa julklappar får jag handla själv (och behöver inte tjuvöppna)  Very Happy  Very Happy

Haha... samma sak för mig... Laughing

Förra året köpte jag mig en Dragon Tiger I med all eftermarknad som jag kunde komma på i julklapp till mig själv!

Trots att jag skickar "önskelistor" där det i princip bara är klicka på KÖP-knappen så får jag vackert köpa mina modeller på egen hand Rolling Eyes

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 27 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet